iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/91053-accessoire-niet-geoptimaliseerd-voor-deze-iphone.html)

rlmg073 15-05-11 18:45

Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone'
 
Beste Apple liefhebbers,

Iphone 3 16gb geeft sinds een tijdje deze melding: Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone' Hierna doen de speakers het niet meer.
Lijkt erop dat het met temperatuur te maken heeft. Microprocessor die (te) warm wordt. Schoonmaken werkt niet. (connectors en headsetingang.)
zie ook: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoor...t-vochtschade/

Heeft iemand de juiste oplossing voor dit probleem ? Kennelijk hebben alle type iphones er last van.

Alvast Bedankt.

NLjorn 15-05-11 22:59

Dat probleem heb ik op mijn iphone 4, maar niet een probleem met geluid ofzo, mijn telefoon gaat dan telkens aan enzo en dan geeft hij die probleem.
HELP!

Idaantje 19-05-11 21:38

Ik heb ook een iphone 3 GS en sinds afgelopen 15 mei, de dag dat ik firmware 4.3.3 heb geinstalleerd krijg ik deze melding. Voor 15 mei 2011 had ik nog nooit deze melding op het toestel gehad. Om 40 sec. komt de meldingstekst in beeld, laat staan bij elke bewerking met de iphone. Het toestel is nooit in aanraking met vocht geweest.

Apple kan dan toch deze melding niet wegmoffelen met het feit dat het toestel in aanraking is geweest met vocht.

Hoe kan ik van deze melding afkomen. Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie?

NLjorn 19-05-11 21:40

Denk wel dat het mogelijk is, laat me weten als het gelukt is, want ik wil het ook graag weten aangezien ik ook dit probleem heb :(

iWiefring 19-05-11 22:04

Heb deze melding ook, alleen dan wanneer ik mijn iPhone probeer op te laden met m'n lader, in het begin deed hij het altijd en toen begon hij die melding te vertonen. Nu moet ik mijn iPhone 2 tot 10 keer opnieuw erin doen voordat hij werkt, is hier misschien ook een oplossing voor of niet?

NLjorn 19-05-11 22:06

Probeer een andere lader?

iWiefring 19-05-11 22:07

Dat werkt ook wel als ik hem bijvoorbeeld in mijn PC doe, maar ik doe alles met die lader omdat de kabel daar lang genoeg voor is. Dus dit is de enige optie, andere tips misschien?

Idaantje 19-05-11 22:13

Kan je ook via iTunes een firmwareversie terugzetten?

NLjorn 19-05-11 22:14

Heb ik ook al geprobeert, maar werkt niet. misschien Hard-Reset?

iWiefring 19-05-11 22:20

Allemaal al geprobeerd, helpt niet.

NLjorn 19-05-11 22:21

Ja oke, maar jij hebt toch niet het probleem dat als je je iPhone uit de lader haalt, ook dat probleem nog steeds hebt?

iWiefring 19-05-11 22:22

Moet hem alleen een paar keer opnieuw insteken en dan doet hij het ook wel. Maar het begint gewoon irritant te worden, dat snap je toch ook wel?

NLjorn 19-05-11 22:23

Ja, tja zou het ook niet weten

Idaantje 19-05-11 22:49

Ik heb de dockconnector (zit onderop voor het aansluiten van de datakabel) schoongemaakt en nu krijg ik geen melding.

NLjorn 19-05-11 23:18

Hoe heb je dit schoongemaakt?, wil het graag weten :D

iWiefring 20-05-11 06:57

Wattenstaafje? Of hoe..?

Idaantje 20-05-11 14:13

nou ja, de melding komt veel en veel minder. Met een houten tandenstoker, zou je het kunnen schoonmaken. Blijkbaar luister het erg nauw daar waar de headphone in gaat en de dock connector. Ook de usb kabel daarvan kan vuil zijn.

NLjorn 21-05-11 22:40

Werkt ook niet ;[, Dock connector dan toch maar vervangen of niet?

phermkens 28-05-11 00:48

dockconnector
 
ik heb met een tandenstoker de dockconector schoongemaakt: er zat erg veel stof in de opening onderaan de iphone voor de aansluiting met het dockingstation. Sinds een half uur ben ik af van de irritante melding 'dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor de iphone...'. Als de melding toch weer komt haal ik de resterende stof met de stofzuiger weg.
dank aan de forumleden voor de gouden tip.
Piet

MBiermans 30-05-11 15:35

Ik heb gisteren ook de melding gekregen. Las op een amerikaans forum dat dit met vocht te maken kan hebben. Tip van een gebruiker was, leg de iPhone een nacht in de rijst (neemt vocht op). Geprobeerd en vanochtend was de melding weg. Werkt weer als vanouds. :)

NLjorn 03-06-11 01:14

Dock connector vervangen en het probleem was weg, hele dock was bijna kapot, ;)

clau1972 05-06-11 14:18

Ik heb deze melding ook sinds gistermiddag. Soms zelfs om de 20 seconden en soms 'n half uur niet. Zo irritant en frustrerend. Ik kan mijn geluid niet regelen met het knopje aan de zijkant. Mijn ipod geluid doet het niet. En dan 1x doet alles het weer om vervolgens na paar minuten weer uit te vallen.
Als ik mijn Iphone uitzet gaat ie binnen 1 minuut weer vanzelf aan :eek:

Vocht kan het bij mij niet zijn.
Stof in de dock connector of in de headphone ingang is het ook niet. Met goeie zaklamp gekeken en deze ingangen zijn gewoon schoon. Voor de zekerheid er ingeblazen, maar niets lijkt te werken. Ik heb de iphone pas 'n paar maanden dus ik baal er flink van.
Ik lees regelmatig dat de dock connector kapot kan zijn (zou niet weten hoe dit dan bij mij gekomen is).

Wie kan mij hiermeer over vertellen/ heeft dezelfde probleem gehad en hoe is het opgelost???

Grt Clau

NLjorn 11-06-11 01:00

Hey Clau, dat heb ik ook gehad, lees maar hiervoor.
Heel irritant om de 20 seconden komt z'n bericht met die text, echt irriterend.
Ik had ook alles geprobeerd maar niets hielp, uiteindelijk heb ik bij iemand die iPhone's repareert de Dock Connector laten nakijken, hij bleek beschadigt, laten vervangen en het was weg, ik denk dat dit ook het probleem bij jou is.

Veel succes ;]

clau1972 11-06-11 01:12

;-) ik was alweer vergeten dat ik even moest melden dat het allemaal weer opgelost is. Na veel gelezen te hebben erover kwam mijn man met een busje lucht aan. Alles even "schoon" gespoten/geblazen en ik had er geen last meer van. Ws. toch vuiltje/stofje of wat dan ook.
Het is nu vanaf zondag "rustig" op mijn iphone. Pff....gelukkig! :)

NLjorn 11-06-11 01:13

Ok, dat is dan mooi, helaas was dit bij mij niet het geval haha.

TheTob 12-06-11 10:53

Zelfde probleem. Maar alleen met een Jailbreak. Geen JB geen melding???

pdavie 12-06-11 11:33

Had het in een ander topic geplaatst, maar ik heb het ook sinds gisteren..Slaat nergens op..Heb vrijdag de logitech pure anywhere2 gekocht, doet super, kreeg ook geen melding, tot gisteren ineens deze melding..Huh? Dacht eerst, is dat ding niet geschikt voor mijn iPhone? Maar hij speelt wel gewoon etc..Snap er niets van..Heb wel af en toe mijn iPhone aan een autolader die niet origineel is...

iTim 10-07-11 18:26

Is er al een algemene oplossing buiten het vervangen van de Dock bekend?
Ik stuur mijn iPhone wel weer op naar ProAssist. Maar als ik hem nu opstuur heb ik geen
iPhone in de vakantie. Ook niemand een tijdelijke oplossing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.