iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4S kopen in Canada (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100218-iphone-4s-kopen-canada.html)

flydijk 08-10-11 18:08

Iphone 4S kopen in Canada
 
Beste Iphone liefhebbers,

volgende week ben ik in Canada en volgende week wordt de iphone 4s daar verkocht.

Prijs van het toestel Iphone 4S 16gb zou volgens de apple site canada zijn:

$ 649,- canadese dollars dat is E 466,- :eek:

Mijn vragen:

- Zijn jullie het er allemaal mee eens dat die toestellen simlock vrij zijn en dus te gebruiken is met een ben simkaart in nederland ? :confused:

- Wereldwijde garantie ?

- Het opladen van het toestel geen problemen zou moeten geven, ivm spanningen verschil?

Alvast allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden.:)

Jorco 08-10-11 18:22

Hoe lang ga je ;)

Yzord 08-10-11 18:23

Je vergeet de bealsting erbij kerel. Is het nog wel goedkoper, maar er komt nog wel 1/5de deel bij.

flydijk 08-10-11 18:32

Dankje wel voor de tip Yzord

flashingst 08-10-11 18:34

Dan is ie alsnog meer dan 100€ goedkoper :D. Of ie gelijk in NL te gebruiken is; geen idee! er zijn wel enorme wachtlijsten, weet je dat? Het duurt gemiddeld 2 weken voordat je er daadwerkelijk een hebt!

john2008 08-10-11 19:55

Provinciale belasting varieert van 5 tot 15%; die komt boven de genoemde prijs (dus max. E535). Die prijs is voor een unlocked dwz simlockvrij toestel met universele voeding (110-230 V). Wil je hem ter plaatse testen, neem dan je bestaande microsimkaart mee of leen er een.

flydijk 08-10-11 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john2008 (Bericht 711226)
Provinciale belasting varieert van 5 tot 15%; die komt boven de genoemde prijs (dus max. E535). Die prijs is voor een unlocked dwz simlockvrij toestel met universele voeding (110-230 V). Wil je hem ter plaatse testen, neem dan je bestaande microsimkaart mee of leen er een.

Beste John2008

dank je wel voor je reactie.
Ik begrijp uit je verhaal dat jij er ook ervaring mee hebt?

Ik heb zojuist naar een van de apple stores in Canada gebelt, zij bevestigen ook dat deze iPhone in nederland zou gaan werken.
Vraag mij alleen af of er dan wel nederlandse taal in te stellen is?

Fijn weekend !

Jorco 08-10-11 21:46

Nederlandse taal is geen probleem.
Maar hoe lang blijf je?
Dan mag je er voor mij een extra meenemen en delen we de "winst"

Boes40 08-10-11 22:05

Tax is in Toronto 13% en in Calgary 5%, dus er zit nogal wat verschil in.

Hou er rekening mee dat er rijen zijn voor de Apple store. Heb mijn iPhone4 uit Toronto en heb daar destijds 8 uur voor in de rij gestaan...tsja..je moet er wat voor over hebben :-)

Jeff 08-10-11 23:12

Als de douane je checkt op Schiphol kan je ook nog eens 19% btw bovenop je aankoopprijs (inclusief Canadese belasting) betalen.

Boes40 08-10-11 23:14

Doosje weggooien of via de post opsturen naar huis en iPhone in je broekzak...

RaggedKnife 08-10-11 23:56

Als ze je in schiphol controleren en ze zien dat je een 4S heb bennje de pineut want tegen de tijd dat je weer terug bent is de 4S in nl nog niet uit.

flydijk 09-10-11 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeff (Bericht 711288)
Als de douane je checkt op Schiphol kan je ook nog eens 19% btw bovenop je aankoopprijs (inclusief Canadese belasting) betalen.

Je hebt gelijk hoor!

Maar laat die douane nou eens echte boefen gaan vangen !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2011 om 09:34 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RaggedKnife (Bericht 711312)
Als ze je in schiphol controleren en ze zien dat je een 4S heb bennje de pineut want tegen de tijd dat je weer terug bent is de 4S in nl nog niet uit.

Wij laten ons toch niet bang maken door die mierenneukers.
Ieder ze werk met respect.

Maar we kunnen deze mensen beter gebruiken. Beetje controleren op electronica gekocht in het buitenland.

Haha haha.

Ganna 09-10-11 12:16

Canadese belasting kun je terugvragen op de luchthaven daar.

Jeff 09-10-11 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganna (Bericht 711361)
Canadese belasting kun je terugvragen op de luchthaven daar.

Volgens mij kan dat sinds een paar jaar al niet meer. In British Columbia is het in ieder geval afgeschaft, wellicht dat het nog wel in andere delen van Canada mogelijk is.

Tip voor de mense die geregeld naar Canada of de VS bellen. Met de app Talkatone kan je gratis naar vaste en mobiele nummers in die landen bellen.

Boes40 09-10-11 13:40

Vooralsnog is de eerste horde een iPhone weten te bemachtigen daar...

flydijk 09-10-11 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeff (Bericht 711365)
Volgens mij kan dat sinds een paar jaar al niet meer. In British Columbia is het in ieder geval afgeschaft, wellicht dat het nog wel in andere delen van Canada mogelijk is.

Tip voor de mense die geregeld naar Canada of de VS bellen. Met de app Talkatone kan je gratis naar vaste en mobiele nummers in die landen bellen.

Klopt tax terug vragen kan al zeker 5 jaar niet meer, overigens kan dit ook niet in de US.
Mocht je al buitenlander in Nederland iets kopen, dan is dat wel mogelijk, jammer dat US en Canada dit hebben afgeschaft.

Nog meer mensen die van plan zijn om een Iphone 4S aan te schaffen in Canada..?

Ganna 09-10-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeff (Bericht 711365)
Volgens mij kan dat sinds een paar jaar al niet meer. In British Columbia is het in ieder geval afgeschaft, wellicht dat het nog wel in andere delen van Canada mogelijk is.

Heb even gegoogled en je hebt helemaal gelijk. Het is afgeschaft.

dutchyme 09-10-11 15:49

4s iphone canada
 
Ik heb een iphone 4s 16 gb SIMLOCK VRIJ besteld in Canada.
Wordt naar adres in Canada verzonden.

totaalprijs 773.37 Canada Dollar


Subtotal

$649.00
TAX G.S.T./H.S.T.$84.37P.S.T./Q.S.T 84.37 $CAD
Total Price CAD
$733.37


tax terug vragen kon vroeger met een bonnetje dat je op het vliegveld kon krijgen...
zaten wel hoge bank kosten aanvast...dit kan nu niet meer volgens mij...bespaart Canada veel geld!

rem4rk4ble 10-10-11 18:23

Opmerkelijk.
De simlock vrije toestellen worden volgens Apple zelf pas in November op zijn vroegst uitgeleverd.
Maar je zou er hier denk ik al 1 kunnen kopen voor 649 euro. icm met een simyo simonly met 1gb datalimiet en 250 min/smsjes a 11.50 per maand bespaaar je op jaarbasis 250 euro ipv een abbo bij kpn/vodafone te nemen.
Het loont dus om even goed te rekenen met de cijfertjes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.