iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   bluetooth koptelefoon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/86866-bluetooth-koptelefoon.html)

sentmen 15-03-11 23:49

bluetooth koptelefoon
 
Hallo allemaal,

Ik wil op internet een bluetooth koptelefoon kopen om muziek te luisteren, maar ik had de vraag of dit ook werkt op de iPhone. Ik heb vroeger een keer gelezen dat dit niet kon maar ik weet niet of het nou eigenlijk wel kan (aangezien de updates van apple en hacks van de jailbreak)?

Alvast bedankt,
groeten sentmen.:d

cubesten 16-03-11 00:12

Werkt prima, net als A2DP in je autoradio. Af en toe kraakt het een beetje en voor je batterij mag je een aggregraat meenemen maar kan wel.
Ik heb zelf eentje van jabra geloof ik van de mediamarkt, 60e.
Alleen balen dat mijn iphone nu dood is.. heb het maandag gekocht en vandaag is ie overleden.

Dennis1982 16-03-11 20:54

Ik heb er 1 van Nokia de BH-505 voor het hardlopen.
Dit werkt perfect met bluetooth.

benBEN 17-03-11 19:47

Hey dit wist ik ook (nog) niet.. In begin gelijk een Apple BT headset aangeschaft.. toen kon het niet.. zal is gaan proberen zo, wel erg handig .

Update; Inmiddels even snelle test maar geen muziek via iPod van de iPhone Apple, Sony en Jabra oortje geen muziek
te horen.

Zal er later nog is naar kijken waarom het hier niet wil werken.

Dennis1982 17-03-11 20:03

Erg vreemd dan, ik hoefde hem alleen te connecten en hij deed het gelijk.. Volgens mij zijn er ook bepaalde type hoofdtelefoons die niet werken, maar de nieuwere zouden het toch echt moeten doen. Die van mij werkt in ieder geval wel!

benBEN 17-03-11 21:44

@Dennis1982 Zou ik ook denken dat hij naar verbinding gemaakt te hebben zou moeten werken.. helaas nopes :mad:

Dat oudere o.a. Apple's oortje kan ik inkomen.. maar de nwe generatie doen het niet.

Dennis1982 17-03-11 21:54

@benBen: ik heb het voor de zekerheid nog even getest en hij deed het gelijk. Ligt het misschien aan fw 4.3? Ik heb namelijk niet naar 4.3 geupdate, maar bij 4.1 deed ie het ook prima. Heb dezelfde iPhone als jij dus daar kan het niet aan liggen :-)

benBEN 19-03-11 15:42

@Dennis 1982 Wil volgende week even op pad gaan voor een ander oortje. Ga deze wel ter plekke checken of deze het wel doet :p.

Weet nog niet welke, eerst maar is kijken wat ze allemaal hebben.. Zijn inmiddels zoveel keuze in. Laat wel weten als ik er 1 hebt die werkt

Guest-20201021124726 29-03-11 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sentmen (Bericht 652037)
Hallo allemaal,

Ik wil op internet een bluetooth koptelefoon kopen om muziek te luisteren, maar ik had de vraag of dit ook werkt op de iPhone. Ik heb vroeger een keer gelezen dat dit niet kon maar ik weet niet of het nou eigenlijk wel kan (aangezien de updates van apple en hacks van de jailbreak)?

Alvast bedankt,
groeten sentmen.:d

Ik wil ook hetzelfde, maar dan met bellen en muziek luisteren ect. Er zijn veel BT headsets verkrijgbaar, maar het schijnt dat vele niet die combinatie ondersteunt die ik wil... Mijn vraag is: welke dat WEL zijn? Ik gebruik iPhone 4; FW 4.3.1; geen jailbreak

wouter1981 29-03-11 17:02

Om muziek te kunnen luisteren heb je natuurlijk wel een stereo headset nodig.

Ik denk dat er ook wel stereo headsets zijn die het handsfree protocol ondersteunen.

iPhone, iPad, iPod touch: Supported Bluetooth profiles Hier kun je zien welke profielen ondersteund worden door de verschillende iPhones.

Guest-20201021124726 29-03-11 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 657171)
Om muziek te kunnen luisteren heb je natuurlijk wel een stereo headset nodig.

Ik denk dat er ook wel stereo headsets zijn die het handsfree protocol ondersteunen.

iPhone, iPad, iPod touch: Supported Bluetooth profiles Hier kun je zien welke profielen ondersteund worden door de verschillende iPhones.

Dus als ik het goed begrijp kan ik alle BT stereo headsets gebruiken; mits ze het ''spreken en luisteren'' ondersteunen? Aangezien ik een iPhone 4 heb...

Dennis1982 30-03-11 20:42

Karsieboy,

Zoals ik al eerder gepost had, de Nokia BH 505 is een stereoheadset die 100% werkt deze ondersteund beide. Ik ben er erg content mee. Ook voor de prijs van €60,-
Maar er zijn er uiteraard vele types meer.

Gr. Dennis

Dennis1982 02-04-11 23:52

Een stereo bluetooth headset. De laatste modellen zouden het allemaal wel moet doen. Op websites staat over het algemeen wel bij geschreven of ze geschikt zijn voor iphone.

LadyLique 22-05-11 14:37

Hoi Dennis1982,

Ben ook in het bezit van de Nokia BH 505, aangeschaft omdat ik veel sport. En moet id zeggen het werkt perfect, als ik m'n Iphone 4 in m'n hand hou... ik heb een speciaal hoesje voor om de arm aangeschaft om daar mijn Iphone in te doen. Helaas als ik mijn iphone er instop stopt de muziek en stopt soms ook de verbinding met de headset.
Hoe dit op te lossen.

Groetjes

kekelen 25-07-11 04:07

Heb zelf een jabra bt320 en deze werkt perfect op fw 4.3 op 4.1 werkte de knopjes niet om verder en terug te spoelen alsook pauzeknop.

Maar nu met fw 4.3 werkt hij perfect ,alsook kan u hier uw eigen oortjes in steken die u zelf wenst (er zijn er uiteraard wel standaard bij maar toch handig als u in ear oortjes graag gebruikt)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.