iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPod adapter geschikt voor iPhone? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/5440-ipod-adapter-geschikt-voor-iphone.html)

Switch 22-01-08 07:52

iPod adapter geschikt voor iPhone?
 
Hallo iedereen,

sinds gisteren heb ik mijn iPhone, wat een prachtig ding zeg!

Maar nu vroeg ik mij af...
Ik heb namelijk een iPhone laten meebrengen uit de US en zoals iedereen weet, zit daar geen Europese adapter in. Nu vroeg ik mij af of ik de powerbrick van mijn iPod zou kunnen gebruiken... Weet iemand hier meer over?

stephenvis 22-01-08 08:23

zover ik weet kan dat, zolang je maar niet de ouderwetse oplader hebt met firewire aansluiting.

Steph

nikoc 23-01-08 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Switch (Bericht 45647)
Hallo iedereen,

sinds gisteren heb ik mijn iPhone, wat een prachtig ding zeg!

Maar nu vroeg ik mij af...
Ik heb namelijk een iPhone laten meebrengen uit de US en zoals iedereen weet, zit daar geen Europese adapter in. Nu vroeg ik mij af of ik de powerbrick van mijn iPod zou kunnen gebruiken... Weet iemand hier meer over?

Wat je ook kan doen is even naar de electrowinkel (heb de mijne bij Saturn gekocht) lopen een snoer met aan de ene kant een '8' aansluiting en aan de andere een 'normale' stekker. Verwijder vervolgens de Amerikaanse connector op de bijgeleverde iPhone adapter en sluit het '8' uiteinde van de nieuwe kabel hierop aan. Vervolgens in het stopcontact en de USB kabel aansluiten aan de adapter en de iPhone. Ziet er niet heel elegant uit, maar is volgens mij wel de goedkoopste oplossing die werkt!

sjowol 23-01-08 08:31

gewoon zo'n reisplug kopen (kost je een eurie ofzo) daar steek je dan de iphone adapter in (die werkt zowel met 220 als op 110 volt) werkt prima!
oh ja en ik denk dus (op je vraag terugkomend) dat het wel werkt met j eipod adapter.. anders kan je dat schuifje erafschuiven en het schuifje van je ipod adapter eropschuiven toch?

rocksnor 23-01-08 10:57

Ik heb ook voor 1 euro een verloopje van amerikaanse naar nederlandse stekker gekocht bij de elektrowinkel. Werkt prima.

Switch 23-01-08 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 46237)
gewoon zo'n reisplug kopen (kost je een eurie ofzo) daar steek je dan de iphone adapter in (die werkt zowel met 220 als op 110 volt) werkt prima!
oh ja en ik denk dus (op je vraag terugkomend) dat het wel werkt met j eipod adapter.. anders kan je dat schuifje erafschuiven en het schuifje van je ipod adapter eropschuiven toch?

Dat ik daar niet opgekomen ben :D
Inderdaad, dat kleine blokje van de iPod powerbrick past perfect!

sjowol 23-01-08 20:44

haha tsja, er moest toch een reden zijn dat je die eraf kan schuiven nietwaar?! ;)
(overigens vind ik de term "powerbrick" wel heel eng klinken hoor.. klinkt mij teveel als brick :p)

whosnext 25-01-08 15:42

Autolader
 
Is er ook een autolader voor de Iphone ! Of een carkit... ben nieuw in iphone wereld dus ... zoek nog even de weg.

MeX 25-01-08 15:49

HAllo

heb tijdens mijn vakantie op schiphol een ipod autolader gekocht en deze past ook op de iphone

sjowol 25-01-08 16:26

tuurlijk zou ik haast zeggen
ik heb er een met een usb uitgang en daar gaat dan weer de (of een) usb chargerkabel in

whosnext 25-01-08 16:58

Mooi...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MeX (Bericht 48275)
HAllo

heb tijdens mijn vakantie op schiphol een ipod autolader gekocht en deze past ook op de iphone

Bedankt voor je berichtje... ga er maandag gelijk een halen bij de Mediamarkt

Ja en ik ben wel gek ja...

Buzz 03-03-08 10:13

Is dat blokje wat je er opschuift niet los te koop?

joke_name 03-03-08 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 75606)
Is dat blokje wat je er opschuift niet los te koop?

Jep die is ook los te koop. Heb die van mij voor 12,95 gehaald bij de Apple store in de Bijenkorf Amsterdam.

nikoc 04-03-08 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joke_name (Bericht 75790)
Jep die is ook los te koop. Heb die van mij voor 12,95 gehaald bij de Apple store in de Bijenkorf Amsterdam.

Dat is wel veel geld voor een blokje, niet?

Buzz 04-03-08 12:54

Was net bij een officiele Apple dealer, daar was ie net zo duur. Je hebt dan natuurlijk wel een maagdelijk wit Apple stekkertje:cool:

peetje 14-03-08 12:51

heb die van mij van mijn airport express af gehaald en daar een snoertje met euroconctor in geprikt. die hoeft toch niet mee.

ouwedibbes 03-04-08 02:28

zag dat adapter stukje wat je er op kunt schuiven ook al op ebay staan, dan vragen ze er zelfs 15 euro voor incl verzenden, maar is er iemand die zijn US adapter heeft omgevormd zonder lelijke kabel maar met europees opzetstukje voor minder dan de 13 euro die de Bijenkorf voor dit bijzonder geavanceerde stukje techniek vraagt? Dat zou heel relaxed zijn namelijk, denk zelfs dat er een markt voor is...

whosnext 03-04-08 07:54

Heb sinds een week een brodit active holder inclusief lader... dus erin zetten en je hebt hem direct aan de prik.

Zit een soort fluweel op de standaard zodat je iphone niet beschadigd.
http://www.lookhere.nl/audi/broditiphone.jpg
Moet alleen het stekkertje nog netjes wegwerken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.