iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   veel gelezen: maar welke Fm-transmitter is een aanrader ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/7638-veel-gelezen-maar-welke-fm-transmitter-aanrader.html)

jorgje 05-08-09 10:56

Ja, maar dat is een bluetooth speakerphone... Ik zoek een FM transmitter (zie onderwerp ;) ) die ook kan laden. Het liefst nog met afstandsbediening, maar ben bang dat hij dan te duur wordt.

signs2007 05-08-09 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorgje (Bericht 334062)
Ja, maar dat is een bluetooth speakerphone... Ik zoek een FM transmitter (zie onderwerp ;) ) die ook kan laden. Het liefst nog met afstandsbediening, maar ben bang dat hij dan te duur wordt.

Aah oke!

De jabra sp700 is inderdaad een bt speakerphone ding.
M'n iphone maakt dmv BT verbinding met de speakerphone. Op de speakerphone zit een knopje FM, druk je die in dan roept een vrouwenstem de frequentie. Diezelfde frequentie zoek ik op mijn radio en voila! Muziek!

jorgje 05-08-09 11:08

Ah! Op zich wel een heel mooie combinatie dan. Alleen heb ik al een BT-carkit ;) Op deze manier heb je geen last van storingen (had met m'n vorige fm-transmitter storing op het moment dat ik de lader erin deed)... hmmm... Toch eens op Ebay kijken!

signs2007 05-08-09 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorgje (Bericht 334066)
Ah! Op zich wel een heel mooie combinatie dan. Alleen heb ik al een BT-carkit ;) Op deze manier heb je geen last van storingen (had met m'n vorige fm-transmitter storing op het moment dat ik de lader erin deed)... hmmm... Toch eens op Ebay kijken!

BT radio is idd beter!

Hier kun je hem vinden:
Jabra SP700 FM Transmitter Handsfree Car Speakerphone - eBay, Bluetooth Accessories, Cell Phones PDAs. (Eindtijd 06-aug-09 20:16:07 CEST)

duurt ongeveer 4 dagen voordat je hem in huis hebt

jorgje 05-08-09 11:37

Dank je wel, ik was hem al aan het kopen toen je het bericht stuurde. Ook nog bij dezelfde verkoper, dat moet dus goed gaan. Ik ben benieuwd!

Robinnnn 10-08-09 16:34

Iemand bekend met deze versie?

Venturi Mini Bluetooth Carkit & FM-transmitter - MP3shop.nl


Heb zelf een auto vd zaak, een clio met ingebouwde Cd speler welke niet goed werkt. Is het makkelijk om hier een Aux kabel uit te laten komen?

jorgje 12-08-09 15:36

Heb de Jabra SP700 inmiddels binnen. Geweldig apparaat! Aangesloten, verbonden, taal op Amerikaans Engels ingesteld en werken maar. Ontvangst is goed, af en toe wat storing. Geluidskwaliteit van handsfree is vele malen beter dan met mijn oude handsfreekit.

Enige minpuntje vind ik dat je niet een aantal voorkeuzestations kunt gebruiken voor de transmitter. Ik had er op mijn oude drie en daarmee kon ik door heel Nederland zonder grote problemen gebruik maken van mijn transmitter. Nu nog testen terwijl ik mijn iPhone oplaad, dat was bij mijn vorige apparaten telkens het probleem.

Dank je wel voor de geweldige tip, Signs! Heb er uiteindelijk 25 euro voor betaald, inclusief verzending, maar wat mij betreft is het apparaat het geld meer dan waard (had er zelfs meer voor willen betalen)!

garth 08-10-09 00:14

hmm net te laat... voor 25 euro zie ik hem nergens meer op ebay goedkoopste is rond de 40.... of kijk ik niet ?!?!

jorgje 08-10-09 20:41

Als je de link klikt in het bericht zo'n 4 hierboven, van signs2007, dan zie ik hem daar nog steeds staan voor 20 euro, hoor.

garth 08-10-09 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorgje (Bericht 362808)
Als je de link klikt in het bericht zo'n 4 hierboven, van signs2007, dan zie ik hem daar nog steeds staan voor 20 euro, hoor.

hmm ik zie toch echt dit....

Deze aanbieding is afgelopen.
Object:Jabra SP700 FM Transmitter Handsfree Car Speakerphone

jorgje 08-10-09 23:38

Oeps... je hebt helemaal gelijk... Ik had alleen wat verder naar onder gekeken, waar stond 'meer dan 10 beschikbaar' en had niet verder gekeken. Ik zie ze ook niet goedkoper dan 48 euro (incl. verzending).

Eerlijk gezegd: die 48 euro is dit apparaat ook meer dan waard. Ik heb heel af en toe wat miscommunicatie tussen m'n iPhone en de Jabra, zo één keer per 2-3 weken. Dan moet ik even de Jabra opnieuw opstarten en dan werkt het weer perfect.

Succes met je keuze, als je voor dit apparaat kiest, zul je er geen spijt van krijgen. Nog een kleine tip: ik heb hem altijd aan de lader. Het laadsnoer fungeert als een soort extra antenne, waardoor mijn ontvangst prima is. Ik heb hem altijd op 88,1MHz staan en hij stoort nagenoeg nooit. In dat geval ga ik naar 88,5 of 88,7MHz en dan is het weer perfect.

garth 09-10-09 01:35

Jorgje : oke top! waar ik dit apparaat eigenlijk voor wil gebruiken is draadloos mp3 streamen vanaf me iphone.... ik heb nu een kabel in me peugeot 307 die verbonden is met me een AUX aansluiting op de ingebouwde radio... werkt ook wel maar draden zijn zo lelijk ;) de carkit functie zal ik niet echt gebruiken omdat ik die al ingebouwd (aparte simkaart jheb) Als jij kunt bevestigen dat geluid dus prima gaat over de radio en dan bedoel ik dus gewoon top geluid ga ik zeker overwegen dit apparaat te kopen! nog een vraag.... connect de Jabra automatisch met de iphone of moet dat handmatig?

koekjedebij 10-10-09 12:11

Ik ben ook op zoek naar iets maar na veel, heel veel lezen wordt ik niks wijzer.

Wat ik zoek: een lader, FM zender combinatie die niet alleen met i-tunes werkt maar ook op een gejailbreakte iphone al het geluid kan verzenden (dus ook van andere apps zoals dtunes, pwnplayer, uitzending gemist, journaal, etc etc etc).
Afstandbediening is niet per se noodzakelijk

Wie kan mij advies geven?

Bvd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.