iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Bodyguardz.. mijn ervaring (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/67827-bodyguardz-mijn-ervaring.html)

Nemisis2003 10-08-10 13:44

Bodyguardz.. mijn ervaring
 
Na op 30 juli mijn iPhone 4 32GB opgehaald te hebben en er mooi mee geprutst te hebben op vakantie leek het me toch handig om een soort van bescherming te halen.
Ik ben geen man van de hoesjes, ik vind ze verschrikkelijk. Heb twee keer een poging gedaan met m'n 3G, maar na een dag er weer af wegens visuele irritatie. De iPhone is niet voor niets zo strak en minimalistisch ontworpen...

Ik ben dus voor de bodyguardz gegaan voor m'n iPhone 4. Deze biedt wel bescherming tegen krassen, maar laat de uitstraling van je iPhone grotendeels in takt.
Uit een review bleek dat de bodyguardz meer boden dan de invisible shield voor hetzelfde geld. Dus heb ik deze gekozen en via de iPhoneclub webshop besteld. De volgende dag al in huis!! super :)

Eerst m'n iPhone 4 goed schoongemaakt, instructies gevolgd, en de folie aangebracht. Dit was een beetje eng met de vloeistof die onder je folie vandaan komt, maar dat is geen probleem als je er een doekje voor paraat houdt.

Toen de folie erop zat was het wel even schrikken, wat een gedrocht. Daar gaat m'n mooie iPhone was het eerste wat ik dacht. Volgens de beschrijving zou dit echter binnen 12-24 uur beter moeten worden. Dus toch maar geduldig gewacht.

Inderdaad de folie begon steeds strakker te zitten en belletje verdwenen langzaam. De volgende dag was het resultaat best aardig, er zitten nog enkele minuscule belletje, maar die krijg je niet weg.

Wat ik er uiteindelijk van vind?

Het folie is na een uur twijfel heel snel verwijderd van het scherm. Het strakke design van de iPhone 4 zit echt niet te wachten op het front folie van bodyguardz. Je scherm wordt er gewoon minder scherp van, je ziet pixels meer en dat was nou juist zo mooi aan de iPhone4, dat je ze niet zag. Ook lijkt de folie minder vlak. Dus weg met dat ding. Ook voelde de folie te glad aan.

Aan de achterkant zit geen scherm dus vind ik het niet zo'n probleem dat het iets minder strak oogt dan de mooie vlakke plaat die er standaard zit. Het verschil is klein en ik laat de achterste folie dus zitten om krasjes tegen te gaan. Ik moet zeggen dat het toestel er wel anders door aanvoelt, je merkt dat het geen glas is.

De band rond de rand heb ik vooralsnog ook laten zitten om krassen tegen te gaan. Tegen de zogenaamde "deathgrip" haalt het niets uit, maar gelukkig ondervind ik er in de praktijk geen last van.
Wel merk je erg goed het verschil tussen de fijne metalen rand en het plastic gevoel van de bodyguardz. Het gevoel dat je een hoge kwaliteit design product in je handen hebt neemt behoorlijk af helaas.

Ook is het vervelend dat de randen wat stof deeltjes aantrekken, dit is vooral vervelend bij de lens van je camera. Je wil daar natuurlijk geen haartjes voor hebben zitten. Resultaat: ik haal regelmatig deeltjes weg rond de lens-> irritant.

Conclusie:
Bodyguardz folie biedt visueel de minst ingrijpende bescherming. Het folie aan de voorkant is in mijn ogen echter een gedrocht wat niet op je iPhone thuis hoort.
De zijkanten en de achterkant kun je echter wel mooi beschermen met het folie. Houdt alleen wel rekening met een plastic feel, erg jammer daar de iPhone 4 van zichzelf indrukwekkend aanvoelt als je de 3GS of 3G gewend bent.
Pluspunt is dat er 2 complete setjes in de verpakking zitten tegenover 1 setje Invisibleshield

Cijfer: 7,5

p.s. ik heb hier nog 1 (van de twee) complete set Bodyguardz liggen. Als iemand daar belang bij heeft; laat het weten!

Bomans 10-08-10 13:56

Ik heb de mijne ook na enkele dagen van twijfel eraf getrokken.

Het uitzicht van de iPhone gaat er gewoon ver op achteruit. Jammer, maar dan maar zonder al die prullen op mijn iPhone.

D4vid0ff 10-08-10 17:01

In een ander topic heb ik reeds mijn goede ervaringen (met de 3G en BG) gedeeld. Icm met de iPhone 4, heeft de voorkant nog teveel fog, doch ik laat alles nog even zitten (zatermiddag aangebracht). Maar ben bang dat ik de voorkant er ook afhaal. De achterkant is nu helemaal strak en nagenoeg geen fog meer.

Heb ook de dry-versie besteld en die plak ik wellicht (als test) op de voorkant.

Wel vreemd nu met BG, want op de 3G zat de voorkant er ook altijd strak op en fog vrij.

Maar gelukkig krast de voorkant niet zo, althans dat is mijn ervaring met het glas op de 3G.

Nemisis2003 11-08-10 08:27

Fog was bij mij nog niet eens het probleem, ik vond gewoon dat het folie voor een effect zorgde waardoor het beeld minder scherp leek. Daarnaast vond ik de uitsnede rond de front-cam erg lelijk.
Mijn ervaring met de iPhone 2G was al dat er niet snel krassen op de voorkant kwamen, vandaar dat ik de voorkant verwijderd heb. Ik ben er heel zuinig op en heb een verzekering, dus ik waag het er op.
De achterkant schijnt op de iPhone 4 wel eerder krassen te vertonen en dat zou ik echt jammer vinden. Daarom daar wel een folie.
De folie rondom vind ik niet super, maar niet zo storend dat ik dit er meteen af haal. Dat kan altijd nog.
Het glas waar ik de hele dag naar kijk is in ieder geval weer vrij van visuele ruis en daar kijk je toch het meeste naar.

neverbeclever 11-08-10 08:53

Ik was in het begin ook niet tevreden, maar na het een week er op laten zitten, is alle fog e.d. verdwenen. Ik zie nu bijna niet dat er een screen opzit. Het enige minpunt is dat het de eerste keer door onervarenheid er niet goed opkomt. Ik heb de eerste keer het folie verwijderd, in een bakwater met iets afwasmiddel gedaan, vingers ook nat gemaakt, eruitgehaald, beetje uitgeschud en het toen aangebracht. Iets afgestreken met een bankpas, en daarna met een doekje er overheen. Vervolgens heb ik een bakje van de chinees gevuld met droge rijst (ongekookt), daarin mun foon een dag bewaard (het vocht trekt er dan sneller uit). De volgende dag waren de meeste plekken weg. Na een week kan ik echt niet meer zien dat er folie op zit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.