iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   ipodhoes.nl beweert dat het een productie fout is!!!!! wat denken jullie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/83033-ipodhoes-nl-beweert-productie-fout-denken-jullie.html)

nhl2003 22-01-11 15:04

ipodhoes.nl beweert dat het een productie fout is!!!!! wat denken jullie?
 
Beste,

Eergisteren heb ik zilveren hoes (zie fotos) binnengekregen. Ik heb beschadigingen geconstateerd. Na het contact opnemen met ipodhoes.nl, zeggen ze dat op die twee plaatsten heeft de hoes vastgezeten aan een raster waarmee deze door productie is gegaan en in het verbad is geweest. Maar ik geloof er niks van eerlijk gezet. Ik wil graag jullie mening hierover weten!!!. Is dit normaal????????

Dank allen.

Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes
Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes
Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes
Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes
Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

ElisevdB 22-01-11 15:10

Als het een productiefout is, moeten zij toch juist zorgen voor een goed exemplaar. Ziet er niet best uit!

Sultan 22-01-11 19:01

Je moet gewoon een nieuwe eisen,
ze horen je een onbeschadigd product te verkopen, en dat is dit
duidelijk niet.

WDS001 22-01-11 20:10

Dit valt inderdaad onder garantie, ze moeten je dus een nieuw exemplaar bezorgen of deze herstellen.

Onyx 22-01-11 20:21

Als alle hoesjes dit probleem hebben is het een productiefout.
Dan zouden ze dat dus wel netjes moeten vermelden!

Kan je geen advertentie vinden met een foto van diezelfde plekken?
Als daar geen beschadigingen opstaan moeten ze het maar gaan uitleggen lijkt mij..

Maaike_22 22-01-11 21:20

Wat ze van ipodhoes zeggen, klinkt in eerste instantie zo slecht nog niet.
Echter wanneer dit op meerdere plaatsen zo is, dan sta je echt wel in je recht.
Als consument heb je recht op een deugdelijk product en in mijn ogen is daar nu weinig tot geen sprake van.
Mijn persoonlijke ervaringen met ipodhoes.nl zijn buitengewoon goed.

Klik onderstaande link even aan en lees het verhaal even goed, het gaat over je rechten en plichten als koper.
Neem daarna opnieuw contact op met ipodhoes....moet lukken!
Heel veel succes!

ConsuWijzer - Uw rechten bij een ondeugdelijk product

nhl2003 24-01-11 09:28

dank jullie wel mensen... Ik ga contact opnemen met hun want dit is niet oprecht!. Ik laat jullie het weten hoe het ging, of ze bereid zijn tot een deal of wat dan ook. Merci all

iWiefring 24-01-11 09:30

Goed van je dat je contact met ze opneemt want zo horen ze iets niet uit te leveren, zoiets hoort in topstaat te zijn. Dit is ongeveer hetzelfde als dat je een iPhone 4 zou bestellen en dat je er een binnen zou krijgen zonder home knop.

nhl2003 25-01-11 18:21

hi,

ik heb ze 2 dagen geleden ge-emailt, maar niemand wilt op mijn e-mail reageren dus maar vandaag weer ge-emailt naar meerdere emailadressen van ipodhoes.nl. Als ze echt niks van hun laten horen dan word ik echt pissig!! Desnoods trek ik mijn overgemaakte geld weer teurg :S. Dit is echt het eerste en het laatste keer dat ik iets van IPODHOES.NL ga kopen serieus!. Dit is zo onbeleefd.

Rowinvd 26-01-11 00:45

Heb je ze al eens gebeld? Kunnen dingen veel sneller opgelost worden :)

Jazzamataz 26-01-11 09:00

Bij koop op afstand heb je 7 dagen om een produkt terug te sturen. Beschadigd of onbeschadigd.

MCNO 26-01-11 11:17

Je geld terug halen?

Lijkt me knap; als jij overgeboekt hebt krijg je dat niet zo maar terug.
Ook dat is logisch.
Wat Jazzamataz zegt, je hebt 7 dagen om terug te sturen (koop op afstand) doe het wel aangetekend of met Track & Trace voor de bewijzen.

iWiefring 26-01-11 13:18

Hallo, als je via iTunes iets per ongeluk koopt, en dit wilde je niet. Kan je ze ook mailen en vragen of je het geld terug kan krijgen. Dus waarom zou dit niet kunnen bij hun?

mail.eve 26-01-11 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz (Bericht 633259)
Bij koop op afstand heb je 7 dagen om een produkt terug te sturen. Beschadigd of onbeschadigd.

Klopt bijna, maar is alleen geldig indien de verpakking nog gesloten en onbeschadigd is.

zie:

Binnen de afkoelingsperiode van 7 dagen is het mogelijk de via een shop bestelde goederen te ruilen of te retourneren, voorwaarde hierbij is dat de goederen en verpakking onbeschadigd zijn.
Speciaal voor u bewerkte en/of bestelde goederen en onderdelen komen hier echter niet voor in aanmerking. Binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw bestelling zullen wij het verschuldigde bedrag op uw bankrekening overmaken.
Eventuele kosten van retournering komen voor rekening van de koper.


en:

Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.
De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:
• Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
• Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
• Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
• Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

nhl2003 30-01-11 13:05

Beste mensen,

Het is al opgelost. Ik heb blijkbaar IPODHOES.NL snel negatief beoordeeld. Na onderzoek bleek dat de SGP Neo Hybrid EX inderdaad die "sporen" van binnenkant bevatten vanuit het fabriek. Daar kan ipodhoes.nl nix aan doen. Ik heb ze snel beschuldigd :-). En mag ik ff hier iedereen bedanken voor de replay etc... Ik geef 5 sterren voor de snelle service en klantvriendelijkheid voor ipodhoes.nl, dus een aanrader ;)..

Grr,,

Black Bullet 01-02-11 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nhl2003 (Bericht 635011)
Beste mensen,

Het is al opgelost. Ik heb blijkbaar IPODHOES.NL snel negatief beoordeeld. Na onderzoek bleek dat de SGP Neo Hybrid EX inderdaad die "sporen" van binnenkant bevatten vanuit het fabriek. Daar kan ipodhoes.nl nix aan doen. Ik heb ze snel beschuldigd :-). En mag ik ff hier iedereen bedanken voor de replay etc... Ik geef 5 sterren voor de snelle service en klantvriendelijkheid voor ipodhoes.nl, dus een aanrader ;)..

Grr,,

Is dit opgelost in de zin van een vervangend exemplaar of onder het motto "kunnen wij niets mee dus leer er mee te leven"?

nhl2003 01-02-11 20:22

Ik mocht het van hun terugsturen maar ik wilde het behouden want ik heb zoveel mooie dingen over gehoord (dat hoesje dan). Ze kunnen i.d.d. verder niks mee doen dus ook geen vervanging sturen. Ik heb besloten om het te behouden..

020 02-02-11 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz (Bericht 633259)
Bij koop op afstand heb je 7 dagen om een produkt terug te sturen. Beschadigd of onbeschadigd.

8 dagen trouwens.

iPodhoes 03-02-11 00:30

reactie van iPodhoes.nl
 
Nadat we deze kwestie met de klant opgelost hebben, zien we dat er hier nog wat onduidelijkheid over het product en deze kwestie bestaat. Vandaar dat we hier even op willen reageren.

Het product waar het in dit geval om gaat, is de SGP Neo Hybrid EX voor de iPhone 4. Een bumper-achtige hoes die bestaat uit een siliconen en een harde rand/bumper. Het siliconen gedeelte doe je om de iPhone 4 en daarna doe je de harde rand daar omheen. Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste hoezen voor de iPhone 4 die we verkopen.

De "schade" aan de hoes van de TS is inderdaad te wijten aan het productieproces. Deze "schade" zit aan de binnenkant van de hoes en is totaal niet zichtbaar als je de hoes om je iPhone 4 hebt zitten. Het is zeg maar vergelijkbaar met een spatje verf aan de binnenkant van de motorkap van je auto. Nergens in onze communicatie met de klant hebben we gesproken over een productiefout zoals in de titel van dit topic staat en waar door anderen op gereageerd is. Als er echt schade aan het product was geweest of het was een productiefout dan hadden we hem met alle liefde omgeruild voor een goed exemplaar.

We hebben een aantal van deze Neo Hybrid Ex' bekeken en allemaal hebben ze deze productiesporen. Zelf heb ik ook een Neo Hybrid Ex om mijn iPhone 4 zitten en hij is al meerdere keren van mijn iPhone af geweest. Deze sporen van het productieproces zijn me echter nooit opgevallen. Pas na de e-mail van de klant ben ik het gaan bekijken en zag ik ze. Wij zijn dus van mening dat we de klant een product in perfecte staat hebben geleverd en hebben dit naar hem gemaild. Aangezien al deze Neo Hybrid Ex' deze productiesporen hebben, had het dus geen zin om zijn exemplaar om te ruilen voor een andere. We hebben hem daarop de keuze gegeven om het product terug te sturen en zijn aankoopbedrag terug te ontvangen. Hij wilde het product echter houden.


Een foto zegt meer dan 1000 woorden dus hieronder wat foto's. De foto's zijn niet echt geweldige kwaliteit. De blauwe carbon sticker is overigens een sample die ik aan het testen ben.. ;)

http://www.iPodhoes.nl/images/DSC02788.JPG
http://www.iPodhoes.nl/images/DSC02789.JPG

De productiesporen aan de binnenkant van de hoes:
http://www.iPodhoes.nl/images/DSC02790.JPG
http://www.iPodhoes.nl/images/DSC02792.JPG

Onyx 03-02-11 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nhl2003 (Bericht 635011)
... Ik geef 5 sterren voor de snelle service en klantvriendelijkheid voor ipodhoes.nl, dus een aanrader ;)..

Dat is ook een aparte..
Eerder geef je aan dat ze niet willen reageren op je mailtjes naar div. mailadressen en dat je je geld gaat terughalen, en vervolgens krijgen ze opeens 5* voor service... :confused:

Ik zeg niet dat ze het niet verdienen maar je spingt nogal van het ene uiterste naar het andere lijkt mij.
Misschien volgende keer eerst eens even diep adem halen voor je het toetsenbord mishandeld ;)

Sultan 03-02-11 16:09

Hahaha, zo zie je maar hoe je je soms kunt vergissen over de service van een verkoper.
Misschien iets te ongeduldig geweest met het wachten op antwoord via de mail?

Ik vind het iig erg netjes van Ipodhoes om ons allemaal even uit te komen leggen hoe het nu precies zit :cool:
Ik durf nu zeker iets te bestellen bij deze verkoper, heb alleen nu even niets nodig :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.