iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone Backlight kapot na val. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/93712-iphone-backlight-kapot-na-val.html)

TheNSP 19-06-11 23:15

iPhone Backlight kapot na val.
 
Nadat ik op de terugweg van mijn reis in Polen mijn iPhone op de grond heb laten vallen, werd ik wakker met een telefoon waarvan het backlight kapot was en de aan/uit-knop het niet meer deed. Het laatste probleem heb ik al opgelost door mijn telefoon eens open te schroeven en de aan/uit-knop eens los en vast te draaien. Het eerste probleem kan ik helaas niet oplossen. Ik heb het scherm al eens verwisseld met dat van de iPhone van mijn zus, en dat scherm deed het verder gewoon perfect, wat er dus op wijst dat het iets in het scherm moet zijn. Ik denk nu dat het het probleem in het LCD-scherm zit en ik wil graag weten - als dat zo is - waar ik het beste een nieuw LCD kan halen, want ik wil niet geld betalen voor een scherm dat het niet fatsoenlijk doet.

Alvast bedankt!

MDsvs46 20-06-11 00:00

Op veel sites kun Je terecht voor beeldschermen kijk maar eens op Google:iPhone lcd scherm
Of iphonerepairshop.nl is een goede webwinkel

Timmy89 20-06-11 16:38

Hier gaat het om een 3gs en deze kun je makkelijk en perfect van elkaar halen scherm en lcd.
heb er zelf ervaring mee en meermaals gedaan !

TheNSP 20-06-11 19:09

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reacties en ik heb besloten dat ik dus een nieuw LCD-scherm ga aanschaffen. Het probleem is alleen dat bij de ene webwinkel (iphonerepairshop.nl) de schermen niet op voorraad zijn, en bij de andere (BestBuyGadgets) alleen onderdelen van iPhone 4 zijn. Hebben jullie verder nog suggesties of is iFixed.nl ook een goede site?

Alvast bedankt!

Timmy89 20-06-11 21:39

EBay gaat ook goed al verschillende onderdelen besteld

kai824 20-06-11 22:24

hoe kan je eigenlijk zien dat je Backlight het niet meer doet? Extreem donker scherm of wat?

TheNSP 20-06-11 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kai824 (Bericht 685055)
hoe kan je eigenlijk zien dat je Backlight het niet meer doet? Extreem donker scherm of wat?

Ja, het scherm is extreem donker en ik kan de helderheid niet aanpassen. Ik heb al mijn telefoon gereset en een tiental keer uit en aangezet. Zoals ik al had vermeld heb ik het scherm al een keer vervangen door het scherm uit de iPhone van mijn zus, en toen was mijn scherm wel gewoon helder, wat betekent dat het probleem in de LCD zit, en dat lijkt mij dus gewoon het backlight.

TheNSP 21-06-11 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMania (Bericht 684988)
Hallo,

Kijk eens op i-Mania

Nog een vraag over de website die jij me gaf, hoe kan het dat op de meeste websites waar ik kijk een iPhone 3GS LCD Scherm tussen de 29 en 60 euro kost, en bij i-Mania 150,-?

TheNSP 21-06-11 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMania (Bericht 685116)
Hallo,

Het is bij hun het originele Apple OEM lcd en geen namaak of imitatie. Maar kan me voorstellen dat je er dat niet voor over hebt!

Nee, inderdaad, het toestel is inmiddels anderhalf jaar oud, en hij hoeft het eigenlijk maar uit te houden totdat ik een nieuw abonnement af kan sluiten in november. Daar heb ik geen 150 euro voor over. Maar toch bedankt voor de adviezen! Ik ga vanmiddag waarschijnlijk een scherm bestellen bij i-Fixed.nl (35 ero, dus waarschijnlijk geen OEM) en dan zelf installeren. Ik hou jullie nog op de hoogte over of het gelukt is of niet.

Iedereen bedankt!

jimspeed1998 21-06-11 11:25

ik heb een oede site niet duur en geen namaak: iFixMania | Reparatie voor uw iPhone 3G, 3Gs, iPhone 4, iPad, iPod Touch | Accessoires | Onderdelen | iPhone 4 Ombouwen naar witte behuizing heb ik zelf ook gehad met een 3gs het zelfde wat jij nu hebt

Mr.Bluestar 21-06-11 14:49

Ik wil nu niet effe roet in het eten gooien maar eender welk scherm je koopt, het zal nooit een origineel apple scherm zijn. Apple verkoopt gewoon nu eenmaal geen onderdelen. Heb er ook al een aantal via ebay en andere herstellingssites gekocht en het is eigenlijke allemaal hetzelfde materiaal. (ook als ze er 150 € voor durven vragen!)

colja2002 03-07-11 10:12

klopt iedereen die aangeeft origineel apple te gebruiken of te verkopen zegt niet de waarheid.
verkopen ze dit wel dan of is het gestolen spul ( dan krijgen ze vanzelf een gepeperde rekening van apple ivm met merkrecht schending).
Of ze hebben een contract met apple dat ze het mogen verkopen .

99 procnt wat verkocht wordt is niet origineel apple ..


maar dat wil niet zeggen dat het niet goed spul is


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.