//

dock + 2xusb + brick = 116 EUR !

dock + 2xusb + brick = 116 EUR ! discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone fanaten, Ben gister en vandaaag bezig geweest met een zoektocht naar iphone laders, kabels en docking stations. Ik wil graag een extra power ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-01-08, 14:26
joastietech joastietech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard dock + 2xusb + brick = 116 EUR !

Beste iPhone fanaten,

Ben gister en vandaaag bezig geweest met een zoektocht naar iphone laders, kabels en docking stations. Ik wil graag een extra power brick, twee extra usb kabels, en een extra dock. Kan ik op mijn nachtkastje (dock + usb + brick), naast mijn stereo (met de iphone meegeleverde dock en usb kabel) en onderweg (extra usb) mijn iphone laden. Ik ben namelijk binnen een dag door z'n juice heen.

De 'iphone dock set', met daarin lader, kabel en dock, is echter nergens in Europa te krijgen, zelfs niet in Frankrijk en Duitsland. Met uitzondering van de online apple stores. Maar die levert natuurlijk niet aan NL.

USB kabels zijn hier wel te koop... maar wat een prijs. 19 euro voor een usb kabeltje. Een power brick voor ipod kost 29 euro. En dan zou je een universal dock kunnen kopen. 49 euro.

Dan ben ik dus voor twee kabeltjes, een dock en een brick het astronomische bedrag van 116 euro kwijt. Nogal duur.

Heeft iemand een idee hoe ik goedkoper aan deze spullen kom? Volwaardige alternatieven ben ik nog niet tegengekomen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-08, 15:27
joastietech joastietech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Nog even wat verder gezocht.

In het sticky topic van Martijn Snels vind ik iSupplies, die een USB kabel hebben voor 9,95. Vraag me af of de functionaliteit hetzelfde is (charge & sync). Verder hebben ze daar een reislader voor 19,95.

Voor een extra dock lijk ik toch aangewezen op de Universal dock van Apple.
  #3  
Oud 22-01-08, 17:26
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Bij de mediamarkt kun je aardig wat scoren en ook kun je natuurlijk bij de Apple-winkels terecht. Je zou zelfs eens bij de kijkshop kunnen kijken, heeft mij verbaasd wat ze hebben voor iPhone/iPod.
Wel een bijzonder gebruik van het woord "brick" in je titel vooral in deze iPhone-wereld.

Paz
  #4  
Oud 22-01-08, 17:41
joastietech joastietech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Hey Paz, ja dat brick, ik ken 'power brick' sinds mijn titanium powerbook als term voor het vierkante blokje dat nu al bijna 10 jaar de meeste apple producten van stroom voorziet.

Bij apple winkels ben ik geweest. De originele 'dock set' verkopen ze daar niet, wel in FR en DE dus, maar ik ga niet binnenkort naar het buitenland.

Wat betreft ipod accessoires die met de iphone te gebruiken zijn; dat levert niet altijd resultaat (apple heeft het over audio interference, en gebruikers op dit forum rapporteren een airplane mode vraag op je scherm).

Ga dus liever voor producten speciaal voor de iphone.
  #5  
Oud 22-01-08, 18:08
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Smile

Mooi is dat. Dat een voor jou zo'n normaal woord op een gegeven moment een bijna duivelse betekenis krijgt .
je moet er idd niet vanuit gaan dat iPod spullen zomaar op je iPhone passen, was alleen om aan te geven dat er ook veel iPod spullen te koop zijn .
  #6  
Oud 22-01-08, 18:18
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Misschien ben je met apple spullen gekocht bij de mediamarkt uiteindelijk goedkoper uit...tegenover spullen uit het buitenland halen met bijbehorende verzendkosten cq. reiskosten. Ik heb er een kleine week geleden een universal dock gekocht..de versie inclusief een standaard iphone adapter.
  #7  
Oud 22-01-08, 18:41
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Mag ik vragen wat het extra voordeel is van een 2de dock? Gaat toch alleen maar dat het wat chiller eruit ziet. Zou gewoon de dock weglaten en een universele oplader voor je Iphone kopen.
Scheelt een hoop geld.
  #8  
Oud 22-01-08, 22:28
joastietech joastietech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Bij mijn stereo wil ik graag een audio out hebben. Dus een dock. En op mijn nachtkastje wil ik als ik mijn bed induik zonder gefriemel met een stekker het ding neerzetten. Ook daarom een dock. Vooral gemak. Duurbetaald gemak, dat wel, merk ik nu.

Het voordeel van een Universal Dock is trouwens de Apple remote zo heb ik begrepen. Kan ik bij mijn stereo goed gebruiken. Werkt ook met iphone, lijkt me. Alleen zit daar dan weer geen usb kabel bij.
  #9  
Oud 23-01-08, 12:02
rocksnor rocksnor is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 118
Standaard

op ebay is het een en ander te vinden, en niet duur.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone voor 490 EUR?? lemby Koopinformatie Nederland 28 13-02-11 15:55
Iphone EUR 17,5 per maand zonder abo.. OmeJoss Koopinformatie Nederland 0 27-12-08 12:43
wanneer is een brick een brick? traveller Archief 11 21-10-07 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.