//

Iemand ervaring met de seecode Vosser carkit?

Iemand ervaring met de seecode Vosser carkit? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zag deze Seecode Vosser bluetooth carkit, heeft iemand er ervaring mee i.c.m. een Iphone (3GS)? Dit model heeft voor mij als voordeel dat hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-11-09, 22:08
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard Iemand ervaring met de seecode Vosser carkit?

Ik zag deze Seecode Vosser bluetooth carkit, heeft iemand er ervaring mee i.c.m. een Iphone (3GS)?

Dit model heeft voor mij als voordeel dat hij over de spiegel past en eenvoudig ook in een andere auto te plaatsen is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-09, 21:22
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Update: ik heb de mogelijkheid gehad om dit ding te testen, maar het werkt niet goed met de 3GS en de huidige software.

Ik ben nu opzoek naar een andere optie en denk aan een Parrot Slim of zoiets.
Als iemand daar ervaringen mee heeft (nog niet ge-googeld) graag!
  #3  
Oud 15-07-11, 10:36
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Seecode Vossor V3. Dit schijnt de nieuwste uitvoering te zijn. Deze versie heeft namelijk wel de mogelijkheid tot multipoint pairing alhoewel op de meeste sites waar deze aangeboden wordt vermeld staat dat dit niet mogelijk is.
Installatie enz. verlopen zeer vlot en de geluidskwaliteit is veel beter dan de Seecode Vision die ik eerder gebruikte. Nadeel aan de Vision was het feit dat het toestel het volumeniveau niet opsloeg, waardoor bij iedere verbinding het geluidsniveau opnieuw ingesteld moest worden. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik voor de Vision nooit een softwareupdate uitgevoerd heb.
Opzoeken of oproepen van een nummer in het telefoonboek van de Vossor is een beetje omslachtig. Daarom dat het spijtig is dat de iPhone geen OPP ondersteunt zodat je enkel de veel gebruikte nummers in het geheugen van de Vossor kan opslaan ipv het volledige telefoonboek.
Ook qua design mag de Vossor er gerust zijn.
Zelf heb ik ook de Parrot Minikit kunnen testen. Op gebied van geluidskwaliteit steekt de Vossor er toch een beetje bovenuit. Ook de bediening van de Vossor is iets gemakkelijker gezien er met een display gewerkt wordt, terwijl de Parrot enkel met geluidssignalen werkt.
In ieder geval, alledrie de toestellen hadden hun voor en nadelen, doch persoonlijk vind ik de Vossor de beste oplossing van de drie.
  #4  
Oud 15-07-11, 13:12
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik gebruik de Seecode Vossor V3 al een tijdje. Ontzettend tevreden.
Werkt goed met een iphone 3Gs en 4.

Voordelen:
- De Vossor binnenspiegel is groter dan m'n originele, dus meer zicht.
- Batterij gaat maanden mee (huis-tuin-keukengebruik). Na 3 maanden zakt de batterijwaarde net 1 streepje.
- Het pairen gaat probleemloos. Hierbij wil ik aantekenen dat ik een TomTom-iPhone-carkit gebruik. Ik ben er achter dat je eerst je iphone in de TT-carkit moet zetten en daarna pas de Vossor aan moet zetten om te pairen. Doe je dat niet, dan krijg je problemen met het geluid. Alleen ruis bij opnemen etc.
- Makkelijke softklembevestiging, zodat andere spiegel niet beschadigd. Extra bevestigingsriempjes zijn niet nodig bij on-road rijden. Aldus makkelijke démontage om te kunnen laden. Dit is voor een ander weer een nadeel. (zie beneden)
- Het geluid van de speaker is helder en heeft voldoende volume, dat makkelijk te regelen is.
- De microfoon werkt ook goed. Ik begrijp van m'n gesprekspartners dat er geen galm/echo te horen is. Noch is het geluid blikkerig. Perfect dus.
- Houdt gebelde nummers vast in het geheugen, welke aldus makkelijker zijn terug te bellen.


Nadelen:
- Het opzoeken van een telefoonnummer is, zoals eerder opgemerkt, omslachtig. In het stadsverkeer eigenlijk onmogelijk ... te gevaarlijk.
- Voor mij was montage met de klembeugeltjes voldoende. De montageriempjes heb ik niet in gebruik. Dat is wel nodig je off-road rijdt, anders vliegt de spiegel je om de oren.
- de laadaansluiting (mini-usb) zit aan de bovenkant van de spiegel en is niet te zien als ie gemonteerd is. Het aansluiten van het laadsnoer is derhalve, als je de bevestigingsriempjes gebruikt, niet handig. 't Gaat eigenlijk op de gok. Had beter geweest als de laadaansluiting aan de onderzijde van de spiegel had gezeten.

Ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop!!
  #5  
Oud 15-07-11, 20:36
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

@Rav3n : ik twijfel er ook niet aan dat ik spijt ga krijgen van mijn aankoop gezien ik hem ook al even had kunnen testen in een vervangwagen van mijn garagist. ;-)

Je schrijft over de volgorde van het pairen tussen de TT carkit en de Vossor. Ik gebruik ook alletwee de toestellen, maar heb ze nog niet samen gebruikt.
Als je een uitgaande oproep hebt kreeg ik in de TT Carkit de opties TT Carkit, Speaker of iPhone als geluidsbron. Bij de Vossor kreeg ik dezelfde opties (behalve dat TT Carkit dan vervangen werd door Vossor). Als je ze nu alletwee gepaired hebt, krijgt je dan vier opties : TT Carkit, Vossor, Speaker en iPhone ?
Of heb je dat nog niet geprobeerd ?
Ik zal het anders morgen ook eens proberen.

Weet er trouwens iemand of de BT verbinding in de TomTom Carkit gebruikt wordt om verbinding te maken met de GPS van de carkit of enkel om de speaker van de carkit te aktiveren ? Anders zou de oplossing voor de pairen met zowel TT als met Vossor vlug opgelost zijn denk ik, dan verwijder je gewoon de BT verbinding met TomTom.
Of zie ik dit verkeerd ?
  #6  
Oud 16-07-11, 11:31
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Niet geprobeerd cq niet opgevallen.

Even ter informatie: Om te voorkomen dat er misverstanden ontstaan:
In mijn TT-carkit kan ik niets zien. Ik bedoel met deze TT-carkit een iPhone-carkithouder gemaakt door TomTom. Ik heb deze overigens gemodificeerd met onderdelen van een oude TT-XL, zodat ik een ventilatieroosterbevestiging heb ipv zuignap.


Als ik m'n iphone eerst pair met de Vossor en hem daarna in de TT-carkit plaats dan krijg ik alleen maar harde ruis op inkomende gesprekken. Dit hoort ook degene die mij belt. Ook met uitgaande gesprekken zijn er verbindingsproblemen, waarbij de ander mij niet hoort, andersom hoort hij mij wel.
Het TT-navigatiegeluid werkt wel goed, maar dan wel via de TT-carkit-speaker.
Kortom: Dit werkt niet lekker. Waarom? Weet ik niet, niet verder naar gezocht.


Als ik m'n iphone eerst in de carkit plaats en daarna (15 sec later of zo) de Vossor aanzet, die vervolgens automatisch met de iPhone pairt, is er niets aan de hand.
Omdat op deze manier alles werkt zoals ik dat wil , heb ik verder niets anders meer uitgeprobeerd.
Gedurende de telefoongesprekken (inkomend/uitgaand via telefoonboek Vossor/via iphone) kan ik altijd op de iPhone de keuze maken: Vossor / iphone / iphonespeaker
Ik krijg in de Vossor geen opties te zien.

Ik zal de komende dagen nog eens wat uitproberen. Zie ik interessante dingen gebeuren dat laat ik wel iets horen.
  #7  
Oud 16-07-11, 14:10
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Juist bij definitieve installatie in mijn wagen tot de vaststelling gekomen dat de Vossor niet past op de spiegel van een Hyundai Santa Fé 2010...
Door de 'uitsprong' waar de sensoren zitten voor het automatisch verdonkeren van de autospiegel, komt de Vossor zo laag te staan dat de bovenste uitschuifbare haakjes zo ver moeten uitschuiven dat de metalen haakjes zichtbaar zijn, hetgeen echt geen zicht is.
Ff googlen of er een manier bestaat om de originele spiegel te vervangen door een dun/kleiner model om zo de Vossor toch deftig te kunnen installeren.
  #8  
Oud 16-07-11, 16:22
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Iid geen gezicht zoals jij het omschrijft. Suc6
  #9  
Oud 20-07-11, 10:25
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Geen oplossing gevonden. :-(
Terug doosje in en de kast in ermee.
:-/
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iemand ervaring met macCity speedyj Koopinformatie Nederland 14 29-07-10 15:27
iemand ervaring met Coeurtel BV ? jeroen-f80 Koopinformatie Nederland 21 16-07-09 11:06
wie heeft er ervaring met deze carkit? haneli iPhone accessoires en onderdelen 0 04-04-09 22:21
Ervaring met een goede iphone carkit? SRT-4man iPhone accessoires en onderdelen 1 29-05-08 15:07
Iemand ervaring met GsmMaffia.nl? Elwin Koopinformatie Nederland 6 30-03-08 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.