//

Specificaties iMac

Specificaties iMac discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb afgelopen maandag mijn eerste Mac gekocht. De iMac met 21,5 " scherm en 3,06 Ghz processor. Die computer van 1299 euro. Na een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-10, 11:46
iMC iMC is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 33
Standaard Specificaties iMac

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste Mac gekocht. De iMac met 21,5 " scherm en 3,06 Ghz processor. Die computer van 1299 euro. Na een paar dagen kwam ik er achter dat de specificaties van mijn computer afwijken van de specificaties die op de site van apple staan. Ik hoop dat ik jullie hier deze vraag mag stellen. Ik ben hier al een jaar lid, ik bezit ook een IPhone 3GS.

Mijn iMac heeft een 1TB harde schijf, volgens de Apple zou dit 500GB moeten zijn. Dat vind ik natuurlijk niet erg.
De processor wijkt ook af. Het zou een Intel i3 moeten zijn.
er zit een Intel duo 2 3.06 Ghz met een 3MB level 2 cache in (geheugen 4mb, bussnelheid 1,07Ghz)

Is dit een gelijkwaarde processor? Ik heb niet echt veel verstand van processors.

De overige specificaties wijken niet af.

Alvast bedankt!

groetjes,
Marianne

Laatst gewijzigd door iMC; 18-09-10 om 11:47. Reden: geen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-10, 12:59
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Het lijkt me dat je een MC413 hebt: het laatste model (najaar 2010)

Electronic Kingroduct Features

All-in-one Mac desktop with 21.5-inch glossy screen and sleek anodized aluminum enclosure
3.06GHz Intel Dual Core Processor
1TB Hard Drive, DVD SuperDrive, 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
21.5" LED-backlit display with a widescreen 16:9 aspect ratio, 1920x1080 HD resolution, ATI Radeon HD 4670-256MB
Mac OS X v10.6 Snow Leopard, includes new wireless Magic Mouse

Apple NL:
21,5-inch modellen een van de volgende:
3,06-GHz Intel Core i3-processor met 4 MB level 3-cache; ondersteuning voor hyper-threading

Bij Apple NL zie ik geen Core2Duo processors...en die zijn echt anders dan de i3's.....

Vreemd....

Bij Apple US ook geen C2D's...en bij Electronic King wel in de MCxxx modellen...net als bij jou....ik neem aan dat jij ook een MCxxx heb en niet een MBxxx...
  #3  
Oud 18-09-10, 15:19
iMC iMC is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik heb inderdaad een oud model iMac gekregen. We zijn vanmiddag langs gegaan bij de dealer om verhaal te halen. Dit model is onlangs door de dealer in de prijs verlaagd (toen de nieuwe iMac uitkwamen). De verkoper heeft (toen ik de pc ging halen) waarschijnlijk op de doos naar de prijs en snelheid van de processor gekeken, verder nergens naar. Dat was zijn verhaal. Ik geloof hem wel. Hoeveel verschillende artikelen van 1199 euro heeft een apple dealer in de winkel. Het zou mij ook kunnen gebeuren.

Is het de vraag of ik deze computer hou (maar wat mij betreft wel met een compensatie) of dat ik hem omruil. De verkoper belt me maandag met een aanbod.

Wat zou jij/jullie doen?
  #4  
Oud 18-09-10, 16:12
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ik heb onlangs een MB953 gekocht ( een oud model 27" quad core) omdat de nieuwe modellen niet echt vernieuwend zijn maar wel 150 euro duurder. Met de oud model korting meegerekend scheelde dat zo'n 450 euro met een vergelijkbaar nieuw model. Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben wanneer de oude een C2D Proc had en de nieuwe een quadcore....ik denk het niet.
Maar als verkoper met een heel mooi aanbod komt.....
Ik heb er nog Apple Care bijgekocht voor zes tientjes ($ 61) en dat werkt probleemloos: kan ik je aanraden.
  #5  
Oud 18-09-10, 17:48
iMC iMC is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 33
Standaard

De 1199 die ik betaald heb, is al 200 goedkoper dan de originele prijs. Ik moet me al vergissen, maar ik denk niet dat ze er nog heel veel vanaf doen.
Hij moet toch een aantal jaren mee, dan ga ik liever voor de betere processor dan voor de grotere hd met verdere korting en wordt het dus omruilen.

Radar, bedankt voor je hulp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G S specificaties volgens T-Mobile japsor Archief 7 26-06-09 21:20
Apple.com > iPhone Specificaties pupil Chat en geruchten 12 18-06-09 22:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.