//

Het grote iOS5 topic

Het grote iOS5 topic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz Nu had ik, zeg maar, een stuk of 350 apps op mijn iPhone staan. Op mijn Mac had ik ze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #981  
Oud 13-10-11, 01:57
Wreckjack Wreckjack is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz Bekijk bericht
Nu had ik, zeg maar, een stuk of 350 apps op mijn iPhone staan.
Op mijn Mac had ik ze er allemaal afgedonderd.
Had iCloud toch wel zo intelligent verwacht dat die in ieder geval wist wát ik op mijn iPhone zou hebben staan en op welke positie. En anders zou die informatie wel worden opgeslagen in de reservekopie toch?

Nee dus.

Heb mijn iPhone geupgrade naar Windows 5.0 (...) en heb ook de reservekopie terug gezet. Ik heb weer een werkende iPhone!!!

Maar kan wel helemaal opnieuw gaan beginnen. De reservekopie heeft inderdaad onthouden dat ik 9 bladzijdes had in mijn iPhone voor de apps.. Die heeft ie al mooi voor me gereserveerd door zo hier en daar icoontjes neer te zetten met apps die oorspronkelijk van Apple zijn.

Wat betreft de rest heeft Apple blijkbaar poep aan en zo intelligent is het systeem dus blijkbaar niet.

Hey Tim, als je dit leest!
Als je in het vervolg een reservekopie laat maken van een iPhone, laat er dan in opgeslagen worden wélke apps ik had en op welke positie ze stonden. Desnoods kan een iPhone ze achteraf alsnog volautomatisch downloaden uit jullie wolk...
Bij mij precies hetzelfde en nog niet opgelost. Nog erger: als ik een app opnieuw installeer vanuit de app store, dan heeft deze de gegevens tot twee maanden geleden - datum voorlaatste reservekopie - terwijl ik er toch echt vanavond voor de update een heb gemaakt. Die is niet te vinden, wel een drietal van NA de update. Wat een slechte zaak zeg! Als je een oplossing heb hoor ik hem graag.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #982  
Oud 13-10-11, 02:00
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelcrapts Bekijk bericht
Ga naar instellingen/berichtgeving, daar kan je alle apps een berichtenstatus geven voor de notificaties
Heb ik allang gedaan maar ik zie ze niet in het scherm die ik van bovenaf op het scherm naar beneden rol
  #983  
Oud 13-10-11, 02:02
WA Veghel WA Veghel is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ah!
Wat blijkt?
Na de update gebruikt de iPhone meer opslagruimte!
Als je dus een hele volle iPhone hebt, zoals ik dan is er niet genoeg schijfruimte om de backup compleet terug te zetten!
Resultaat: error -34!
Jezus Apple, zeg dat gewoon in je dialoog!!!
  #984  
Oud 13-10-11, 02:02
djempi djempi is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Bekijk bericht
Heb ik allang gedaan maar ik zie ze niet in het scherm die ik van bovenaf op het scherm naar beneden rol
ik denk dat er naast moet staan 'widget', anders werken ze niet ... nog even geduld dus voordat andere apps widgets uitbrengen
  #985  
Oud 13-10-11, 02:03
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreckjack Bekijk bericht
Bij mij precies hetzelfde en nog niet opgelost. Nog erger: als ik een app opnieuw installeer vanuit de app store, dan heeft deze de gegevens tot twee maanden geleden - datum voorlaatste reservekopie - terwijl ik er toch echt vanavond voor de update een heb gemaakt. Die is niet te vinden, wel een drietal van NA de update. Wat een slechte zaak zeg! Als je een oplossing heb hoor ik hem graag.
Ja ik heb een oplossing..
Ik ben nu alle apps die ik ooit heb gekocht allemaal aan het downloaden op mijn mac...
Gelukkig ben ik zo slim geweest om, voordat ik aan deze upgrade-ellende begon, allemaal screen-foto's te maken van alle apps (waar ze stonden, inhoud van de mapjes etc)..

Dus ik kan straks (als die apps op mijn mac staan) weer lekker handmatig alles op z'n plek gaan zetten.. Wel klóte wat betreft sommige savegames...

Ach.. Ik ben jarenlang Windows gewend geweest.. maak me er niet zo druk om eigenlijk.
  #986  
Oud 13-10-11, 02:03
michelcrapts michelcrapts is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Bekijk bericht
Heb ik allang gedaan maar ik zie ze niet in het scherm die ik van bovenaf op het scherm naar beneden rol

Wel berichten ontvangen in de tussentijd? Zo ja, vreemd.
  #987  
Oud 13-10-11, 02:04
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelcrapts Bekijk bericht
Wel berichten ontvangen in de tussentijd? Zo ja, vreemd.
Misschien moeten er eerst nieuwe berichten komen, voordat je ze ziet?
  #988  
Oud 13-10-11, 02:06
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djempi Bekijk bericht
ik denk dat er naast moet staan 'widget', anders werken ze niet ... nog even geduld dus voordat andere apps widgets uitbrengen
Aha, ik dacht al. Het viel mij ook op dat ik de weer- en aandelenwidgets ook niet zag als mijn iPhone gegrendeld was.
  #989  
Oud 13-10-11, 02:06
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreckjack Bekijk bericht
Bij mij precies hetzelfde en nog niet opgelost. Nog erger: als ik app opnieuw installeer vanuit de app store, dan heeft deze de gegeven tot twee maanden geleden - datum voorlaatste reservekopie - terwijl ik er toch echt vanavond voor de update een heb gemaakt. Die is niet te vinden, wel een drietal van NA de update. Wat een slechte zaak zeg! Als je een oplossing heb hoor ik hem graag.
Heb je wel goed in iTunes gekeken?

In het iTunes venster dien je op je toestelnaam te klikken. Je ziet dan in het hoofdvenster een aantal tabbladen verschijnen.

Klik dan op het tabblad Apps.
Staan daar wel alle Apps aangevinkt?
  #990  
Oud 13-10-11, 02:15
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Heb je wel goed in iTunes gekeken?

In het iTunes venster dien je op je toestelnaam te klikken. Je ziet dan in het hoofdvenster een aantal tabbladen verschijnen.

Klik dan op het tabblad Apps.
Staan daar wel alle Apps aangevinkt?
Nee, leeg.
Het probleem is dat ik alle apps van mijn mac heb gegooid... Ze stonden op mijn iPhone, dus waarom ook nog op mijn mac.
Ik had gehoopt dat als ik een reservekopie zou maken van mijn iPhone, dat hij kijkt welke apps ik allemaal op mijn schattige iPhone heb staan en waar ze precies staan...

De iPhone kan na een herstel automatisch al die apps weer downloaden.. Zo zou het moeten werken toch? Lijkt me niet te moeilijk toch?

...



Blijkbaar wel, voor Apple.
  #991  
Oud 13-10-11, 02:19
berty berty is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: groningen
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Hoi Berty,

mijn iPhone 4 was ook gejailbreaked met firmware 4.3.3 .
Na mijn methode op post http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396 is het mij in 1 keer gelukt. De volgende zaken moeten echter wel gedaan zijn.

1.
Zorg dat je de gs.apple.com regels weghaalt in je Host file op je pc.
Als je dat gedaan hebt is het heel belangrijk dat je je pc opnieuw opstart zodat de gewijzigde host file op een juiste wijze geladen wordt.

Het bestand is te vinden in:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Je kunt het gewoon bewerken met kladblok of notepad++

2.
Zorg daarna dat je de laatste versie van iTunes geinstalleerd hebt.
Anders heb je hier een directe download met de JUISTE firmeware: http://appldnld.apple.com/iPhone4/04...4_Restore.ipsw

3. Zorg dat je gedownloade firmeware in de juiste map staat op je pc.
Voor Windows Vista en Windows 7 gebruikers is dat:

C:\Users\<User>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates ( met dank aan mantuen )

Voor Windows XP gebruikers is dat:

C:\Documents and Settings\%USER%\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

4.
Als al het boven genoemde gedaan is kun je mijn post eens proberen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396

Succes !
Bedankt voor je tips, had uiteindelijk eigenlijk alles wat jij aangeeft al geprobeerd zonder succes.
Heb het uiteindelijk via de laptop van mijn vriendin gedaan en het is gelukt!
  #992  
Oud 13-10-11, 02:21
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz Bekijk bericht
Nee, leeg.
Het probleem is dat ik alle apps van mijn mac heb gegooid... Ze stonden op mijn iPhone, dus waarom ook nog op mijn mac.
Ik had gehoopt dat als ik een reservekopie zou maken van mijn iPhone, dat hij kijkt welke apps ik allemaal op mijn schattige iPhone heb staan en waar ze precies staan...

De iPhone kan na een herstel automatisch al die apps weer downloaden.. Zo zou het moeten werken toch? Lijkt me niet te moeilijk toch?

...



Blijkbaar wel, voor Apple.
Alle Apps die je via iTunes hebt aangeschaft kun je zonder meer weer downloaden inderdaad. Maar het is verstandig dat je sowieso een kopie op je Mac bewaard, en als dadelijk de drukte voorbij is wellicht een iCloud kopietje?

Is best handig als je je iTunes opnieuw installeerd op je Mac

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 02:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berty Bekijk bericht
Bedankt voor je tips, had uiteindelijk eigenlijk alles wat jij aangeeft al geprobeerd zonder succes.
Heb het uiteindelijk via de laptop van mijn vriendin gedaan en het is gelukt!
Ow wat erg, was het toch echt locaal gebonden probleempje dan Maar beter dat het nu weer werkt Veel plezier ermee !
  #993  
Oud 13-10-11, 02:28
Shiney's schermafbeelding
Shiney Shiney is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 15
Standaard

Alles gelukt na tiental keren geprobeerd. Maar staat erop.
Nou heb ik 1 probleem, mijn emails trekt hij allemaal opnieuw naar binnen heb nu in totaal 221 berichten staan en onderaan de lijst staatnog eens: Laad meer berichten 2.567 berichten in totaal, 221 ongelezen.
Wat moet ik hiermee??? Alles verwijderen 1 voor 1 of heeft iemand een goede oplossing om dit sneller te doen??????????????
__________________
Groetjes
  #994  
Oud 13-10-11, 02:32
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelcrapts Bekijk bericht
Wel berichten ontvangen in de tussentijd? Zo ja, vreemd.
Nee dat niet maar ik heb ook geen berichtenwidget maar enkel weer- en aandelenwidget. Misschien zie ik het pas als ik een bericht zou ontvangen.
Vindt het ook maar raar.
  #995  
Oud 13-10-11, 02:37
michelcrapts michelcrapts is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Bekijk bericht
Nee dat niet maar ik heb ook geen berichtenwidget maar enkel weer- en aandelenwidget. Misschien zie ik het pas als ik een bericht zou ontvangen.
Vindt het ook maar raar.
Je ontvangt toch de mails van iPhoneclub? Ik wel iig. Anders ff je mail account inschakelen.
  #996  
Oud 13-10-11, 02:43
Wreckjack Wreckjack is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Heb je wel goed in iTunes gekeken?

In het iTunes venster dien je op je toestelnaam te klikken. Je ziet dan in het hoofdvenster een aantal tabbladen verschijnen.

Klik dan op het tabblad Apps.
Staan daar wel alle Apps aangevinkt?

Jaja, daar staat alleen niets meer. En ik had voor de update juist alle aankopen nog eens overgezet EN bij de update een reservekopie gemaakt.

Ook ik heb 300+ apps dus ze allemaal apart gaan binnenhalen betekent dat ik serieus ga overwegen om terug naar Nokia te gaan. Lang zo leuk niet als Apple maar ook lang niet zo onbetrouwbaar. Zelfs de apps die ik zakelijk gebruikte zijn als ik ze terughaal twee maanden data kwijt - en dat terwijl ik nota bene een reserve kopie maakte voor ik begon EN ik een abo had op mobile.me. Dus ik ging voor safe - dacht ik. Mensen wat een slechte zaak.
  #997  
Oud 13-10-11, 02:44
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelcrapts Bekijk bericht
Je ontvangt toch de mails van iPhoneclub? Ik wel iig. Anders ff je mail account inschakelen.
Ik heb het idee dat men graag een vast element in de Lockscreen willen zien. Net zoals bij notifier wat bescikbaar is als je je iPhone jailbreaked...

En ik ben het dan met de mensen eens, want notifier maakt het wel makkelijker. Zo kon ik bijvoorbeeld direct vanuit mijn lockscreen het toestel opdracht geven om mijn mails binnen te halen. En zodra die binnen waren kreeg ik aantallen te zien in de lockscreen notifier
  #998  
Oud 13-10-11, 02:47
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelcrapts Bekijk bericht
Je ontvangt toch de mails van iPhoneclub? Ik wel iig. Anders ff je mail account inschakelen.
Nee dat niet. Maar bij Mail staat geen widget. Misschien kan het daardoor komen?
  #999  
Oud 13-10-11, 02:48
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreckjack Bekijk bericht
Jaja, daar staat alleen niets meer. En ik had voor de update juist alle aankopen nog eens overgezet EN bij de update een reservekopie gemaakt.

Ook ik heb 300+ apps dus ze allemaal apart gaan binnenhalen betekent dat ik serieus ga overwegen om terug naar Nokia te gaan. Lang zo leuk niet als Apple maar ook lang niet zo onbetrouwbaar. Zelfs de apps die ik zakelijk gebruikte zijn als ik ze terughaal twee maanden data kwijt - en dat terwijl ik nota bene een reserve kopie maakte voor ik begon EN ik een abo had op mobile.me. Dus ik ging voor safe - dacht ik. Mensen wat een slechte zaak.
Dat is flink balen. Ben ik blij met mijn Windows machine Heb dat soort problemen nooit. Alleen ik begrijp niet waarom je dan de apps uit iTunes verwijderd.
Het is allang bekend dat er vrijwel 1 richtings verkeerd is tussen iTunes en iPhone...
Tenzij de apps een nieuwere versie zijn synchroniseerd iTunes deze en worden de oude versies op je computer geupdate...

Maar ach.. 300+ apps... je kan ze moeillijk allemaal tegelijk gebruiken toch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 02:51 ----------

Anyways, mensuh, ik gaat slapen. Voor degene dien nog bezig zijn, succes toegewenst !

Welterusten een ieder !
  #1000  
Oud 13-10-11, 03:01
michelcrapts michelcrapts is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Bekijk bericht
Nee dat niet. Maar bij Mail staat geen widget. Misschien kan het daardoor komen?
Kweenie hoor, maar bij mij instellingen/berichtgeving/mail(onderaan)/berichtencentrum op 1 (aan) zetten, daarna meldingstijl op stroken ofzo, werkt bij mij.
Reageren

Labels
ios5 updaten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote sportarmbanden-topic antimaterie iPhone accessoires en onderdelen 29 04-11-10 09:40
Het Grote Goedemorgen topic sossienl Chat en geruchten 805 10-03-09 09:33
Het grote Push Topic tbeumer@ iPhone algemeen 2 15-08-08 23:52
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.