iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 4 USB aan computer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/96506-iphone-4-usb-computer.html)

NiekR 31-07-11 16:16

iPhone 4 USB aan computer
 
Goedemiddag lezers,

Ik heb een probleem met mijn Apple iPhone 4. Als ik hem op wil laden via de stekker dan moet ik altijd eerst het witte 'oplaadpinnetje' op een bepaalde manier vasthouden (naar boven houden) totdat hij hem herkent. Als ik hem dan los laat, dan laadt hij gewoon.

Nu wil ik graag mijn iPhone aan m'n Mac koppelen, om even te synchroniseren (wat ik al 3 maanden niet heb kunnen doen). De computer herkent mijn iPhone als ik het 'oplaadpinnetje' omhoog houd, maar op het moment dat ik mijn telefoon los laat weer niet.

Het ligt niet aan de kabel, want ik heb het ook al met andere kabels geprobeerd.

Iemand een oplossing? :confused:

simlockvrij 31-07-11 16:33

euh, ja, de connector in je iphone laten vervangen? lijkt me een hardware probleem.

iDMi 31-07-11 16:37

is niet gewoon de ingang van je iPhone kapot??

NiekR 31-07-11 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 695792)
euh, ja, de connector in je iphone laten vervangen? lijkt me een hardware probleem.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDMi (Bericht 695794)
is niet gewoon de ingang van je iPhone kapot??

Maar waarom laadt hij dan wel op aan de stekker?

iDMi 31-07-11 16:45

omdat je wellicht door het in een bepaalde positie houden van de connector het juiste pinnetje raakt (en dus connectie) en op het moment dat je los laat dat niet het geval is...

NiekR 31-07-11 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDMi (Bericht 695797)
omdat je wellicht door het in een bepaalde positie houden van de connector het juiste pinnetje raakt (en dus connectie) en op het moment dat je los laat dat niet het geval is...

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, cq. ik het verkeerd heb uitgelegd:

's Avonds als ik naar bed ga, dan laad ik mijn iPhone op via het stopcontact. Dan laadt hij na het goed omhoog halen van het stekkertje op.

Als ik hem aan mijn computer koppel en dan het stekkertje goed omhoog haal, maakt hij ook verbinding. Maar daarna leg ik m'n iPhone neer en maakt hij geen verbinding meer.

Erg vreemd dat hij het via het stopcontact wel doet, maar via de computer niet.
Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb gemaakt.

NiekR 07-08-11 15:29

Oké, vandaag op m'n Macbook geprobeerd en daar werkt het ook alleen als ik hem op de goede manier vasthoud.

Op mijn vaders computer (Windows) werkt het wel gewoon allemaal op de normale manier. Hoe kan dit toch?

simlockvrij 07-08-11 16:29

omdat de connector van je iphone niet goed is, en een pc waarschijnlijk anders laad dan een lader aan t stopcontact.

NiekR 07-08-11 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 697602)
omdat de connector van je iphone niet goed is, en een pc waarschijnlijk anders laad dan een lader aan t stopcontact.

Maar op mijn vader zijn PC kan ik hem wel gewoon synchroniseren. En op mijn iMac en Macbook niet?

simlockvrij 07-08-11 16:49

heb je al uitgesloten dat het aan het kabeltje ligt? en dat ie t bij je pa wel gewoon deed/ doet is gewoon geluk denk ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:16.