//

iPhone 3G traag na 2 dagen?

iPhone 3G traag na 2 dagen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo (ik ben nieuw op dit forum!), Ik heb via via nog een nieuwe iPhone 3G (van T-Mobile) kunnen kopen. Ik ben helemaal weg van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-10-11, 18:30
thapoint01 thapoint01 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard iPhone 3G traag na 2 dagen?

Hallo (ik ben nieuw op dit forum!),

Ik heb via via nog een nieuwe iPhone 3G (van T-Mobile) kunnen kopen. Ik ben helemaal weg van het toestel, ben ontzettend blij dat ik hem heb gekocht en dat ik er zoveel mee kan maar hij is nu (na 2 dagen) nogal traag geworden. Ik vind dat nogal snel en ga er dan ook vanuit dat dat iets met software te maken moet hebben. Er staat software 4.2.1 op de iPhone, ik heb op de iPhone (is mij vertelt) de "Spotlight" functie helemaal uitgeschakeld. Er zit nu geen simlock meer op (hij is simlock-vrij gemaakt in de T-Mobile winkel, gratis). Ik gebruik hem voornamelijk voor muziek (vooral onderweg), voor Social Media en af en toe eens een kleine game, ik speel er geen grote games op. Hij heeft 16 GigaByte geheugen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor en misschien een tip hoe ik de iPhone sneller krijg?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-11, 19:10
libertycity libertycity is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 212
Standaard

naar een lagere firmwire gaan
  #3  
Oud 10-10-11, 19:15
paulT paulT is nu online
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

De zaken die je wilt houden op je iphone even naar een backup bestand zetten.
Vervolgens op itunes aansluiten en laten herstellen. Daarna geen oude backup terugzetten maar handmatig alles er weer synchronisatie met bijv outlook er op zetten en de muziekbestanden er opnieuw in de bibliotheek zetten. Kijken of hij dan sneller is.
Het probleem is dat als je een oude backup er op zet je de oorzaak van het trager worden er ook weer opzet.
Daarna de apps weer een voor een opnieuw er op en kijken bij welke hij weer langzaam gaat.
  #4  
Oud 10-10-11, 19:52
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Als eerste bedankt voor de snelle reactie(s)!
Ik heb de iPhone pas sinds een paar dagen en ik heb dus haast geen backups. Toen ik hem heb geupdate naar 4.2.1 heb ik hem 100% zeker geconfigureerd als: Nieuwe iPhone! Bovendien staan de Apps die ik veel gebruik er nu echt alleen op, niks overbodigs, wat er nu opstaat kan er ook echt niet af! Naar welke firmware kan ik eventueel het beste downgraden? Ik heb de iPhone ook ongeveer 2 dagen "right out of the box" gebruikt, toen werkte alles echt heel snel, geen schokkerige toestanden of een lastig te ontgrendelen-iPhone! Het werkt gewoon allemaal traag.


---UPDATE---: Ik ben de iPhone nu in iTunes aan het "herstellen", benieuwd wat het opleverd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 oktober 2011 om 20:26 ----------

Ik heb de iPhone herstelt maar het is nog steeds traag zie ik nu! Het duurt zelfs lang voordat een mapje opent (een paar seconden!)?

Laatst gewijzigd door flashingst; 10-10-11 om 20:48.
  #5  
Oud 10-10-11, 23:52
paulT paulT is nu online
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Firmware 4.2.1 is inderdaad langzamer, maar veel app's werken niet met een lagere versie.
Dus wat wil je? Sneller maar minder werkende apps, of een langzamer wel werkende.
De voorlaatste die bij mij goed werkte was 3.2.1.
  #6  
Oud 11-10-11, 00:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thapoint01 Bekijk bericht
Hallo (ik ben nieuw op dit forum!),

Ik heb via via nog een nieuwe iPhone 3G (van T-Mobile) kunnen kopen. Ik ben helemaal weg van het toestel, ben ontzettend blij dat ik hem heb gekocht en dat ik er zoveel mee kan maar hij is nu (na 2 dagen) nogal traag geworden. Ik vind dat nogal snel en ga er dan ook vanuit dat dat iets met software te maken moet hebben. Er staat software 4.2.1 op de iPhone, ik heb op de iPhone (is mij vertelt) de "Spotlight" functie helemaal uitgeschakeld. Er zit nu geen simlock meer op (hij is simlock-vrij gemaakt in de T-Mobile winkel, gratis). Ik gebruik hem voornamelijk voor muziek (vooral onderweg), voor Social Media en af en toe eens een kleine game, ik speel er geen grote games op. Hij heeft 16 GigaByte geheugen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor en misschien een tip hoe ik de iPhone sneller krijg?
Voor je wat koopt is het altijd beter dat je je eerst eens goed informeert of fora als deze.
De iphone 3G is uiteraard een deftig toestel, heb deze zelf ook gehad maar je mocht deze in feite nooit gekocht hebben omdat de 3G geen zware proccessor aan boord heeft snap je? En als overmorgen ios 5 zal uitkomen dan kan jij deze niet opzetten wat toch jammer zal zijn.
Ik hoop voor u dat je je nie blauw hebt betaald voor die 3G? Los gekocht? of met abo van 2J?
  #7  
Oud 11-10-11, 00:26
paulT paulT is nu online
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Er zit nu geen simlock meer op (hij is simlock-vrij gemaakt in de T-Mobile winkel, gratis)
Dit kan je ook zelf doen als je hem op itunes aansluit en hersteld.
Dan is tie ook simlockvrij.
Dat kan met alle toestellen van T mobile.
Succes met je iphone, je gebruikt m toch hoofdzakelijk als ipod, maar in de toekomst zal je de andere functies ook wel meer gaan gebruiken, gewoon omdat ze handig zijn.
En dan kun je altijd nog een nieuwe kopen die uiteraard veel sneller is.
Maar als je de eerste bent ben je ook de eerste met de problemen die er zijn. Dus ik wacht altijd effe met een nieuwe versie en een nieuwe telefoon.
  #8  
Oud 11-10-11, 10:51
thapoint01 thapoint01 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Het valt me wel op dat de batterij nu sneller leeg gaat op 3,1,3?
  #9  
Oud 11-10-11, 11:31
TokkieB TokkieB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Klinkt misschien raar... maar sluit je je applicaties af na gebruik. Druk de home knop twee keer achter elkaar in en druk dan op een icoon wat in de pop up aan de onderkant van je scherm naar boven komt voor twee/drie seconden. Er komt dat een minnetje links bovenaan te staan waarmee je de app kan sluiten.

Dit scheelt veel performance op de 3GS van mijn vrouw.
  #10  
Oud 11-10-11, 11:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Op 3.x heb je toch geen multitasking?

(En voor de 3G op 4.x ook alleen na jailbreak?)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 11-10-11, 11:36
thapoint01 thapoint01 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Er is geen multitasking op de 3G
  #12  
Oud 11-10-11, 14:10
TokkieB TokkieB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Aaah, herstel dus. Was even abuis met de 3GS
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: JailBreak Iphone 4 nog 2 dagen! Dpac Jailbreak 1 06-10-10 20:04
5 dagen kunnen genieten van m'n Iphone ndjiphone iPhone algemeen 8 29-06-10 18:54
3 dagen nieuwe iphone nu al 1.1.1? macthijn Archief 6 06-10-07 17:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.