iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   TomTom carkit is lam... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/94140-tomtom-carkit-lam.html)

V70ORD5 26-06-11 15:33

TomTom carkit is lam...
 
Even weg naar buitenland met vliegtuig TT carkit mee in koffer, tja ligt dus in twee stukken.
Rotatie gedeelte en gedeelte dat tegen raam moet liggen naast elkaar.
Zo weer in elkaar gedrukt, geen probleem..... NOT!!!

Als ik iPhone in houder zet die tegen raam aan zit, draait TT carkit zonder te klikken en blijft ook niet in horizontale of diagonale positie zitten.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb hem al verder uit elkaar gesloopt, maar kan niet echt iets vinden.
Het ijzeren veertje wat aan de binnenkant zit, lijkt mij niet echt een functie te hebben dus kan zijn dat deze helemaal verkeert zit. Iemand een idee wat de juiste positie is?
Iemand een idee hoe ik het ding weer in orde kan krijgen?

corne64 26-06-11 18:22

Dat veertje is net het meganisme wat ervoor zorgt dat hij niet uit zichzelf rond gaat draaien. Dat puntje daarvan valt in een soort tandwieltje in de houder. Toch even proberen of je dat goed krijgt. Ik heb zelf de zuignap vervangen door een brodit houder en had in eerste instantie het ding ook niet goed terug in elkaar gezet,

V70ORD5 26-06-11 19:50

OK, dat vermoeden had ik al een beetje.
Dat veertje moet ik dus met het midden door dat kleine gaatje heen drukken zodat het tussen de tandjes van de eigenlijke houder zit.
Die zorgt dus voor de klikjes. Ik ga het proberen, lijkt me wel een heel gepriegel.....

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik zie dat het midden van het veertje voor het gaatje moet zitten, maar de twee uiteinden, dat is me niet duidelijk. Moet de veer aan de beide buitenkanten ergens in klikken? Ik ziet het niet helemaal.
Heb jij ergens een instructie gevonden hoe het precies in elkaar moet steken?

corne64 26-06-11 20:13

Nee dat is inderdaad even een gedoe maar de volhouder wint uiteindelijk. Je moet die uiteinden proberen terug te laten gaan in de houder zodra je die andere helft van waar de bol inzit terug schroeft.

V70ORD5 26-06-11 20:43

En moet de veer dan door het gaatje naar tandwiel doorsteken?
Het lijkt me dat dit niet gaat lukken.
Of moet de veer nokjes naar het tandwiel toe drukken? Ik zie het principe niet helemaal.

corne64 26-06-11 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door V70ORD5 (Bericht 686629)
En moet de veer dan door het gaatje naar tandwiel doorsteken?
Het lijkt me dat dit niet gaat lukken.
Of moet de veer nokjes naar het tandwiel toe drukken? Ik zie het principe niet helemaal.

Hoe ben jij bij het veertje gekomen? Ik heb daarvoor het huis waar het bolletje van de zuignap inzit open moeten draaien door twee kleine schroefjes te verwijderen. Zo werd het veertje dat een vorm van een V heeft zichtbaar.

V70ORD5 26-06-11 21:04

Ja precies zoals jij beschrijft.
Maar als ik het veertje terug plaats (klemt nergens tussen) dan heb ik niet het idee dat het veertje op één of andere manier tegen het tandwieltje aandrukt.
Ook weet ik niet in welke positie het veertje moet zitten, er zitten aan elk uiteinde een kleine kromming in. Het lijkt me dat die in de opening moeten vallen die in de houder uitgespaard is. Ik kan nergens duidelijke foto's vinden.

corne64 26-06-11 21:24

Het veertje komt onder druk te staan doordat je het huis waar het bolletje inzit weer goed in elkaar schroeft.
Ik heb ook nergens een beschrijving gevonden. Maar het kan er maar op twee manieren in. even uit proberen dus.

V70ORD5 26-06-11 21:36

2 Bijlage(n)
Zou het kunnen zijn dat er te weinig druk uitgeoefend wordt?
Het is dus niet zo dat het veertje klemt voordat je het kapje monteert?

Ik zie trouwens niet hoe het veertje effect kan hebben op de werking kan hebben op het draaien. Het lijkt me dat het veertje het tandwiel niet raakt.

rosje77 07-05-12 20:03

Misschien beetje laat, maar ik heb hetzelfde gehad.
Er hoort tussen en veertje en de tandwiel een klein wieltje te zitten.
Dat wieltje zit gewoon los en is dus weg gevallen.
Het is ongeveer zo groot als een vulpenvullingballetje (leuk scrabble woord) maar dan platter.
Ik heb zelf een koperen busje op maat gemaakt met een nagelvijl. Tis ff priegelwerk maar uiteindelijk werkt het. Beter dan origineel zelfs.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.