iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Welke autohouder/car kit gebruiken jullie voor de iPhone 4? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/67995-welke-autohouder-car-kit-gebruiken-jullie-voor-de-iphone-4-a.html)

blackoutzz 19-02-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 643426)
Die zuignap is toch geen bezwaar? Die zit er zo op en af. Dat gaat heel soepel. Ik haal hem er heel vaak af als ik de buurt niet vertrouw.

Foto? Ik heb een best diepe voorruit.... Ik navigeer en spotify met mn iPhone dus ik heb stroom nodig anders is het na een uurtje einde accu:p Maar dat zou op te lossen zijn met een USB verlengstukje... Maar aangezien de roosters op de perfecte plaats zitten zou ik het liefste daar iets op plaatsen :-)

Ik heb al een carkit, zoek puur iets dat m'n telefoon vasthoudt zodat deze niet elke bocht elders in de auto ligt ;)

Macbookto 19-02-11 21:22

Er loopt een snoertje vanaf die carkit naar de sigarettenaansteker. Dat snoertje zit er gewoon bij. Bij navigeren is hij dan ook niet snel leeg. Ik heb ook een diepe voorruit (Mercedes A)
Maandag wil ik er wel even een foto opzetten.

kev. 20-02-11 11:00

Ik heb sinds gisteren een Alpine CDE-144bti gekocht en het werk als een zonnetje:d
k had er in het begin mn twijfels over omdat er op internet aan gegeven word dat het nog niet samen gaat met een iPhone4 maar niks is minder waar!
Ik heb m ingebouwd bluetooth instellingen goed gezet, sync met mn iPhone en dat was het.
Heb niet eens een software update moeten doen! een echte aanrader dus!

blackoutzz 27-02-11 09:31

Ik heb nu via eBay een mooie houder gespot, 2 stuks... 1 zou werken als een soort multi plak je hebbedingetje erop en 1 multi houder, allebei vent mountable. Allebei besteld... Ben benieuwd wat ze doen.

Als ik het goed heb is sinds iOS 4 audio over BT verbeterd. Met m'n oude 3G kan ik niet via m'n stuur de iPhone bedienen. Met de 3Gs op 4.0 wel en hetzelfde geldt voor de i4 op 4.2

Ligt dus niet aan de radio maar aan de ontwikkelaar zelf ;) m'n BT radio is inmiddels al oud maar werkt top! BT65 van poinear.. Moest een rode verlichtingsbalk hebben en dat hebben de radio's van tegenwoordig niet meer en 2DIN zit niet lang in de auto.. Behalve als het fabrikant zelf is.

hguns 27-02-11 11:08

Heeft er iemand ervaring met Tetrax Xway of Fixway ?

http://dl.dropbox.com/u/1871235/Tetrax.png

Instructiefilmpje : YouTube - Tetrax XWAY Navigator

Unboxing : YouTube - Tetrax Xway Line Magnetic GPS and Smartphone Holder Unboxing & First Look Linus Tech Tips

heydan 24-03-11 20:34

Hi Anyone,
Als ik mijn iphone op de auto radio aansluit (bluetooth of draadje maakt niet uit) is het volume gelijk nog maar de helft. Iemand die weet hoe je dat oplost?

ballegooier 30-03-11 12:47

Sinds een week heb ik nu zelf een auto :D en ben dus op zoek naar een specifieke oplossing voor mijn iPhone.
Wat ik tot nu toe deed, was houders via DealExtreme bestellen, maar daar deed ik steeds maar kort mee. Ik moest de houders steeds demonteren (want ik reed steeds in verschillende auto's) en daarvan gaan ze stuk.
Ik heb zuignap houders aan het raam gehad (nadeel: er blijft een ring achter op de ruit, geeft dieven de indruk dat er wellicht een navi te vinden is in het dashboard kastje) en bij extreem heet weer dondert het eraf.
Toen een luchtrooster houder gehad: nadeel: past niet goed en bij elke hobbel dondert de houder op half zeven. 2e nadeel: 's winters met de kachel lekker warm is niet prettig voor de iPhone, die met navigeren + opladen zelf al aardig warm kan worden. Dat is tegelijkertijd een voordeel: hij wordt door de airco gekoeld tijdens de zomer.

Nu heb ik gekeken naar de houders van Brodit. Het voordeel van zo'n ProClip is dat je niks aan het raam hoeft te plakken en de houder zit vast aan het dashboard, op een goed bereikbare plek, op een (in mijn geval met mijn Skoda) boven / naast het luchtrooster. Die kan ik 's winters gewoon dichtdoen (als er hete lucht uit komt) en 's zomers open zetten voor de koeling van de airco. Da's dus opgelost.

Nu zit ik alleen nog met de audio; ik hoef niet per se gesprekken te voeren tijdens het autorijden, maar zou wel iPod (muziek) en navigatie (gesproken aanwijzingen) via de aux van mijn autoradio willen horen. Die Aux is overigens niet aan de voorzijde bereikbaar, ik ga binnenkort de radio eruit halen om een Aux kabel te bevestigen.

Wat voor houder zal ik vervolgens nemen op die Brodit ProClip? De actieve? De pass-trough? Of nog een andere? Sigarettenaansteker usb voedingen en kabels heb ik al genoeg, dus daar hoeft niet op gelet te worden.

putnik 30-03-11 13:21

Ik heb er een van de ergste(N....) concurent van apple en die voldoet prima zelfs met een silicone case om. Die is dan wel vastgeschroefd aan Brodit.En ik heb het vrij laag in de auto zodat ik negens last van heb.De telefoon is uit de zicht, uit de directe zonneschijn.Navi is niet ermee belllemmerd.

ballegooier 30-03-11 16:43

Maar kan iemand vertellen wat het verschil (of de voordelen) is tussen een actieve en een pass-trough Brodit houder? Ik bedoel, een pass-trough sluit je toch gewoon een usb-dock laadkabel op aan? Of zou je die kabel ook aan een specifieke autoradio kunnen koppelen, die je iPod (van je iPhone) kan 'uitlezen'...?

Edit: deze kabel gevonden:
http://cdn3.iofferphoto.com/img/item...6/851/H27V.jpg
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is de kwaliteit (van het geluid) Deze kabel belooft je iPhone tegelijkertijd de laden, én het geluid door te geven. Dat zou erg handig zijn bij bijv. een pass-through houder. Dat scheelt steeds een los 3,5mm jack kabeltje bovenin m'n iPhone in de koptelefoon uitgang drukken!

ballegooier 01-04-11 08:46

@jeanlemasn dank voor je reactie. Dat heb ik wel eens eerder gelezen dat het geluid via het Dock beter is dan via de koptelefoon uitgang.

Was dit ook niet het voordeel van de TomTom houder? Ik heb ontdekt dat mijn autoradio een Aux ingang heeft: 2 tulp stekkers. Eens kijken of ik iets kan realiseren van Tulp naar Dock connector...

wouter1981 01-04-11 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heydan (Bericht 655074)
Hi Anyone,
Als ik mijn iphone op de auto radio aansluit (bluetooth of draadje maakt niet uit) is het volume gelijk nog maar de helft. Iemand die weet hoe je dat oplost?

Volume weer verhogen. Door bijvoorbeeld naar de Multitasking Bar te gaan, dan helemaal naar links (dus voorbij de iPod controls) en daar het volume wijzigen.

wouter1981 01-04-11 15:53

On topic, ik gebruik de Navigon autohouder. Zit een vrij lange laadkabel bij dus je kunt de houder overal op de voorruit plaatsen. Enige minpunt vind ik het feit dat er een traploos kantelsysteem in zit. Dus geen 90 graden kliksysteem.

hguns 28-07-11 00:25

Best tevreden met de Tetrax om mijn iPhone te bevestigen.
Solide en toch discreet

http://dl.dropbox.com/u/1871235/tetrax.jpg

iKroes 29-07-11 18:14

Ik heb een autohouder van Muvit waar ik bijzonder tevreden over ben. Je hebt de mogelijkheid deze op de ventilatieroosters te monteren maar ook op het raam met een uiterst sterk buigzame "steel" te monteren.

Je kunt m klemmen tussen twee zijkanten en daarbij krijg je ook nog een autolader.

StalenWorm 29-07-11 19:01

de TT houder ism een proclip van Brodit, fantastische combo!!

Guest-20161104111522 13-08-11 13:02

Heb sinds vandaag de elegant vormgegeven iPhone 3 Car Kit van Navigon.

Link: http://www.navigon.com/portal/be/shop/zubehoer/produkt.html?produktFamilieId=18283372&produktId=6968422

Gekocht voor 25 euro i.p.v. 39,95 euro in de ColliShop.

Straks uittesten, maar bij het uitpakken van het product was ik al direct overtuigd van de kwaliteit!:d

capice 13-08-11 22:25

Net over van een 3GS naar een 4, in de auto heb ik een al een jaar of 3 een Parrot CK3100 die ook nu weer perfect zijn werk doet.
Ik vreesde even dat ik door de overstap mijn Brodithouder moest omwisselen maar ook de 4 past erin ondanks de rondere vorm van de houder voor de 3GS.....mazzeltje dus.....

d3Nv3R 31-08-11 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 657571)
Maar kan iemand vertellen wat het verschil (of de voordelen) is tussen een actieve en een pass-trough Brodit houder? Ik bedoel, een pass-trough sluit je toch gewoon een usb-dock laadkabel op aan? Of zou je die kabel ook aan een specifieke autoradio kunnen koppelen, die je iPod (van je iPhone) kan 'uitlezen'...?

Edit: deze kabel gevonden:

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is de kwaliteit (van het geluid) Deze kabel belooft je iPhone tegelijkertijd de laden, én het geluid door te geven. Dat zou erg handig zijn bij bijv. een pass-through houder. Dat scheelt steeds een los 3,5mm jack kabeltje bovenin m'n iPhone in de koptelefoon uitgang drukken!

Ik wil eventueel ook deze kabel aanschaffen. Mijn vraag of je deze gekocht hebt en of deze bevalt ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.