iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Persoonlijke hotspot in iOS 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100077-persoonlijke-hotspot-ios-5-a.html)

DeadRow94 06-10-11 23:26

Persoonlijke hotspot in iOS 5
 
Hallo,

Ik kan sinds de iOS 5 GM op mijn iPhone 4 de persoonlijke hotspot functie niet meer vinden, niet gewoon onder instellingen en ook niet onder instellingen > algemeen > netwerk.

Voor heen nooit problemen mee gehad of extra kosten gehad.

Mijn provider is Simyo

imaikel 07-10-11 02:30

Hier ditto verdwenen, athans, de optie niet meer selecteerbaar (vodafone) helaas nog geen tweak voor te vinden in cydia...

XIII 07-10-11 07:11

Voor T-Mobile is deze optie net verschenen... (maar hij werkt nog niet)

Lukie 14-10-11 22:32

Mijn reden om niet te updaten

akkermansm 15-10-11 13:32

Jailbreak iOS 5, in Cydia zoeken naar tetherme 2.1-8 en installeren en vervolgens staat onder Instellingen "Persoonlijke hotspot".
Werkt perfect op mijn iPhone 4, iOS 5 (jailbreak)

Lukie 15-10-11 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door akkermansm (Bericht 717431)
Jailbreak iOS 5, in Cydia zoeken naar tetherme 2.1-8 en installeren en vervolgens staat onder Instellingen "Persoonlijke hotspot".
Werkt perfect op mijn iPhone 4, iOS 5 (jailbreak)

Moet je wel een jailbreak hebben....En zolang die nog thetered is blijf ik van 5.0 af.
Wel een beetje vreemd dat bij een nieuwe firmware niet vermeld wordt welke mogelijkheden je niet meer hebt...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 17:59 ----------

lijkt opgelost

iOS 5 Bugs: Disappearing Wi-Fi Personal Hotspot | TiPb

jantwerpen 18-10-11 00:37

Hier ook niets meer opmijne 4 in ios 5 , provider base. Iemand nieuws ?

Bomans 18-10-11 08:49

Hier met MobileVikings (Base) uiteraard geen enkel probleem. :D:cool:

franklinv 18-10-11 19:23

hotspot functie ios5
 
Ik was de hotspotfunctie ook kwijt (proximus) Oplossing: opnieuw instellen mobiele data (instellingen/algemeen/netwerk/mobiel datanetwerk helemaal onderaan) daarna bij mobiele data en bij internet-tethering voor APN internet.proximus.be invullen. Daarna verschijn er in (instellingen/algemeen/netwerk) een nieuw item <persoonlijke hotspot> .Aktiveren en alles werkt terug!

caro4 29-10-11 08:59

Super, bedankt voor de tip Franklinv

Hans Nuenen 29-10-11 13:20

Zit bij kpn en daar is de tetheringfuntie veranderd in personal hotspot, heb wel een onbeperkt internet abbo.

tuscani38 29-10-11 15:48

beste,
ik wil mijn iphone 4 met ios5 gebruiken als persoonlijke hotspot voor mijn ipad2 die eveneens voorzien is van update ios5.
ik heb mijn iphone ingesteld onderaan heb ik gezet internet.proximus.be en krijg in mijn netwerk menu persoonlijke hotspot te zien met cirkeltje die draait.
hoe stel ik mijn ipad2 in zodat ik verbinding krijg?
of wat doe ik verkeert? want krijg geen internet op mijn ipad2
graag duidelijk beschrijving want ik ben een leek in het vak .
alvast bedankt voor de reakties

Datamonster 29-10-11 17:02

Hetzelfde als met het thuisnetwerk bij personal hotspot wachtwoord invullen.
Ipad laten zoeken naar Wi-Fi en connecten wachtwoord op ipad invullen en hopla klaar:D:D

DeadRow94 30-10-11 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franklinv (Bericht 719998)
Ik was de hotspotfunctie ook kwijt (proximus) Oplossing: opnieuw instellen mobiele data (instellingen/algemeen/netwerk/mobiel datanetwerk helemaal onderaan) daarna bij mobiele data en bij internet-tethering voor APN internet.proximus.be invullen. Daarna verschijn er in (instellingen/algemeen/netwerk) een nieuw item <persoonlijke hotspot> .Aktiveren en alles werkt terug!

Geweldige tip!

Werkte eerst niet maar verscheen na een tijdje.

Bedankt!

apotheosis 09-11-11 13:44

Als je instellingen neemt-algemeen-netwerk dan zie je daar onder dataromaing personal hotspot staan; bij iemand die ik ken die proximus heeft bij deze als deze er dan op klikt komt er steeds op carrier blablabla, bij hem lukt het dus niet, wat me nog opvalt bij deze is dat bij hem personal hotspot niet onder Wi-Fi staat, instellingen en dan heb je vliegtuigmodus-wi-fi en da heb ik personal hotspot staan, bij deze is dit niet het geval?

Zijn instellingen staan goed en aan ook.

Ik heb zelf ook proximus en ik heb dit nooit voorgehad?
Ligt het toch aan proximus bij deze of aan z'n proxi kaartje of moet deze eens herstel doen en nieuwe iphone nemen?

apotheosis 09-11-11 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 733678)
Als je instellingen neemt-algemeen-netwerk dan zie je daar onder dataromaing personal hotspot staan; bij iemand die ik ken die proximus heeft bij deze als deze er dan op klikt komt er steeds op carrier blablabla, bij hem lukt het dus niet, wat me nog opvalt bij deze is dat bij hem personal hotspot niet onder Wi-Fi staat, instellingen en dan heb je vliegtuigmodus-wi-fi en da heb ik personal hotspot staan, bij deze is dit niet het geval?

Zijn instellingen staan goed en aan ook.

Ik heb zelf ook proximus en ik heb dit nooit voorgehad?
Ligt het toch aan proximus bij deze of aan z'n proxi kaartje of moet deze eens herstel doen en nieuwe iphone nemen?

Niemand zelf meegemaakt en kunnen oplossen?

fiestaboyke 18-02-12 14:33

kost dit extra als je de tethering gebruikt? Want krijg die melding als ik de personal hotspot aan zette ... ik heb proximus generation ....

WDS001 18-02-12 14:35

Bij Proximus kost dat niets extra. Al moet je er natuurlijk wel op letten dat je niet over je maandelijkse 2GB gaat, want daarna moet je fors bijbetalen.

booreiland 30-05-12 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani38 (Bericht 726477)
beste,
ik wil mijn iphone 4 met ios5 gebruiken als persoonlijke hotspot voor mijn ipad2 die eveneens voorzien is van update ios5.
ik heb mijn iphone ingesteld onderaan heb ik gezet internet.proximus.be en krijg in mijn netwerk menu persoonlijke hotspot te zien met cirkeltje die draait.
hoe stel ik mijn ipad2 in zodat ik verbinding krijg?
of wat doe ik verkeert? want krijg geen internet op mijn ipad2
graag duidelijk beschrijving want ik ben een leek in het vak .
alvast bedankt voor de reakties

ik had net hetzelfde probleem en heb me suf gezocht. uiteindelijk even vliegtuigmodus aan- en uitgeschakeld en het probleem was verholpen :cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.