iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IOS5 GM naar IOS 5 official? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100499-ios5-gm-naar-ios-5-official.html)

donfrank0 11-10-11 22:19

IOS5 GM naar IOS 5 official?
 
Beste mensen,

zoals mijn onderwerp misschien al doet vermoeden heb ik op dit moment IOS 5 GM op mijn iPhone 4 staan(werkt top trouwens!). Morgen komt IOS 5 officieel uit. Als ik morgen mijn iPhone aansluit, moet ik dan alsnog een update draaien of gaat dat pas gebeuren bij een volgende update?

Bedankt alvast!

pgorel 11-10-11 22:34

Nee wat ik gelezen heb moet je een restore uitvoeren. Aangezien 5.0 gm naar 5.0 officieel geen update is (geen wijzigingen meer) alleen naam wijziging

donfrank0 11-10-11 22:53

Restore? hmm.. :P

avinassh 11-10-11 22:58

Dus ik moet al me devices weer restoren en dan weer updaten duss..
Maar kan ik het gewoon niet zo op de GM laten en dan bij de volgende update gewoon over the air updaten naar 5.1?

mack80 11-10-11 23:53

Bij de vorige iOS (nummer 4) heb ik na de gm versie niet meer geüpdatet naar de nieuwe versie, gaf geen problemen. Dus ook bij ios5 kan je de gm versie wel laten staan.
Verbeter me als ik het fout heb, maar aan de gm versie zit geen datum gekoppeld zoals de beta's

Stijntje 12-10-11 00:22

Volgens mij kan dat wel gewoon zonder te downgrade.. want de GM heeft maar een bepaalde houdbaarheid datum om het zo maar te zeggen.


(heb ik gelezen, mocht het niet zo zijn hoor ik het graag dan kan ik ook nog even aan de slag hier)

avinassh 12-10-11 00:39

@Stijntje
Hopen dat je gelijk hebt, anders heb ik nog veel te doen haha

pgorel 12-10-11 06:57

oh sorry heb de vraag verkeerd gelezen, dacht dat je van de gm wou updaten naar 5.0 final. En dat kan niet d.m.v de update knop. Maar naar 5.1 wel (dacht ik)

Bomans 12-10-11 08:51

Het zou me verbazen dat de GM een houdbaarheidsdatum heeft. Voorgaande GM's hadden dat ook niet.
Al zegt BigBoss op zijn blog van wel.

Duitsers die hun 4S al (te vroeg) hebben ontvangen bevestigen wel dat de versie op hun 4S hetzelfde versienummer heeft dan de GM, wat dus sterk doet vermoeden dat de GM = officiële firmware

Rooligan 12-10-11 09:17

Ik zou sowieso updaten naar de final version (just to be sure) maar waar is deze te downloaden straks als het via de update knop niet werkt?

pgorel 12-10-11 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 712436)
Het zou me verbazen dat de GM een houdbaarheidsdatum heeft. Voorgaande GM's hadden dat ook niet.
Al zegt BigBoss op zijn blog van wel.

Duitsers die hun 4S al (te vroeg) hebben ontvangen bevestigen wel dat de versie op hun 4S hetzelfde versienummer heeft dan de GM, wat dus sterk doet vermoeden dat de GM = officiële firmware

Okay als dat zo zou zijn. Zou het betekenen dat de gene die al op de gm zitten, het totaal niet intressant is om naar de final release te gaan?

Want het is dan echt puur alleen een naamswijziging

XIII 12-10-11 10:41

iOS5 kun je straks rechtstreeks van de Apple servers downloaden.

Links vind je dan hier: iOS Firmware

Meestal verandert het build nummer niet, maar is de nieuwe download niet voor ieder bit identiek aan de GM. Het vervelende is dat je niet weet wat er anders is...

(ik ga daarom de final over de GM installeren en waarschijnlijk begin ik dan schoon; zonder 4.x backup terugzetten)

Bomans 12-10-11 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 712528)
iOS5 kun je straks rechtstreeks van de Apple servers downloaden.

Links vind je dan hier: iOS Firmware

Meestal verandert het build nummer niet, maar is de nieuwe download niet voor ieder bit identiek aan de GM. Het vervelende is dat je niet weet wat er anders is...

(ik ga daarom de final over de GM installeren en waarschijnlijk begin ik dan schoon; zonder 4.x backup terugzetten)

Het zou me echt verbazen dat er ook maar iets anders zou zijn.
De verpakte (en verzendklare) iPhone 4S'en zijn reeds voorzien van iOS5.
Daar gaan ze heus geen beta (of een verschillende firmware) opzetten.

bartgoossens 12-10-11 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 712528)
iOS5 kun je straks rechtstreeks van de Apple servers downloaden.

Links vind je dan hier: iOS Firmware

Als je rechtstreeks downloadt, kun je dan een verder normale update doen vanuit iTunes, of moet je dan een volledige restore van je telefoon doen, en alle apps en instellingen opnieuw invoeren?

Bomans 12-10-11 11:32

In dat geval:

1) Backup maken

2) Alt + restore -> firmware kiezen

3) Backup terugzetten.

meer is er niet aan.

bartgoossens 12-10-11 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 712566)
In dat geval:

1) Backup maken

2) Alt + restore -> firmware kiezen

3) Backup terugzetten.

meer is er niet aan.

Waw, en alle intellingen, de mapjes met apps, wachtwoorden, blijven dan bewaard, en je zit op ios5. Handig. Thx.

Bomans 12-10-11 11:45

Dat is de bedoeling van een backup ...

togooz 12-10-11 13:19

Zit er sowieso nog verschil in de GM en de final versie?
Anders zou ik met behulp van de nieuwe itunes nu ook gewoon de GM erop kunnen zetten ipv wachten tot vanavond ;)

XIII 12-10-11 13:22

Heb je dit topic wel gelezen?

pgorel 12-10-11 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 712613)
Heb je dit topic wel gelezen?

Aan z'n post te lezen denk ik niet. :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.