iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Carkit met active houder (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/862-carkit-active-houder.html)

jannijkamp 09-09-09 20:52

Probleem met apline 103BT en iphone
 
Hallo,

Ik heb een Alpine 103 BT , Iphone 3gs en brodit passtrough. Het werkt fantastisch maar als ik de Ipod en telefoon samen aan heb staan met navigatie dan lijkt het alsof het toestel in een keer leeggeslurpd wordt. Hij gaat schakelt zichzelf uit en doet helemaal niets meer totdat ik de iphone thuis aand de oplader heb gehad.

Iemand wellicht een oplossing

Manospeed 29-09-09 10:00

Hmm had ik hier mijn filmpje niet gepost? Ik heb een filmpje gemaakt over mijn carkit voor de iphone. Hier te vinden: YouTube linkje

apk 12-10-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jannijkamp (Bericht 349196)
Hallo,

Ik heb een Alpine 103 BT , Iphone 3gs en brodit passtrough. Het werkt fantastisch maar als ik de Ipod en telefoon samen aan heb staan met navigatie dan lijkt het alsof het toestel in een keer leeggeslurpd wordt. Hij gaat schakelt zichzelf uit en doet helemaal niets meer totdat ik de iphone thuis aand de oplader heb gehad.

Iemand wellicht een oplossing

Ik herken de klacht gedeeltelijk. Als mijn iphone 3g in leeg is en ik hang hem aan mijn alpine laad hij een aantal seconden en stopt dan.
Een aantal keren de iphone uit en in de houder doen (+/- 4x) steeds op het punt dat hij ophoudt met laden. Dan gaat hij op een gegeven moment door met laden zonder te stoppen.
Bij een halfvolle batterij geen enkel probleem met batterij als ik ipod en navigatie (sygic) gebruik.

Mogelijk de (+) en de (-) verkeerd om?
-----
Ik zit zelf met het probleem dat ik navigatie instructies (Sygic) alleen hoor als autoradio op "ipod" staat. Dus als ik bijvoorbeeld 3fm luister mis ik de instructies, zolang iphone aangesloten is op autoradio voor het laden. Ik kan dan geen gebruik maken van de speaker v/d iphone.
Iemand daar een oplossing voor?

ridsel 13-10-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manospeed (Bericht 358127)
Hmm had ik hier mijn filmpje niet gepost? Ik heb een filmpje gemaakt over mijn carkit voor de iphone. Hier te vinden: YouTube linkje

Van waar komt je houder? Ik ben op zoek naar een goede actieve houder.
Bedankt

Binnenwerk 14-10-09 18:02

Hallo, ben ook fanatiek bezig m'n iPhone optimaal in de auto te gebruiken en volg jullie draadje.

Ik heb een Carcomm cradle voor de iPhone, de CMIC-103. Ik heb hier een verloop-stekkertje van de ronde 8-pins connector van de houder naar de platte 30 pins connector bij besteld. Dit om via USB naar mijn Kenwood BT 8044U te kunnen gaan. Dit werkt echter niet. Nu kan ik twee dingen doen.

1. Met bijgeleverde verloopkabel naar de aux-in van de radio. Werkt al, is bewezen, goede geluidskwaliteit. Alleen, wanneer de iPhone met de radio gaat pairen schiet de iPhone in de A2DP modus en moet ik 'm handmatig weer terug zetten op "dock connector".

2. Ik zou een verloop kunnen maken (solderen!) van de connectorkabel van de houder ---> rechtstreeks naar USB. De fout zit 'm waarschijnlijk ergens onderweg in een van de connectors (8 pins-cradle-kabelconnector--> verloop -->witte kabel-->USB ingang radio). Wanneer ik de iPhone met een "witte" kabel rechtstreeks op de USB aansluiting van de radio plug dan doet -ie het nl. wel.

Mijn eerste vraag is: Kan ik de A2DP-modus van de iPhone ergens uitschakelen? Ik wil natuurlijk wel gewoon "bluetooth blijven bellen".

ridsel 17-10-09 16:45

Iemand ervaring met deze?

Link

Shake3000 17-10-09 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenwerk (Bericht 367142)
Hallo, ben ook fanatiek bezig m'n iPhone optimaal in de auto te gebruiken en volg jullie draadje.

-knip-

Mijn eerste vraag is: Kan ik de A2DP-modus van de iPhone ergens uitschakelen? Ik wil natuurlijk wel gewoon "bluetooth blijven bellen".

ja dat kan, met een jailbreak. In cydia "Bluetooth profile selector" installeren. Deze laat je per gekoppeld apparaat Bluetooth profielen apart aan/uitzetten.

jernic 19-10-09 09:45

Na het doorakkeren van het onderwerp en wat googlen ben ik er nog niet uit.
Ik zoek een houder en evt. clip voor bevestiging voor zowel mijn ipod touch 2G en de iphone 3GS die morgen binnenkomt!

Ik zou het graag compatibel houden en niet 2 verschillende houders gebruiken. Tips? Ik heb voorkeur voor een brodithouder ivm goede ervaring met mijn oude voor de HTC Tytn II.

Op de site van brodit kom ik er niet echt uit.

Binnenwerk 24-10-09 22:26

De 3Gs is een fractie breder en de achterzijde heeft een andere vorm dan bij de 2G. Daarmee kom je in de problemen denk ik. Een passieve houder met een snoertje?

jernic 01-11-09 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenwerk (Bericht 373879)
De 3Gs is een fractie breder en de achterzijde heeft een andere vorm dan bij de 2G. Daarmee kom je in de problemen denk ik. Een passieve houder met een snoertje?

Ja, Ik zag dat Carcomm er wel een had. Ik zoek gerust nog even verder... Wie weet combineren met de G-Fi

Ramniv 16-01-10 21:59

Ik heb een mondeo met vaste radio/navigatie uit 2000. Ik wil graag een actieve houder die ook in landscape kan, verder handsfree bellen en mijn muziek over de boxen. Wordt er eerlijk gezegd even geen wijs uit. (Parrot??)

Heel graag advies of een bedrijf die dit kan doen.

Ramniv 24-01-10 13:45

Niemand een idee voor mij?

martwout 08-02-10 11:58

Re:
 
Ik heb een Peugeot 206 van 2000 en ben op zoek naar een oplossing waarbij ik de Iphone 3gs kan laten hangen waarbij hij wordt opgeladen (ivm navigatie) en ik handsfree kan bellen. Ik wil deze graag laten bevestigen door een bedrijf (ik ben zelf a-technisch op het gebied van inbouwen). Misschien is de Brodithaak (degene met de kogel wat ik in de TT-carkittopic zag) iets icm met de TT-carkit. Het liefst zou ik de oplaaddraad niet willen zien.

Weet iemand een goed bedrijf (ik woon ongeveer 20 km ten zuiden van Utrecht) die dit soort zaken verkoopt en inbouwt? Ik zat zelf ook aan Halfords te denken aangezien ze ook elders gekochte zaken tegen betaling monteren.

Tunix 08-02-10 13:44

Ik heb net een oude nokia carkit (zat nog in de auto bij aankoop) eruit gehaald. Nu hou ik een soort steun over, zou handig zijn als ik deze voor de iPhone kan gebruiken:



Weet iemand een kit die je gewoon hier op kan schroeven, dus geen zuignap o.i.d.

Tommeh 14-02-10 01:30

Elke Brodit of Carcomm houder.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.