iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iphone autoradio (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/9104-iphone-autoradio.html)

Nikooos 10-03-08 21:29

iphone autoradio
 
Naast het topic waarin een oplossing wordt gezocht voor een carkit waarmee de telefoon- en ipod functie werken, ben ik op zoek naar een autoradio waarop ik mijn iphone kan aansluiten en waarna ik nog steeds kan bellen, maar ook de ipodfunctie kan gebruiken.

Vooral dat laatste is ook erg belangrijk. Al dat gesleep met cdtjes vind ik maar niks. Maar bellen wil ik ook graag.

Dus als iemand ervaringen heeft met een autoradio, die beide functies ondersteunt, laat het even weten!!

Edit: Uiteraard heb ik het nu dan natuurlijk niet over de standaard radio's in de BMW's en Mercedes, maar over los verkrijgbare autoradio's

azt33 10-03-08 22:11

Ik heb zelf een Pioneer P55BT in de auto zitten met een iPod-aansluiting. Ik zal morgen voor je kijken of beide functies goed werken (het regent hier nu :P ).

ptje 10-03-08 22:41

Ik heb een becker 7944 cascade. Ondersteunt de iPhone prima. Zowel bellen als Ipod met alle functies, zoals album, artiest enz. Is wel een radio met navigatie ook gelijk.

afz. Ptje

Nikooos 10-03-08 22:53

De becker ligt helaas iets boven mijn prijsklasse, maar in ieder geval goed om te weten dat dit allemaal werkt. Is dit aangesloten via een kabel? Neem aan niet via bluetooth?

En ik ben wel benieuws naar de pioneer P55BT. Ik snap dat je er met de regen niet uit gaat, dus ik hoor wel of het beide werkt. ;)

Nikooos 11-03-08 22:07

Toevallig al even tijd gehad azt33? ;)

DGCAR 11-03-08 22:10

ff wachten pcycho, kenwood komt met veel nieuwe modellen die dit ondersteunen.
kijk maar ff op DGCE

Nikooos 11-03-08 23:34

verdorie.. ik heb zo weinig geduld :p

timmeu 12-05-08 01:48

ik heb zo'n p55bt en iphone (tot dinsdag want is net verkocht)
heb zo geen ipodaansluiting (kost 100€ extra) gebruik mijn ipod via aux ingang en dat werkt! (geen cd gezeik..)

iphone koppelt met bluetooth (maar niet automatish wat volgens mijn zoektocht voorlopig enkel hardwarematig in de bluetooth support tekort zit!)

mss dus dat het nog wel via die ipod aansluiting gaat (dat dan je telefoongesprek ook gewoon versterkt wordt door je boxen, of je dan via je mic kan spreken lijkt me niet zo logish)

ik hoop tegen dat ik een nieuwe overkrijg van america dat ze die bluetoot aanpassen of een app te verkrijgen is om die automatish te laten koppelen! (maar das offtopic)

croiman 12-05-08 02:14

ik heb een 3.5 headjack, die rechtstreeks in auto radio steekt van sony xploid.
en speel mijn iphone muziek er zo mee af, k gebruik geen cd's meer, zalig en makkelijk.

snoopnotthedog 12-05-08 22:10

Heb sinds een week een Sony Gt55IP a 199 euro. Via een kabel de iPhone aansluiten en gaan. Mooie menu's, een special browsefunctie om snle te switchen tussen playlists ed. Heel erg goed.

timmeu 12-05-08 22:57

maar dan ben je nog steeds niet draadloos aant bellen met je iphone?

123456 12-05-08 23:20

Je hebt er weinig aan, maar in mijn Leon zit een ingebouwde radio met bluetooth carkit. De iPhone pairt automatisch wanneer bluetooth is ingeschakeld. Waneer deze niet is ingeschakeld en je doet dit alsnog, en staat de auto al op contact, dan lukt het pairen niet meer. Enige remedie is de sleutel van het contact afhalen.

Verder nog een icelink en dat werkt als een speer. Wanneer er wordt gebeld, wordt de iPhone netjes in de pauze stand gezet.

timmeu 12-05-08 23:28

magk is vragen hoe je die in begin hebt gepaired? met je iphone je radio gezocht? of met je radio je iphone gezocht?

123456 12-05-08 23:57

iPhone de radio laten zoeken. Vervolgens de standaard code invoeren (1234 volgens mij). De radio neemt netjes telefoonboek, gemiste, gekozen en ontvangen oproepen over.

snoopnotthedog 13-05-08 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timmeu (Bericht 111539)
maar dan ben je nog steeds niet draadloos aant bellen met je iphone?

Handsfree bellen gebruik ik een Parrot CK3100 Car Kit voor, werkt helemaal geweldig

iCulture 13-05-08 01:04

3 Bijlage(n)
Wij zijn nog steeds aan het wachten tot deze eindelijk eens beschikbaar komt (al tijdje geleden aangekondigd, maar nog steeds niet leverbaar: Parrot UK - Parrot RK8200 - complete, integrated car stereo Bluetooth

De iPhone wordt expliciet bij de comptabiliteit genoemd, dus dat lijkt me wel ok: Parrot - Parrot RK8200.

Helaas met een prijskaartje van rond de 225 euro niet goedkoop :(

timmeu 13-05-08 20:30

ik blijf da zonde vinde da die iphone niet gewoon zijn bluetooth poort kan openlaten voor eventuele verbindingen te laten spotten...
da zou zo veel mensen van een nieuwe aankoop besparen!

123456 14-05-08 01:05

Huh? Wat bedoel je daar mee?

timmeu 14-05-08 21:28

met open?.. herkenbaar voor andere toestellen..

Lezz 10-07-08 22:35

Heb nu ook eindelijk mijn rijbewijs gehaald en ben nu ook op zoek naar een goede autoradio. Weet iemand inmiddels al één autoradio, waarbij alle ipod bediening via de radio geregeld wordt en ook een draadloze headset functie ondersteund? Een alles-in-één optie zeg maar...

EDIT: Zelf kwam ik net de PARROT RK8200 tegen. Op zich een hele goede kandidaat. Alleen als TomTom besluit de navigatiesoftware uit te brengen dan is het een nadeel dat het toestel in de PARROT RK8200 opgeborgen zit.

timmeu 10-07-08 22:43

zoek een keertje tussen de pioneer BT reeks... die hebben dat zeker :)
Pioneer Auto entertainment Autoradio - CD speler
BT (bleutooth) reeks is herkenbaar bij het type van de radio achteraan BT vermeld!


ik heb er eentje waar je ipod kan op aansluiten mits speciale adaptor waardoor je alles vanop je radio kan bedienen en bleutooth headset ingeboud!

groetjes
Tim

nop 10-11-08 16:57

De RK8200 is een baggerapparaat. Vol met bugs. Google er maar eens op. Ding werkt niet met de 3G iphone. De iphone zegt dan dat het een incompatibel apparaat is.
Het concept is geweldig, maar voor mij is het de miskoop van het jaar. Tenzij ze de firmware eens fatsoenlijk gaan updaten.

wastaal 10-11-08 22:28

ik gebruik een pioneer deh-600bt icm een carcomm houder. Werkt perfect. Heb alleen wel een externe microfoon aangesloten zodat ik beter verstaanbaar ben.

DarthMaul 15-11-08 09:53

Ik heb de KENWOOD BT8041U/BT8141U met ipod direct aansturing en parrot bt chip ingebouwd , dit werkt beide perfect , zelfs het telefoonboek inladen , en heeft een externe mic .
en dan dan voor de prijs hoef je het niet te laten , deze kost 249,-euro , als je op internet zoekt nog goedkoper

apk 23-12-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DarthMaul (Bericht 216912)
Ik heb de KENWOOD BT8041U/BT8141U met ipod direct aansturing en parrot bt chip ingebouwd , dit werkt beide perfect , zelfs het telefoonboek inladen , en heeft een externe mic .
en dan dan voor de prijs hoef je het niet te laten , deze kost 249,-euro , als je op internet zoekt nog goedkoper

Hetzelfde geldt voor de Alpine 103BT, vorige week gekocht bij de mediamarkt voor 219,-

Manospeed 05-01-09 22:58

Mag ik vragen naar jouw mening over die Alpine radio? Ik wil deze ook waarschijnlijk gaan kopen. Werkt ie goed samen met de iPhone?

apk 14-01-09 18:37

Ervaring Alpine 103BT
 
@manospeed
Allereerst sorry voor mijn late reactie. Ik ben zeer tevreden over de Alpine 103bt!
Om te kunnen bellen moet je via bluetooth verbinden met de radio. Je telefoonboek kan je openen in je radio, naam selecteren en je kan bellen. Er zit een externe microfoon bij die je op achterzijde van je radio moet aansluiten. Het kost even wat werk om dit goed weg te werken maar je bent dan wel perfect te verstaan. Hij onderbreekt je muziek/radio als je wordt gebeld.
Om je ipodfunctie via je autoradio te kunnen gebruiken heb je een externe kabel nodig die ook weer aan achterzijde is aan te sluiten. Kabel zit NIET inbegrepen bij de radio, kost €25,-.
Als je de kabel heb aangesloten laat hij de batterij van je iphone op en je kan via je radio je iphone bedienen(ipodfunctie). Je kan zoeken op album, arties, naam of 'on the go', werkt allemaal perfect, geen problemen gehad oid.
Ook al is hij aangesloten en speelt hij op dat moment muziek af, je kan je telefoon nog gewoon gebruiken als je bijvoorbeeld in de file staat en even wil internetten.

Verder veel ander mogelijkheden, usb aansluiting en aux aansluiting op voorkant. Lampjes in diverse kleuren in te stellen zodat ze mooi passen bij de kleur in je auto. Goed geluid, veel instel mogelijkheden.

Mochten er nog specifieke vragen zijn, laat het weten, kan ik erop reageren.

Manospeed 15-01-09 01:11

Thnx APk, voor de uitleg! Hier kan ik wat mee ;) Het lijkt wel bijna of die Carcomm Cradle overbodig is... Maargoed ik heb natuurlijk nog steeds een plek nodig om hem in te kunnen zetten. Maar dan hoef ik misschien niet die extra kabel te trekken om hem op te laden, als ie al wordt opgeladen via de autoradio.

Waar heb jij het microfoontje geplaatst? Das dus een microfoontje aan een draad he? Niet draadloos? Kun jij mensen goed verstaan en andersom? Vind dat wel heel belangrijk.

Alvast bedankt wederom!

apk 15-01-09 20:22

Een houder voor de iphone is het enige wat ik niet heb, ben nog aan het overwegen wat ik wil. Ik heb nu namelijk een vak net onder de autoradio waar ik cd`s in heb liggen. Door een opening in dit vak heb ik de kabel voor de iphone naar voren laten komen. Als ik de iphone heb aangesloten leg ik hem altijd in dit vak. Ik hoef hem tijdens het rijden toch niet vast te houden, ik kan ipodfunctie via autoradio bedienen, ik kan zien wie er belt en via de radio kan ik selecteren wie ik wil bellen. Houder is nu dus nog overbodig vind ik. Als je bluetooth aan laat staan op je iphone, connect je radio automatisch als hij aan gaat.(wel logisch eigenlijk, maar ik noem het even)

De microfoon is inderdaad met een kabel. In eerste instantie had ik de microfoon te hoog geplaatst (thv de handgreep boven de bestuurdersdeur) en was ik niet zo goed te verstaan. Na een tip de microfoon lager gezet (halverwege het voorraam aan de linker stijl) en goed op gezicht richten. Hierna was ik perfect te verstaan! Volume microfoon is in te stellen, je kan ook kiezen of je stem v/d beller over alle boxen wil horen of bijvoorbeeld alleen links voor.
kabeltje is zeer dun, makkelijk weg te werken in mijn golf, 20min werk.

Joris 15-01-09 22:05

Die Alpine 103bt icm met een Carcomm cradle lijkt mij ook wel een goede oplossing. Heb nu een autoradio zonder aux in en een Nokia CK 7W carkit maar wordt gek van de echo op de 1e gen Iphone (vriendin). Op de 3G werkt het wel perfect (ik).

Volgens mij zou ik met deze combinatie er wel zijn. Of zien jullie een slimmere oplossing? Qua kabels is het me alleen niet duidelijk. Ik moet dus die Alpine KCE-433i kabel hebben maar kan die dan rechtstreeks op de cradle aangesloten worden? Of is daar weer wat extra's voor nodig. Ook vroeg ik me af of ik de microfoon van de Nokia CK 7W niet gewoon kan gebruiken. Zou blij zijn als iemand me van raad kan voorzien.

apk 15-01-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joris (Bericht 244485)
Qua kabels is het me alleen niet duidelijk. Ik moet dus die Alpine KCE-433i kabel hebben maar kan die dan rechtstreeks op de cradle aangesloten worden? Of is daar weer wat extra's voor nodig. Ook vroeg ik me af of ik de microfoon van de Nokia CK 7W niet gewoon kan gebruiken. Zou blij zijn als iemand me van raad kan voorzien.

In mijn handleiding wordt er gesproken over de Alpine KCE-433iV, dus met een extra 'V'. Ik had eerst ook de verkeerde aangeschaft, de aansluiting kwam niet overeen. De cradle van carcomm lijkt me niet de beste optie aangezien je al kan laden via de autoradio. Volgens mij is deze dan beter(Lees:goedkoper):http://shop.iphoneclub.nl/brodit-hol...voor-iphone-3g
Iemand andere ideeën?

Ik heb net ff die Nokia CK 7w opgezocht, **edit** het lijkt erop dat de microfoon van je nokia set, hetzelfde stekkertje heeft als die v/d alpine set dus die moet passen lijkt het. Ik snap alleen niet waarom? Microfoon van alpine is prima, moet je hem alleen wel op een goede plek plaatsen. Je hebt je nokiaset dan mooi compleet om door te verkopen. Overigens weet ik niet hoe de alpine autoradio omgaat met een 1e gen iphone.

Joris 16-01-09 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apk (Bericht 244492)
In mijn handleiding wordt er gesproken over de Alpine KCE-433iV, dus met een extra 'V'. Ik had eerst ook de verkeerde aangeschaft, de aansluiting kwam niet overeen. De cradle van carcomm lijkt me niet de beste optie aangezien je al kan laden via de autoradio. Volgens mij is deze dan beter(Lees:goedkoper):Brodit Holder met Pass-Through Connector voor iPhone 3G | Auto | iPhone 3G accessoires | iPhoneclub Shop
Iemand andere ideeën?

Ik heb net ff die Nokia CK 7w opgezocht, **edit** het lijkt erop dat de microfoon van je nokia set, hetzelfde stekkertje heeft als die v/d alpine set dus die moet passen lijkt het. Ik snap alleen niet waarom? Microfoon van alpine is prima, moet je hem alleen wel op een goede plek plaatsen. Je hebt je nokiaset dan mooi compleet om door te verkopen. Overigens weet ik niet hoe de alpine autoradio omgaat met een 1e gen iphone.

Ik zal het Vtje niet vergeten bij het bestellen. Kan je nog bevestigen dat met deze ene kabel de iPhone oplaadt, muziek afspeelt en belt (zodat je BT niet hoeft te gebruiken als ie in de cradle geplaatst wordt?) Dus alles met alleen deze kabel onderin in de iPhone?

Die Brodit cradle lijkt inderdaad te doen wat ie moet doen. De mic van de CK 7W wil ik houden omdat ie al is ingebouwd en prima werkt. Scheelt me werk en gepriegel :-) Voor echo op de 1e gen ben ik trouwens niet zo bang omdat het een Parrot betreft. Deze geeft over het algemeen geen problemen met de 1e gen. Dit in tegenstelling tot Nokia.

apk 16-01-09 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joris (Bericht 244587)
Kan je nog bevestigen dat met deze ene kabel de iPhone oplaadt, muziek afspeelt en belt (zodat je BT niet hoeft te gebruiken als ie in de cradle geplaatst wordt?) Dus alles met alleen deze kabel onderin in de iPhone?

Die Brodit cradle lijkt inderdaad te doen wat ie moet doen. De mic van de CK 7W wil ik houden omdat ie al is ingebouwd en prima werkt. Scheelt me werk en gepriegel :-)

Nee! Als je goed gelezen had in m`n vorige berichten had je je antwoord al gehad maar via de kabel kan je NIET bellen, gaat via bluetooth die in de autoradio is ingebouwd. Zover ik kan ontdekken is het niet mogelijk om te bellen via de Full-speed kabel, ik zal dit weekend nog eens experimenteren.

Mbt die microfoon, ik snap het dat je die wil gebruiken, is natuurlijk makkelijker als er al een inzit. Het is zo`n miniplug, ik geef geen garanties dat het dezelfde aansluiting is. Toch lijkt het wel zo.

arja 17-01-09 13:02

Ik heb een Pioneer HD1BT. De verstaanbaarheid was eerst bagger, maar met een zwanehalsmicrofoon nu uitstekend. Dat schijnt een bekend probleem te zijn met de Pioneer.
Bellen met de iPhone gaat uitstekend, verstaanbaarheid is nu erg goed. Het is iets minder mooi, maar verstaanbaarheid is ook een ding. Ik heb voor het laden een Carcomm houder. Heb daar zelf aan gesoldeerd totdat die niet meer via het stopcontact van de auto geladen hoefde worden.

ANGER& 17-02-09 20:57

Heb een Alpine CDE-103BT gekocht.

Werkt als een trein , kabel erbij en spelen maar. Alle IPOD functies zijn te bedienen met je radio. Je telefoon is door middel van bluetooth verbonden met de handsfree functie van de Alpine welke een origineel Parrot onderdeel is. Zit een microfoontje bij en niemand die hoort dat ik in de auto zit.
Echt een super apperaat.
Nieuwprijs rond de twee honderdjes.

Tjuuussss

arja 17-02-09 21:08

Ik ook voor mijn vriendinnetje in de Polo! 190 kudos bij de Mediamarkt in de aanbieding. Werkt als een trein en inbouwen is een eitje. Met dank aan de eerdere testers!

nahpets 17-02-09 21:21

Ik heb vorige week de parrot MKi9200 geinstalleerd. Zal hier, als ik helemaal weet hoe het werkt, een paar fotootjes maken of een filmpje tonen.

Werkt super
- laden van iphone
- muziek afspelen vanaf de iphone
- bellen / gebeld worden via bluetooth.

Om muziek af te spelen moet ik wel de iphone aansluiten. Dan pakt hij hem automatisch en gaat verder met afspelen waar ik gebleven was. Druk ik op de groene knop, roep ik "thuis" belt hij naar huis. Hoef hier dus alleen maar 1 knop voor in te drukken.

Je kunt de bedining aan het stuur maken, zoals het vaak afgebeeld staat. Ik heb hem onder het knipperlicht pookje geplaatst. Het vergt even wat gewenning, maar het werkt prima!

AXGTI 22-03-10 14:16

Ik twijfel nog steeds welke radio ik wil. Ik heb nu een originele Opel radio zonder mp3 of mogelijkheden als aux, usb etc.

Een vraag aan naphets;
Als ik een Parrot koop, heb ik dan een andere auto radio nodig... Dit snap ik niet helemaal:confused::O. Ik heb ook op de site van Parrot gekeken, maar kom er daar ook niet uit.
Alvast bedankt voor je antwoord.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.