iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Alpine IDA X100 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/9080-alpine-ida-x100.html)

nielzr6 10-03-08 12:27

Alpine IDA X100
 
Hoi Allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe idax100 van alpine. Weet iemand hoe de comptabiliteit met de iphone is? Kan ik tegelijk muziek luisteren en bellen? Dit vind ik wel erg belangrijk, anders moet ik mijn ipod touch erbij houden en dat zou ik zonde vinden.

Kon hier nog geen topic over vinden dus vandaar een nieuw onderwerp!

Gr Niels

siepel 01-08-08 11:52

compatibiliteit iphone met x-100
 
Ik heb zelf de 1e generatie iphone met firmware 2.0 en dat werkt perfect met de x-100. Echter ik krijg nog niet de albumart te zien. Moet nog even uitzoeken hoe dat kan.Waarschijnlijk is de x-100 niet volledig compatibel met de iphone. Maar voor de rest werkt het echt perfect, goed geluid! Gewoon een vette radio.....

McNRiQ 04-08-08 01:31

Ik heb de alpine x100. Werkt geweldig trouwens!!! zowel met een iphone 2g als 3g....heb ze allebei. Ik krijg gewoon de albumart te zien...misschien moet je op View drukken?
Ik heb veel radio's gehad, maar dit is veruit de beste!!

ik vraag me alleen af of dat bluetooth wel werkt op die iphone

Raoul_Jokhoe 07-08-08 17:25

Heren bekijk deze link even ;)

Gizmo Cafe Blog : iPhone + iPod Compatible Alpine Car Stereos

stefsegers 20-08-08 11:12

Het lijkt erop dat ook deze car stereo niet geschikt is voor IPhone :(

Hoe kan het dat de 1 zegt van wel en de ander weer niet?!

ook de Pioneer die ik heb werkt niet met een ipod cable :(

McNRiQ 20-08-08 14:42

het werkt dus wel!!...de 1.0 firmware van iphone werkte niet, alles daarboven werkt gewoon.

stefsegers 20-08-08 14:51

goed nieuws dus!!

Het was dus afhankelijk van de Firmware van de IPhone?
Grappig....

Ik draai nu 2.01 op mijn 2g iphone....

Bellen werkt ook gewoon over de speakers? Maak je dan gebruik van de mic van je IPhone?

Ik ga eens kijken waar hij goedkoop te koop is... klinkt erg interessant!!

sjoeii 27-08-08 09:12

Als verlengde hiervan, iemand ervaring met de iDA-X300?
http://www.alpine-europe.com/index.php?id=ida-x300

sjoeii 27-08-08 09:13

Als verlengde hiervan, iemand ervaring met de iDA-X300?
iDA-X300 - Alpine - Europe - Mobile Media Solutions

McNRiQ 27-08-08 09:18

Moet ook werken...

sjoeii 27-08-08 09:58

ja, maar is het bereik goed? werkt de radio goed?

McNRiQ 27-08-08 10:21

Tis Alpine he ;)

Ik heb JVC, Kenwood en Pioneer gehad....Alpine steekt er met kop en schouders bovenuit. Aan de kwaliteit van het geluid valt niet te tippen. Ik heb standaardspeakers erin zitten, wel met subwoofer. Met de mn vorige radio's Sony en Kenwood was het geluid veel minder dan met de Alpine....ik heb geeneens nieuwe speakers nodig.

elvisP 30-08-08 15:48

hoe werkt bellen via bluetooth met de ida-100 en de iphone ? Ik heb begrepen dat er nogal een echo uit de bluetooth Module komt . Heb ook begrepen dat alpine in januari een nieuwe bt module uitbrengt

sjoeii 31-08-08 08:35

Goed te horen, mannen. Thanx

nielzr6 01-09-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvisP (Bericht 180947)
hoe werkt bellen via bluetooth met de ida-100 en de iphone ? Ik heb begrepen dat er nogal een echo uit de bluetooth Module komt . Heb ook begrepen dat alpine in januari een nieuwe bt module uitbrengt

De bleutooth functie werkt erg goed het enige min puntje is dat je elke keer opnieuw verbinding moet maken. Verder vindt ik de alpine echt een top radio kan de iPhone makkelijk bedienen en wil geen andere meer! Hopen dat de nieuwe bleutooth module wel automatisch verbinding maakt!

mneerhout 03-09-08 19:06

ik heb een iva-w200i maar die kan ik geloof ik weer wegdoen, is er een nieuwe dubbel din die wel werkt? De navi heb ik al.
Goed topic trouwens!

elvisP 03-09-08 19:20

Alpine heeft een nieuwe bluetooth module uitgebracht die zelfs de iphone ondersteunt: KCE-350bt

Citaat:

What’s New to the KCE-350BT?

The KCE-350BT brings you new cool features to give you the Bluetooth advantage.

Convenient Voice Dialing – If you have a voice-dial capable phone, now you can dial a phone contact just by speaking the name of your contact. No need to dial through your head unit when you can just control it through speech.

New Active Noise Cancellation Circuitry- Cancel out unwanted noise and irritating echo, even at high sound system volumes for a clear phone conversation.

More Compatible Cell Phones – The KCE-350BT is built for use with many of today’s Bluetooth capable Cell Phones.

Be sure to visit an Authorized Alpine retailer to verify compatibility of your phone.

mumphis 11-09-08 17:04

Hoi,

Weet iemand hoe ik mijn iphone 8GB op mijn Alpine (CDA 9352RR) auto Radion kan afspelen. Ik heb hem aangesloten en de Cd speler op D-AUX gezet, maar hij speelt hem niet af.
Help me Please :(.

nielzr6 15-09-08 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mumphis (Bericht 187963)
Hoi,

Weet iemand hoe ik mijn iphone 8GB op mijn Alpine (CDA 9352RR) auto Radion kan afspelen. Ik heb hem aangesloten en de Cd speler op D-AUX gezet, maar hij speelt hem niet af.
Help me Please :(.

Even iets meer info!

3G iphone?
hoe aangesloten? AUX of dock

trimix 15-09-08 17:42

sony
 
iemand ervaring met sony autoradio met module kan de iphone bedienen maar zie geen albumhoes en laad niet op ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.