//

gs.apple.com niet in hosts file, wat nu?!

gs.apple.com niet in hosts file, wat nu?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wilde mijn iPhone met firmware 4.3.2. met jailbreak upgraden naar de 5.0 Sowieso wilde ik geen jailbreak meer dus ik dacht ik klik gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-10-11, 23:18
Armando Armando is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 150
Standaard gs.apple.com niet in hosts file, wat nu?!

Ik wilde mijn iPhone met firmware 4.3.2. met jailbreak upgraden naar de 5.0 Sowieso wilde ik geen jailbreak meer dus ik dacht ik klik gewoon lekker op "bijwerken". Dit heeft helaas dus niet goed uitgepakt, waarschijnlijk omdat ik die jailbreak heb/had. Ik ben al niet zo'n techneut daarom wil ik van de jailbreak af.

Probleem is dus nu dat iTunes een iPhone heeft aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is en ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit en ook de normale legale firmware krijg ik er dus niet op.

Onderstaand verhaal ken ik, want die heb ik een hele tijd geleden ook een keer moeten doen, maar in dit geval staat de gs.apple etc dus helemaal niet in de "hosts" file. Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien ik de telefoon ook weer gewoon voor werk nodig heb haha (en m'n baas denk ik anders niet zo blij gaat zijn). Ik werk trouwens op een Mac.

Alvast bedankt voor de reacties!

Citaat:
1. Go to your "Applications" folder
2. Go to your "Utilities" folder
3. Launch "Terminal"
4. Type "sudo nano /etc/hosts" (without quotes) and hit return
5. Enter your password
6. Use the down arrow key to find the "gs.apple.com" entries. Once the cursor is in front, make sure you comment out the line(s) by entering "#" (no quotes) in front of the text
7. Save the file by pressing CONTROL+W on the keyboard
8. Exit the nano editor by pressing CONTROL+X on the keyboard
9. Restore your iDevice


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2011 om 23:30 ----------

Of heb ik dit maal een ander probleem? Zo ja, hoe kan ik er achter komen welk probleem ik heb en hoe ik deze kan oplossen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2011 om 23:58 ----------

Het enige wat ik de hele tijd zie is het ronddraaiend laadcirkeltje, de appel en heel kort af en toe de laadbalk die dan meteen weer overgaat in het laadcirkeltje..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-11, 09:01
Armando Armando is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 150
Standaard

Echt niemand.. ?
  #3  
Oud 13-10-11, 09:20
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Welke versie van aaitoens gebruik je?
En kreeg je geen foutmelding?
Ik kreeg "3194"melding en heb alles met apple uit de hostsfile verwijderd, toen kon ik wel updaten.
  #4  
Oud 13-10-11, 09:31
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Goede morgen,

Je iPhone blijft hangen. Even beide Home knop en Power button tegelijk ingedrukt houden totdat scherm zwart word, zodra scherm zwart is enkel de power button ingedrukt houden totdat je de Apple logo ziet. Het toestel zal als alles correct is opnieuw opstarten.

Wat betreft het updaten kan ik je mijn post adviseren:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396
  #5  
Oud 13-10-11, 10:31
jornve's schermafbeelding
jornve jornve is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armando Bekijk bericht
Echt niemand.. ?
Probeer het nu nog eens, zal wel werken nu!
Ik had gisteren juist het zelfde voor als jij

Succes!
__________________
Iphone 4 32GB
  #6  
Oud 13-10-11, 16:46
Armando Armando is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 Bekijk bericht
Goede morgen,

Je iPhone blijft hangen. Even beide Home knop en Power button tegelijk ingedrukt houden totdat scherm zwart word, zodra scherm zwart is enkel de power button ingedrukt houden totdat je de Apple logo ziet. Het toestel zal als alles correct is opnieuw opstarten.

Wat betreft het updaten kan ik je mijn post adviseren:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396
Bij mij komt dus helaas dat schermpje niet tevoorschijn, het schermpje met de usb kabel.. Het enige wat je bij mij ziet is het ronddraaiend laadcirkeltje en als ik hem reset gewoon het opstart appeltje daarna 1 seconde de laadbalk en dan meteen weer het ronddraaiend cirkeltje....

In iTunes zie je de iPhone dus ook helemaal niet..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 16:48 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Welke versie van aaitoens gebruik je?
En kreeg je geen foutmelding?
Ik kreeg "3194"melding en heb alles met apple uit de hostsfile verwijderd, toen kon ik wel updaten.
Dat is dus het irritante, in iTunes komt de hele iPhone niet tevoorschijn..
  #7  
Oud 13-10-11, 17:43
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armando Bekijk bericht
Bij mij komt dus helaas dat schermpje niet tevoorschijn, het schermpje met de usb kabel.. Het enige wat je bij mij ziet is het ronddraaiend laadcirkeltje en als ik hem reset gewoon het opstart appeltje daarna 1 seconde de laadbalk en dan meteen weer het ronddraaiend cirkeltje....

In iTunes zie je de iPhone dus ook helemaal niet..
Je moet eerst je iPhone resetten door de Home knop en de Power knop tegelijk in te drukken.

Vervolgens als alles zwart word hou je enkel tijdelijk de Power knop totdat je de Apple logo ziet. DAN LAAT JE ALLE KNOPPEN LOS.
Nu start je iPhone op een normale manier op.

Ga dan nog eens naar mijn stappen plan en bekijk dat youtube filmpje eens. Je zult zien dat het gewoon werkt

Succes !
  #8  
Oud 13-10-11, 18:31
Armando Armando is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 150
Standaard

ja dat werkte helaas niet. wat wel werkte was 10 sec home and sleep button daarna sleep button los laten en home button nog 10 sec vast houden. superrrrrr bedankt man!!!!! thankss

dus:
SLOTJE!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
File upload vanuit de webbrowser, waarom laat Apple dit niet toe? Apple740 Desktop-applicaties 6 22-10-11 22:25
Geen hosts bestand meer.... iMafia75 iPhone algemeen 13 09-08-11 13:21
iPhone 3GS: Hosts bestand veranderen voor herstellen naar 3.1.2 sjorriss Unlock 6 23-04-10 13:23
iPhone: ECID SHSH op basis van wat 'on file'? Bluprint Jailbreak 1 29-03-10 15:09
Alle iDevices: 3.1 ECID SHSH on file, wat moet ik er mee ? ASS-Ware Jailbreak 6 23-02-10 16:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.