iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   veel gelezen: maar welke Fm-transmitter is een aanrader ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/7638-veel-gelezen-maar-welke-fm-transmitter-aanrader.html)

joke_name 21-02-08 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo (Bericht 68776)
Heeft iemand een werkende link van die DLO?? De link werkt mij mij namelijk niet.
En heeft iemand enig idee van de prijs van die Harman Kardon set?


deze werkt gewoon hoor: DLO | In the Car

Het zijn mooie producten, kan alleen niet zo veel reviews of ervaringen er over vinden.

andre-nl 21-02-08 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joke_name (Bericht 68766)
Die tunestick van dlo is zeer mooi met een afstandsbediening er bij. Hopelijk krijgen we snel te horen of hij comp. is.

volgens deze gegevens zijn deze comp. met de Iphone, en daat staat de tunestick bij:
DLO | Support | iPhone Functionality

Grt Andre

Ps: heb ze een mail gedaan maar helaas nog geen antwoord ontvangen.

Buffalo 21-02-08 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joke_name (Bericht 68847)
deze werkt gewoon hoor: DLO | In the Car

Het zijn mooie producten, kan alleen niet zo veel reviews of ervaringen er over vinden.

Hmm appart dat bij mij de link niet werkt dan. Ik zal eens op me gemak het internet rondstruinen naar wat info.

joke_name 21-02-08 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andre-nl (Bericht 69034)
volgens deze gegevens zijn deze comp. met de Iphone, en daat staat de tunestick bij:
DLO | Support | iPhone Functionality

Grt Andre

Ps: heb ze een mail gedaan maar helaas nog geen antwoord ontvangen.

er staat N/A dat betekent dat hij niet helemaal werkt, je moet namelijk eerste op een ander ipod de FM zender instellen en dan connecten. Helaas ben ik niet in het bezit van een andere ipod.

Maar de transdock deluxe vind ik ook wel een hele interssant set. Maar ik vind de itrip ook heel erg mooi voor in de auto.


De itrip werkt volgens mij alleen niet als je telefoon krijgt omdat hij dan gaat int. met je radio, maar dit is volgens mij met elke radio die er bij staat. Ik heb het in iedergeval met mijn radio naast me bed ook.

andre-nl 21-02-08 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joke_name (Bericht 69148)
er staat N/A dat betekent dat hij niet helemaal werkt, je moet namelijk eerste op een ander ipod de FM zender instellen en dan connecten. Helaas ben ik niet in het bezit van een andere ipod.

Maar de transdock deluxe vind ik ook wel een hele interssant set. Maar ik vind de itrip ook heel erg mooi voor in de auto.

Waar lees je dat dan want bij de :

TransDock Deluxe staat 3x een Bolletje
Charges Iphone
Plays Iphone music content
remote controle Iphone music content

Transdock staan 2 bolletjes
(3de is de remote en die zit er niet bij)
Charges Iphone
Plays Iphone music content

Andre

joke_name 21-02-08 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andre-nl (Bericht 69160)
Waar lees je dat dan want bij de :

In deze link: DLO | Support | iPhone Functionality bij jou vorige post staat dit ergens onderaan:

TuneStik with remote
The FM frequency will not appear on the iPhone screen. Solution: set the FM frequency of your choosing on your iPod first, then tune your car's radio to that frequency. Then transfer the TuneStik to your iPhone.

andre-nl 21-02-08 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joke_name (Bericht 69182)
In deze link: DLO | Support | iPhone Functionality bij jou vorige post staat dit ergens onderaan:

TuneStik with remote
The FM frequency will not appear on the iPhone screen. Solution: set the FM frequency of your choosing on your iPod first, then tune your car's radio to that frequency. Then transfer the TuneStik to your iPhone.

Klopt maar dat is NIET met de transdock !
deze heeft de frequentie onder in de dock zelf staanwat jij leest is met de tune stick. (geheel ander model) op de foto zie je ook een fm-transmitter die je onder de Ipod klikt.
dit heeft niets te maken met de transdock

Andre

dylotic 21-02-08 22:22

Adviesprijs voor de harman kardon is 400 eur

msunique 22-02-08 19:32

voor 10 euro kan je er een bij de bazaar in beverwijk halen, ze werken perfect :)
je moet alleen wel een stukje van je plug wegsnijden anders past hij niet in je iPhone

Martijn Snels 23-02-08 00:42

Ik heb van de week deze Kensington LiquidFM Deluxe FM transmitter for iPod, #33424 - eXpansys Nederland gekocht. Werkt opzich aardig en signaal is best sterk. Je krijgt een error in beeld dat de acc. niet ondersteund is door de iPhone maar daarna werkt alles gewoon héél netjes. Hij laad op en hij speelt de muziek gewoon af. Nu nog gaan zoeken naar een goed vrij station in de regio Den Bosch. Wie weet wat de beste frequentie is?

andre-nl 24-02-08 13:41

even een kleine update mijn zijde:

van DLO kreeg ik het antwoord:
Andre,

Unfortunately, the dock is not 100% compatible with the iPhone.

Sincere Regards,

~Ms. Alicia Hockey~
Customer Relations
Digital Lifestyle Outfitters (DLO)
3871 S. Alston Ave.
Durham, NC 27713
(919) 405-7030 Phone
(919) 405-7035 Fax


Waarop ik gevraagd heb wat er niet 100% compatible is, maar helaas tot nu nog geen antwoord.

Verder ben ik aan informeren geweest over de MACALLY FMCUP.
en heb expansys al 2x een mailtje hier over gestuurd maar helaas tot nu krijg ik hier geen antwoord op.
hun service desk met vakantie misschien ?

waarom de vraag omdat op de volgende site las dat de macally cup werkt met de iphone.
MACALLY FM Transmitter+Car DOCK for Apple iPod IPHONE Description - Find Deals on eBay with getitnext.com

Maar in Nederland/Belgie (etc) word dit er niet bij vermeld ?

Grt Andre

Belgboy 25-02-08 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo (Bericht 68776)
Heeft iemand een werkende link van die DLO?? De link werkt mij mij namelijk niet.
En heeft iemand enig idee van de prijs van die Harman Kardon set?


200 € kost hij

Mac Factory

dylotic 25-02-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgboy (Bericht 70862)
200 € kost hij

Mac Factory

Het is wel drive + play versie 1. Versie 2 zal tegen de 400 zitten!
Denk dat je dan met de Alpine set ook zeer tevreden bent. Is
ongeveerd de Drive+Play 2 maar dan met Bluetooth en voor maar
110-150 Eur.

Alpine Electronics of America, Inc. - eX-10

Ik laat mijn bevindingen wel weten zosnel ik hem binnen heb!

Belgboy 25-02-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgboy (Bericht 70862)
200 € kost hij

Mac Factory


Nu heb ik hem reeds gevonden voor 49€ !!!! :eek:

iPod & iPhone Afstandsbediening ::: alles voor je Mac, iPod en iPhone op AtStore

andre-nl 25-02-08 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgboy (Bericht 70974)

WAUW :eek::eek::eek::eek::eek:
typ foutje dat het 149,- moet zijn ???

heb hem besteld, 49,- euro ??? dat is een leuke prijs
er zit een wired fm transmitter bij en een aux aansluiting als je radio dit aankan TOP :D
http://www.drbott.info/pic/Drive+PlayComplete_965.jpg



Andre

Cancunlover 27-02-08 13:56

Ik heb deze:

http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=9481

Maar ik raad iedereen af om een FM transmitter te gebruiken. Het geluid doet mij terug denken aan de oude muziek-cassettes. Ronduit slecht!
Op langere trips krijg ik het probleem, zoals hierboven reeds is aangehaald, dat de "vrije" frequentie waar ik op zend, ineens toch bezet blijkt door een radiostation.
Ook als je dan de frequentie verandert, blijft de kwaliteit slecht.
Ik weet dat het voor jou geen mogelijkheid is, andre-nl, maar met een AUX kabeltje heb je toch het meeste plezier hoor!

andre-nl 27-02-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover (Bericht 72352)
Ik heb deze:

TelecomTelecom | FM Transmitter Apple iPhone and iPod

Maar ik raad iedereen af om een FM transmitter te gebruiken. Het geluid doet mij terug denken aan de oude muziek-cassettes. Ronduit slecht!
Op langere trips krijg ik het probleem, zoals hierboven reeds is aangehaald, dat de "vrije" frequentie waar ik op zend, ineens toch bezet blijkt door een radiostation.
Ook als je dan de frequentie verandert, blijft de kwaliteit slecht.
Ik weet dat het voor jou geen mogelijkheid is, andre-nl, maar met een AUX kabeltje heb je toch het meeste plezier hoor!

een AUX kabeltje is helaas niet mogelijk ik heb een 307 met auto/cdwisselaar/carkit/navigatie ding...
maar GEEN ipod aansluiting :( ja kan wel dat kost 290,- euro's bij de dealer.
en ze raden het af omdat het niet geweldig werk met het type radio wat ik heb.

over FM -transmitter het probleem met radio stations kan ik me voorstellen.
ik heb de harman kardon besteld (nog 2 dagen wachten :rolleyes: )die heeft een wired transmitter, dit betekend dat hij tussen je antenne plug komt.
dus het signaal komt direct op je radio binnen, wat krachtiger is als draadloos omdat het signaal dan uit je ijzeren doos (ook wel auto genoemd) moet naar je antenne. (kooi van feraday effect)
Dat is volgens mij het probleem bij de meeste FM transmitters ...

over de kwaliteit daar hoor ik erg veel verschillende verhalen over.
vele zijn bar slecht, maar ook hoor ik goede verhalen over bijvoorbeeld DLO (dock versie)
En eigenlijk ga ik er stiekem vanuit dat de harman kardon goed is.
tevens heeft een kennis een harman kardon versie 1, en die is er erg goed over te spreken.
maar zodra deze gemonteerd is zal ik foto's plaatsen, en mijn mening geven over de kwaliteit.

Grt Andre

Ps: update over de DLO (dock) deze werkt op de Iphone.
maar alleen de laad + muziek afspeel functie dit kreeg ik door van DLO van de week.

Cancunlover 28-02-08 08:50

Hou ons dan zeker op de hoogte andre-nl, want misschien blijf ik dan toch wel bij FM transmitters (harman kardon). Ik heb gisteren mijn hele dag op kantoor verprutst door het internet af te zoeken naar een degelijke inbouw-carkit voor mijn iPhone, en heb eigenlijk niets nuttigs gevonden.
Die BLuetouch leek me wel iets leuks, tot ik daar het woord FM-transmitter las. Momenteel weet ik het echt niet meer.
Iemand anders nog leuke tips?

Belgboy 28-02-08 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andre-nl (Bericht 71116)
WAUW :eek::eek::eek::eek::eek:
typ foutje dat het 149,- moet zijn ???

heb hem besteld, 49,- euro ??? dat is een leuke prijs
er zit een wired fm transmitter bij en een aux aansluiting als je radio dit aankan TOP :D
http://www.drbott.info/pic/Drive+PlayComplete_965.jpg



Andre

Ik benieuwd of ze deze HK transmitter je echt aan de prijs van 49 € gaan geven.

Hou ons op de hoogte.

andre-nl 01-03-08 19:25

Nou hij is binnen :D
ik wil hem morgen inbouwen maar ik kon het niet laten om vandaag de fm transmitter te testen.
en WAUW WAUW WAUW :eek:

ik sluit de iphone aan en gelijk op het schermpje van de harman kardon mijn albums play lijsten etc.. alles netjes in beeld !
en het geluid is erg goed, en geloof me ik ben daar echt een kijkertje op.
(daarom heb ik ook lang gewacht).
er staan 4 standaard frequenties in, daarnaast kan je met een druk van de toets een eigen frequentie invullen.
wat ik heb getest (waar vele klachten over waren met standaard fm- transmitters)
dat FM zenders op de fm-transmitters storen zodat je krakend en piepend geluiden heb.
nou geloof met met dit setje NIET, omdat je hem tussen je antenne kabel zet is het signaal optimaal.
ik heb zelfs getest door de harman kardon op de frequentie van slam fm te zetten (die zender staat erg dicht bij in deze regio)
en geen geluidje meer :).
verder heb ik hem op sky gezet radio 538 etc... perfect....

tot nu ben ik erg in mijn sas met de de harman kardon zeker een goede koop
en dat voor die 49,- euro :D

morgen ga ik hem inbouwen daarna zal ik wat foto's maken en misschien een filmpje
ik ben tot nu toe erg in mijn nopjes met dit setje

Andre

oja: en heb je een aux in op je radio dan kan je dat ook gebruiken, en heb je er maar 1 en die gebruik je al
geen probleem dan doe je de harman kardon in de aux in de radio en in het harman kardon set je "andere" setje
zodat het netjes door gelust is


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.