iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone op autoradio (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/69812-iphone-op-autoradio.html)

Mark1972 25-08-10 09:39

iPhone op autoradio
 
Even een vraag.
Hoe hebben jullie de iPhone aangesloten op de autoradio?

Mwfadebeer 25-08-10 10:00

Via de "aux" ingang.

lolsmurf 25-08-10 10:47

Ik doe dat gewoon via een casette. Op deze manier: Monster iCarPlay Cassette 800 voor iPhone en iPod - Apple Store (België)

Maar dat vind je sowieso goedkoper dan in de Apple Store.

Ferrox 25-08-10 10:55

Ik heb eenSony MEX-3600BTU en is gekoppeld via blauwtand.

Werkt voortreffelijk, bellen, muziek luisteren en navigeren.

hellboy 25-08-10 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferrox (Bericht 544065)
Ik heb eenSony MEX-3600BTU en is gekoppeld via blauwtand.

Werkt voortreffelijk, bellen, muziek luisteren en navigeren.

luister je ook muziek via bluetooth of doe je dat via de usb ingang??

ben zelf namelijk ook op zoek naar een nieuwe auto radio met iphone compabiliteit ;)

Ferrox 25-08-10 12:09

Alles gaat bij mij over bluetooth. Usb is deze radio niet compatible met de iPhone. De nieuwere modellen zijn dat wel, maar ik mis het niet.

Yzord 25-08-10 12:57

Ik heb een Kenwood BT radio. Werkt perfect.

kadim_nr1 25-08-10 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 544304)
Ik heb een Kenwood BT radio. Werkt perfect.

ik heb een soortgelijke.
Alleen jammer datie de Iphone niet herkent. Wel me oude ipod.
Is dat ook bij deze hetzelfde?

Sultan 25-08-10 18:11

Hier ook met aux kabel.

PrittStift 25-08-10 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hellboy (Bericht 544077)
luister je ook muziek via bluetooth of doe je dat via de usb ingang??

ben zelf namelijk ook op zoek naar een nieuwe auto radio met iphone compabiliteit ;)

Als het toch een nieuwe auto word, dan kun je vrijwel zeker een ipod of iphone aansluiting als optie nemen.

apotheosis 25-08-10 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 544811)
Als het toch een nieuwe auto word, dan kun je vrijwel zeker een ipod of iphone aansluiting als optie nemen.

Idd, ik heb een opel corsa enjoy (laatste model) gekocht en er zat al zo'n aansluiting aan voor je iphone, enige ik nog moest hebbe was zo'n kabel om dan aan te sluiten, echt wel steengoed en makkelijk. ;).

QueenE 03-09-10 14:08

Wij hebben geen cassettespeler. Is het geen gedoe via aux? Heb gehoord dat je het ook via am/fm signaal kan doen. Iemand daar ervaring mee?

nestie86 03-09-10 18:15

ik ben ook opzoek naar een fm transmittor => Griffin Technology: RoadTrip - FM transmitter, charger and cradle for iPhone and iPod
deze is jammer genoeg enkel tot de iphone 3G.
70€ is ook niet weinig maar je hebt er wel lader, houder en transmittor voor...

paulT 03-09-10 19:05

Kijk eens op marktplaats. Lader met fm transm. €27.50.

cubesten 03-09-10 21:13

FM transmitters storen snel op langere ritten door veranderende frequenties van radiostations. Mijn radio met bluetooth, usb en aux was 80e bij de mediamarkt. Is een betere investering.:)

Fronda 04-09-10 18:15

Ik heb mijn iphone kabel en de usb kabel, die bij mijn radio was geleverd, onder mijn midden console weg gewerkt. Achterin de radio zit een usb aansluiting, daar zit de usb kabel in-geplugged.. onder m'n middenconsole ligt de iphone kabel aangesloten aan de usb kabel, en achteraan komt de iphone stekker er net uit.

Ik heb een JVC KD-R801, hij laad mijn iphone ook gelijk op.

Persmoment 07-09-10 23:18

Geluid te zacht? Hierbij de oplossing...
 
Ik wilde even met jullie delen welk probleem ik ondervond bij het afspelen van mijn iPhone op de autoradio. Het geluid was namelijk erg zacht...

Volume van iPod op maximaal, autoradio maximaal leverde niets op. Handige Kees heeft toen een voor(lijn)versterker voor mij gemaakt. Een klein kastje die nu opgeborgen ligt boven de autoradio, maar die fantastisch functioneert.

Mochten jullie het na willen bouwen, handige Kees wilde het graag met jullie delen:

http://img.mobypicture.com/1b1d45c1f...4bddf_view.jpg

http://img.mobypicture.com/175c30915...7d688_view.jpg

1.) Je kunt de versterking naar believen veranderen door 27k te vergroten of te verkleinen. De versterking wijzigt dan evenredig. Nu is die dus 27k gedeeld door 1k2 = 22x
2. Stroomverbruik is slechts 0,5 mA dus de versterker heeft geen aan/uit schakelaar
3. Behuizing betreft een kastje van Conrad
4. Velleman heeft een bouwpakketje dat hier erg op lijkt. Je kunt dit ook nemen met een klein aantal aanpassingen, o.a. de potmetertjes eruit. Het V-printje is verder goed bruikbaar. Velleman nr. 2572, kost ongeveer € 13,00
5. Afgebeeld is mijn eigen printontwerp, doet het ook prima.
6. Waarom de versterker? iPods geven te weinig signaal af voor de line ingang van autoradio’s, mijn Sony bijvoorbeeld..

Eindresultaat:
Een simpele schakeling die gewoon uitstekend werkt. Voor de nabouwers: veel succes ermee.

Ducktape 08-09-10 00:53

Op dealextreme kan je ook voor minder dan 10 euro een fm transmitter kopen ;)

cubesten 08-09-10 12:14

Of gebruik je iphone Dock als versterker. Nadeel is dat hij niet goed past(3G/3GS is te groot)

Lemme 08-09-10 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducktape (Bericht 555529)
Op dealextreme kan je ook voor minder dan 10 euro een fm transmitter kopen ;)

In welke van de fm transmitters op dealextreme past de iPhone 4?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.