//

Renault interface *Bevindingen*

Renault interface *Bevindingen* discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mede forumleden, Ik zal mijn bevindingen rondom het aansluiten van mijn iPhone 3GS op de radio van mijn renault auto even opsommen. Misschien heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-05-11, 22:56
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Cool Renault interface *Bevindingen*

Beste mede forumleden,

Ik zal mijn bevindingen rondom het aansluiten van mijn iPhone 3GS op de radio van mijn renault auto even opsommen. Misschien heeft iemand er iets aan.

iDevice: Iphone3GS, 4.3.3. jailbroken Redsnow
Auto: Renault Megane 2003
Radio: Tunerlist

Na 4 maanden was ik GIEL op de radio ****beu en heb ik toch besloten uit te zoeken hoe ik mijn iPhone op de autoradio kon aansluiten zodat ik mijn eigen muziek kon luisteren. Direct (via AUX uitgang) bleek niet mogelijk. De Tunerlist heeft echter wel nog een soort audio input kanaal maar die is bedoeld voor een CD-wisselaar en de geluidsoverdracht gaat geheel digitaal inclusief het opzetten van een communicatieprotocol. Op MP3car forum zijn ze wel in staat deze soort van handshake te simuleren zodat je een CD-wisselaar kan nabootsen en zo je eigen geluidsbron kan aansluiten. Dit ging me teveel tijd kosten en besloot te zoeken naar een alternatief. Via Marktplaats kwam ik uit bij iemand die een "Renault iPod interface 8-pins wisselaar aansluiting" (art-nr IP-REN-8P) verkocht. Deze heb ik van hem overgenomen voor 70 euro.

In de eerste instantie kreeg ik mijn iPhone3GS gekoppeld aan de interface. Als ik een muziekje afspeelde via de iPod functie kreeg ik deze te horen via de interne speaker van de iphone i.p.v. via de autospeakers. Na een clean-install met de nieuwste firmware was dit echter weer verholpen.

Tijdens mijn autorit vanmorgen merkte ik al snel op dat de iPod functie afgeschermd wordt door een spashscreen waarin vermeld wordt dat een accessoire aangesloten is. Op die manier kan je dus alleen de iPod bedienen via de knopjes op je stuur. Op zich wel vet maar vrij beperkt. Je wilt af en toe ook eens door je albums scrollen en iets selecteren. Daar voor kan je via Cydia NoSpashScreen installeren.

Dus;

1.Mijn iPhone gebruik ik nu voor navigatie (navigon) en om muziek te beluisteren.
2.De originele radio gebruik ik als eindversterker
3.De iPhone wordt opgeladen via de interface.
4.De iPhone kan ik besturen via de 'navigation-buttons' op mijn stuur.

Ik ben nog niet in staat via een externe microfoon telefoongesprekken aan te gaan. Iets voor in het weekend om uit te zoeken


Gegroet,

Richard
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
accessoires, besturen, interface, renault, tunerlist



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iOS4.2 (Beta 3)][iPad] Bevindingen DarkMessiah Jailbreak [archief] 3 02-11-10 08:02
os4 renault dweez iPhone algemeen 14 28-10-10 21:49
Bevindingen Smart Maps app serie BRS iPhone Apps 0 11-09-10 17:09
Bevindingen firmware 2.0 drumworkshop iPhone algemeen 75 01-08-08 09:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.