iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3GS schermfouten, kleuren en backlight (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100590-3gs-schermfouten-kleuren-backlight.html)

oliviereijpe 12-10-11 18:43

3GS schermfouten, kleuren en backlight
 
Ik heb een 3GS waarvan ik maar niet kan begrijpen wat er met mijn scherm is. Zoals de bijgevoegde foto laat zien (ik zal later even een video uploaden) kloppen de kleuren, posities van wat het scherm laat zien, en de backlight niet.

De kleuren zijn omgedraaid met andere kleuren, maar het is geen negatief beeld. Ik heb het scherm al verwisseld met een gloednieuwe, maar die doet precies hetzelfde. Op de foto is het nieuwe scherm te zien. Ik kan helaas geen screenshots maken, mijn power button is defect ;)

http://img690.imageshack.us/img690/6...2181754.th.jpg


Video van mijn 3gs

Heeft iemand hier een oplossing voor?

brad 12-10-11 18:49

iTunes herstel?

donfrank0 12-10-11 18:51

Dit lijkt me sowieso geen schermfout maar een softwarefout als ik dit zo zie...

oliviereijpe 12-10-11 18:54

Ik had dat nog niet geprobeerd om evt geen gegevens te verliezen mocht ie voor een oplossing van het probleem ge jailbreakt moeten worden. Nu met alleen het opstarten van de update is het scherm al goed, dus ja dat zal met herinstallatie ook wel werken.

Raar foutje, maar als anderen dit hebben weten ze ook snel hoe te verhelpen.

Bedankt voor je reactie @brad, ik zal nog wel laten weten of het gelukt is.
@brad ik kon niets over dit probleem vinden op internet, met keywords als screen 3gs lcd issue en dat soort termen. Heb je dit probleem zelf ook wel eens gehad of heb je een idee waar het vandaan zou kunnen komen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2011 om 17:55 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donfrank0 (Bericht 712877)
Dit lijkt me sowieso geen schermfout maar een softwarefout als ik dit zo zie...

Hoe zou dat komen denk je? Hij is nooit gejailbreakt geweest, en draaide volledig origineel. Nu moet ik zeggen dat de 3gs wel vaker rare trekjes kan hebben, ik heb er ook nog eentje liggen die niet wil updaten... Maar toch. Foutje in iOS>?

donfrank0 12-10-11 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliviereijpe (Bericht 712878)
Ik had dat nog niet geprobeerd om evt geen gegevens te verliezen mocht ie voor een oplossing van het probleem ge jailbreakt moeten worden. Nu met alleen het opstarten van de update is het scherm al goed, dus ja dat zal met herinstallatie ook wel werken.

Raar foutje, maar als anderen dit hebben weten ze ook snel hoe te verhelpen.

Bedankt voor je reactie @brad, ik zal nog wel laten weten of het gelukt is.
@brad ik kon niets over dit probleem vinden op internet, met keywords als screen 3gs lcd issue en dat soort termen. Heb je dit probleem zelf ook wel eens gehad of heb je een idee waar het vandaan zou kunnen komen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2011 om 17:55 ----------



Hoe zou dat komen denk je? Hij is nooit gejailbreakt geweest, en draaide volledig origineel. Nu moet ik zeggen dat de 3gs wel vaker rare trekjes kan hebben, ik heb er ook nog eentje liggen die niet wil updaten... Maar toch. Foutje in iOS>?

't blijft electronica:) Kan altijd ergens een foutje in zitten.

Tip: vraag voortaan eerst op een forum voordat je je scherm vervangt:P.
Eeen iphone die niet wilt updaten, hmm ook niet als je via SHIFT + Restore doet en dan handmatig de ipsw selecteert?

jandevoer 12-10-11 19:35

3 keer je homebutton indrukken??????

oliviereijpe 12-10-11 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donfrank0 (Bericht 712897)
't blijft electronica:) Kan altijd ergens een foutje in zitten.

Tip: vraag voortaan eerst op een forum voordat je je scherm vervangt:P.
Eeen iphone die niet wilt updaten, hmm ook niet als je via SHIFT + Restore doet en dan handmatig de ipsw selecteert?

Neuh ik heb zelfs de meest extreme manier geprobeerd en het hele systeem een week lang zonder accu laten liggen. Dus of het is een raar ding, of de NAND chip is kaduuk. Heb alles geprobeerd, van windows xp tot osx lion, ireb, jailbreaken, alles.

En mijn scherm was al niet lekker meer, moest rechtsbovenin drukken om een goed beeld te krijgen. heb een ander scherm gebruikt van de andere 3gs want die was net vervangen en dus eigelijk nieuw :P

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2011 om 18:43 ----------

3gs werkt inmiddels weer naar behoren. Moet nog wel de power en silent button vervangen, want die werken niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.