iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   "Opladen niet ondersteund met dit accesoire" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/87708-opladen-niet-ondersteund-accesoire.html)

IphoneJuno 28-03-11 00:14

"Opladen niet ondersteund met dit accesoire"
 
Beste mensen,

Ik heb een Iphone 3GS 32 GB, en ik heb sinds 2 dagen problemen met het opladen.
Als ik de Ipone aansluit aan me oplader, krijg ik de melding 'Opladen niet ondersteund met dit accesoire'.
Ik heb de Iphone al meerdere malen een harde reset gegeven ( Home button+aan/uit knop ingedrukt houden tot appeltje weer zichtbaar wordt) maar helaas werkte dit ook niet.
Ook alle contactpuntjes schoongemaakt van zowel de Iphone als de lader..

Iemand nog andere tips wat ik het beste kan doen?

Gr Juno van der Meulen

iWiefring 28-03-11 08:38

Bij mijn oplader heb ik ook dit probleem. Als je gewoon een aantal keren de kabel eruithaalt en er terug instopt, en dit blijft herhalen. Zal die als het goed is weer gaan werken, gewoon dit proces blijven herhalen tot hij je telefoon oplaadt. Dit is bij mij de oplossing! Ik heb ook een 3G[S] 32GB.

Guest-20180925190238 28-03-11 09:01

Dit is een probleem met pin 21 op ofwel de dock connector in de iPhone of de dock stekker aan de USB-kabel.

Op pin 21 moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen (Pin 21 <-> GND). Is de weerstand verkeerd of wordt deze niet herkend krijg je de boodschap die u ziet.

Probeer eerst eens met een nieuwe ORIGINELE Apple USB <-> dock kabel. Indien dit niet helpt ligt het probleem in de connector.

PS:
Ik schrijf met opzet ORIGINELE Apple kabel omdat ik hier drie (3) Chinese dockkabels heb van 1,25 € die alle drie hetzelfde probleem geven.

iWiefring 28-03-11 09:03

Ja maar waarom zou het dan eerder wel werken met precies diezelfde lader zonder problemen, en zouden dan inneens uit het niets die problemen opduiken.

Guest-20180925190238 28-03-11 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 656492)
Ja maar waarom zou het dan eerder wel werken met precies diezelfde lader zonder problemen, en zouden dan inneens uit het niets die problemen opduiken.

Dat is een heel mooie academische vraag. Waarom heb ik nu een probleem en voorheen niet?

Problemen duiken nooit uit het niets op en ik kan van hier niet zien wat er allemaal met Pin 21 gebeurd is.

iWiefring 28-03-11 15:37

Maar bij mij is het probleem dan ook opgelost naar mate ik de kabel eruithaal en erin blijf stoppen totdat hij hierop positief reageert en mijn iPhone op begint te laden.

Guest-20180925190238 28-03-11 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 656657)
Maar bij mij is het probleem dan ook opgelost naar mate ik de kabel eruithaal en erin blijf stoppen totdat hij hierop positief reageert en mijn iPhone op begint te laden.

Ja, zoiets kan je ook een "oplossing" noemen :d

iWiefring 28-03-11 16:37

Maar ik heb dit probleem weer niet bij een originele Apple Adapter met een originele Apple USB Kabel. Dus een echte oplossing is het niet, maar het werkt! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.