//

Blaupunkt iPod interface

Blaupunkt iPod interface discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een blaupunkt iPod interface geïnstalleerd in mijn wagen en dat werkt perfect met mijn Nano 2G en blaupunkt radio. Als ik de stekker ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-03-08, 14:51
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard Blaupunkt iPod interface

Ik heb een blaupunkt iPod interface geïnstalleerd in mijn wagen en dat werkt perfect met mijn Nano 2G en blaupunkt radio.
Als ik de stekker in mijn iPhone probeer te steken, heeft hij nog maar 1 keer gewerkt (en heel kort). De andere keren komt er een melding op de iPhone dat het product niet ontwikkeld werd voor iPhone.
Iemand die dit ook ervaart of suggesties?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-08, 04:00
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Ik zoek ook een adapter voor de blaupunkt fabrieksradio in mijn Alfa. Bedoel jij deze ?
Misschien moet je de firmware updaten. Hier is de link. Je vind er ook een handleiding hoe het werkt.
Ik heb hem zelf nog niet in bezit maaar ik heb wel een email naar blaupunkt gestuurd met de vraag of hij met de iphone kan worden gebruikt. Als ik antwoord heb dan post ik hem hier.
Die melding kan je dus gewoon negeren. Als ik hem op een bose sounddock plaats krijg je dezelfde melding, maar werkt prima.
Heb je hem inmiddels aan de praat gekregen, ik ben wel benieuwd.
  #3  
Oud 19-03-08, 09:33
pevi's schermafbeelding
pevi pevi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 220
Standaard

Mijn Pioneer autoradio geeft ook een bijna identieke melding, maar werkt wel gewoon zoals al mijn eerdere iPod versies.
__________________
3G - FW 3.0
I wish i was a Macintosh!
  #4  
Oud 19-03-08, 09:36
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Maar jij gebruikt dan ook niet de Blaupunkt iPod interface, of wel ?
  #5  
Oud 19-03-08, 10:18
pevi's schermafbeelding
pevi pevi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 220
Standaard

Nee, ik gebruik de Pioneer iPod interface maar dacht de eerste keer ook dat het niet zou werken en kreeg ook een identieke melding. Vervolgen bleek hij na de melding met Nee te hebben bevestidgd gewoon te werken. Zoveel zullen die interfaces volgens mij niet verschillen.
  #6  
Oud 19-03-08, 16:49
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Ik heb het geprobeerd met de laatste update (hoewel dat enkel iets zou mogen veranderen aan de weergave en niet aan de herkenning) en dit haalt ook niets uit. Gedurende 2 seconden speelt hij en dan verwisselt hij continu (om de millisecond) naar iPod-scherm en scherm dat zegt dat er een extern apparaat is aangesloten.
Laat je me weten als je iets hoort van Blaupunkt? Misschien doe ik iets verkeerd?
  #7  
Oud 19-03-08, 16:53
DGCAR's schermafbeelding
DGCAR DGCAR is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 51
Standaard

het kan te maken hebben welke versie je op je iphone heb staan, pioneer heeft een probleem met 1.1.4 dus al je 1.1.2 of 3 erop zet lukt het waarschijnlijk wel.
__________________
DGCE.NL
  #8  
Oud 19-03-08, 21:07
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Ik heb nog niks van blaupunkt gehoord, het is nu 2 dagen geleden. Ik kom erop terug.
  #9  
Oud 20-03-08, 17:29
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGCAR Bekijk bericht
het kan te maken hebben welke versie je op je iphone heb staan, pioneer heeft een probleem met 1.1.4 dus al je 1.1.2 of 3 erop zet lukt het waarschijnlijk wel.
Ik heb 1.1.3 en het gaat niet.
  #10  
Oud 22-03-08, 17:55
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Volgens mij is dit de oplossing

http://www.tomacarparts.nl/Downloads/09a.pdf

op blz 3 staat een kabel die je in de wisselaar uitgang doet en die zet hem om naar tulp!

Met blaupunkt interface schakelt die telefoonfunctie uit.

als je dit dan combineert met een kabel van caliber of carcom (Carcomm CMIC-05) dan kan je hem zo aansluiten op je radio (eventueel zelf met videofunctie). en als je dan een brodit houder erbij doet (Brodit holder 915168) dan kan je hem draaien voor de coverflow.

Enige wat ik nog aan het uitzoeken ben welke kabel in de houder van brodit past of dat je de houder van brodit moet kopen zonder kabel aansluiting en dat je dan de kabel handmatig erin doet.

Dit in combinatie met bluetooth parrot is volgens mij ideaal!!

En die kabel vanuit de blaupunkt is voor veel meer radiomerken ook te koop met wisselaar aansluiting!
  #11  
Oud 22-03-08, 22:34
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Hartelijk bedankt voor je uitleg, hans.
Maar ik heb 99€ uitgegeven aan die ipod interface... Ik zocht dus een oplossing die deze interface ook gebruikt!
Achja, anders gebruik ik m'n ipod nano wel voor in de wagen...
  #12  
Oud 27-03-08, 23:48
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Hier het antwoord van blaupunkt:

Sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, das das spezielle iPod-Interface nicht mit dem EA-Gerät von Alfa kompatibel ist.

Wir bitten um Ihr Verständnis. Haben Sie noch Fragen? Rufen Sie uns an. Unsere Hotline erreichen Sie Montag - Freitag von 8.00 bis 17.00 Uhr unter der Telefonnummer 0180/5 00 02 25 Immer gut informiert, tragen Sie sich im Blaupunkt Newsletter ein. [mehr unter www.blaupunkt.de]
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Blaupunkt Service Team

Werkt dus niet volgens hun. Nou blijf ik achterdochtig en geloof ik het niet. Als het met de ipod werkt, dan zou de iPhone ook moeten lukken.
Omdat al veel leden op dit forum gewoon hun oude interface gebruiken. Ze krijgen allen die standaard meldingen van vliegtuigmodus en dat de iPhone is aangesloten op een apparaat wat niet is ontworpen voor de iPhone. Deze moet je dus negeren.
In de Apple store zeiden ze ook tegen mij dat de sounddocks voor de iPod niet compatible zijn met de iPhone. En wat blijkt, werkt gewoon. In de winkel heb ik hun iPod eraf gehaald, mijn iPhone erop. Kreeg wel deze twee bovenstaande meldingen en heb deze genegeerd. Resultaat, mijn muziek klonk in de winkel. De verkoper wist niet meer wat hij moest zeggen.

Ze willen zich allemaal indekken voor het geval je GSM storingen via de luidsprekers van je auto/sounddock hoort. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar niet echt storend als het af en toe gebeurd.
Heeft iets met afscherming van draden te maken.
Toch ben ik er zelf nog niet helemaal uit, welk systeem ik ga nemen.
  #13  
Oud 28-03-08, 09:57
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Nu hebben ze geantwoord dat de ipod-interface niet compatibel is met de radio in je Alfa Romeo... Nu weten we nog niet of de ipod-interface compatibel is met de iPhone ?
  #14  
Oud 29-03-08, 10:41
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Volgens mij dus niet, want dat stond wel in de vraag die ik had gestuurd.
In een andere topic, over de iPhone en Alfa, heb ik een positief antwoord van dension gehad over de gateway 100. Die is compatible met iPhone.
Lees zelf maar in het topic.
Die ga ik dus aanschaffen.
  #15  
Oud 29-03-08, 11:56
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Ok. Ik hou het dan maar bij mijn oude Nano in de wagen .
Ik neem trouwens gewoon zo op in de wagen en zet het op speaker. De mensen verstaan me en ik vind het makkelijk (ik bel ook niet zo veel).
  #16  
Oud 01-09-08, 11:14
Bouw72 Bouw72 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
Ik heb een blaupunkt iPod interface geïnstalleerd in mijn wagen en dat werkt perfect met mijn Nano 2G en blaupunkt radio.
Als ik de stekker in mijn iPhone probeer te steken, heeft hij nog maar 1 keer gewerkt (en heel kort). De andere keren komt er een melding op de iPhone dat het product niet ontwikkeld werd voor iPhone.
Iemand die dit ook ervaart of suggesties?

Alvast bedankt
Klopt de ipod interface van Blaupunkt werkt niet samen met de iphone. Je kunt je iphone aansluiten op je autoradio (wel afhankelijk welke), met een zogeheten aux-kabel. Deze sluit je aan op de c3 kamer van je radio (waar normaal een cd-wisselaar aangesloten word)en plugt hem in in de koptelefoon uitgang, je kunt hem dan niet via de radio aansturen maar via het apperaat zelf. Je kunt met deze aansluiting je ipod op je iphone gebruiken. De telefoon gaat (nog) niet, maar daar word aan gewerkt.
  #17  
Oud 01-09-08, 11:16
Bouw72 Bouw72 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
Nu hebben ze geantwoord dat de ipod-interface niet compatibel is met de radio in je Alfa Romeo... Nu weten we nog niet of de ipod-interface compatibel is met de iPhone ?
De interface is niet compatibel. Je kunt hem aansluiten met een normale aux-kabel. Aan de c3 kamer en dan alleen je ipod gebruiken, de telefoon niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Renault interface *Bevindingen* Richard.v.Naam iPhone accessoires en onderdelen 0 06-05-11 21:56
mijn iphone werkt niet met de BMW ipod interface enjoyy iPhone algemeen 0 23-10-10 21:30
Sony XA-110IP iPod Interface For UniLink jaz075 iPhone accessoires en onderdelen 4 05-10-08 21:41
iPhone dood na aansluiten op iPod interface navigatiesysteem grasvezel iPhone algemeen 0 15-09-08 09:24
DJ-Interface edob Jailbreak apps en thema's 10 27-05-08 09:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.