iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dubbele agenda in berichtcentrum (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100691-dubbele-agenda-berichtcentrum.html)

koeke77 12-10-11 23:46

Dubbele agenda in berichtcentrum
 
Ik krijg dubbele agendapunten als ik mijn berichtcentrale op 10 previews zet voor mijn agenda. Heb al verschillende dingen geprobeert maar het lukt me niet deze weg te krijgen. Icloud agenda uitgeschakeld, 1 enkel agenda aanduiden, ...
Dus als ik er 10 wil zien krijg ik er maar 5

BfromB 13-10-11 09:24

Bij mij exact hetzelfde probleem. Het maakt zelfs geen verschil uit of ik iCloud Agenda actief maakt of niet, alles blijft dubbel. Heeft misschien te maken met instellingen van meldingen voor een agenda item?


Dombo-RvD 13-10-11 10:56

Ik heb dit probleem ook... Wat ik ook bedenk en probeer; het wil maar niet helpen om dubbele notificaties te voorkomen. Heb wel een nieuwe (test)afspraak gemaakt op mijn Mac, laten syncen via de cloud en: die komt maar 1 keer voor in het berichtcentrum.
Zou er iets mbt. vorige synchronisaties in de weg kunnen zitten?
En nog iets: op mijn iPad is het berichtencentrum en de notificaties wel zoals het moet zijn: alle meldingen 1 keer...

Messi 13-10-11 11:09

ik zie geen agendapunten :(
zie je die enkel wanneer je alert actief is?

Amsterdam 13-10-11 11:50

Zelfde issue.
In mijn Iphone agenda (hoofdagenda) staat alles goed en hierdoor (denk ik) dus ook in de cloud.
Echter in het berichtencentrum laat hij alles dubbel (soms driedubbel zien).
Wellicht dat het met de sync idd te maken heeft aangezien er in mijn outlook ook afspraken staan (vanuit vroegere syncs).
Vanavond maar weer eens klooien denk

eiFoonvier 13-10-11 13:44

Same problem hier!
Ik heb nu ingesteld dat ik alleen mijn agenda punten van de iCloud toestaat en niet ook die (zoals in mijn geval) van de pc. Dit voorkomt dubbele berichten in mijn agenda app maar helaas niet in het notificatiecentrum. Iemand al een ideetje? Wanneer ik de oplossing heb, post ik hem uiteraard hier.

Mvg,

Roy

bzzje 13-10-11 13:59

Is het dan uberhaupt wel mogelijk om te kiezen welke agenda's je in het notificatiecentrum te zien krijgt?
ik heb 5 kalenders en er maar 1 actief in mijn agenda. (en de anderen wanneer nodig)
toch toont notificatiecentrum ALLE agenda's.

zelfde geldt trouwens voor de mail

Amsterdam 13-10-11 14:26

Ik ben er inmiddels achter dat de dubbele notificaties in het berichtencentrum niet voor alle afspraken gelden. Enkel voor de afspraken waarin ikzelf aanpassingen heb gemaakt destijds. (bijvoorbeeld een terugkeer afspraak van 1 dag veranderen in 2 dagen in een specifieke maand) (dit geldt tenminste voor mij)
Bij mij specifiek was het voornamelijk de afspraken die een terugkeerpatroon hebben. Deze heb ik nu zelf aangepast en dit werkt.

Andere optie is inderdaad het pielen met wat wel en niet aan te zetten om een goed overzicht te krijgen.
Leuke oplossing hierin is om je Iphone aan te sluiten aan je stroomnet en op Wi-Fi en tegelijkertijd op je pc je ICloud account (www.icloud.com) te openen. Alle aanpassingen die je dan in je Iphone agenda doet worden direct (duurt een paar seconden) gesynced met je Cloud. Hier kan je dus kijken wat er gebeurt als je iets aanpast in je agenda.
Nu heb ik alleen nog een tweetal abo's op Feestdagen en Voetbalschema's enzo die hij nog niet in de Cloud laat zien, das nog even uitvogelen hoe ik die zichtbaar krijg.

Dombo-RvD 13-10-11 23:38

https://discussions.apple.com/message/16343005#16343005
(English)

Hier wordt er ook over geschreven... Beetje zelfde strekking, mijns inziens.
Volgens mij heb ik het probleem inmiddels getackeld; sommige agenda items heb ik gewist en opnieuw ingevoerd... en dit werkte. Ik heb alleen nog niet zoveel afspraken voor komende week om te zien of ze dubbel worden weergegeven in het berichtencentrum (herfstvakantie). Nou ja, we zullen het zien, komende week.

koeke77 13-10-11 23:55

Heb het hier voorlopig opgelost. Maar mijn agenda wordt niet in icloud gezet nu.
Heb mijn iphone aan de pc gekoppelt, en het syncroniseren met outlook uitgezet en dan laten bijwerken. Dan heb ik agenda in
Icloud uitgeschakeld en vroeg hij of ik alles wou verwijderen uit mijn agenda, dat heb ik dan gedaan. Nu was mijn agenda helemaal leeg en heb ik via itunes weer gesyncroniseerd met outlook. Bij mij was het dan in orde, geen dubbele agendapunten meer, maar momenteel ook geen agenda in de icloud.

mvveelen 14-10-11 08:09

Ik krijg op www.icloud.com de inhoud van m'n agenda ook niet te zien. De contacts staan er wel, maar de agenda niet. Zoeken......

OK, lastig. Ik heb mijn agenda lopen via Google. Deze wordt over-the-air gesynced met m'n iPhone/iPad via de Gmail exchange account. De agenda's hebben namen die afwijken van de namen die ik in iCloud tevoorschijn zie komen. Als ik via iCloud een afspraak maak, verschijnt deze niet in de agenda's op de iPhone/iPad en vice versa. Bij de instellingen heb ik wel aangezet dat de agenda via iCloud moet lopen. Wat zie ik over het hoofd?

Edit: weird. Nu werkt het ineens (deels) wel. Er heeft dan wel een heeeel grote vertraging in gezeten. Nu nog alle afspraken vanuit de google calendar in de iCloud zichtbaar zien te maken.....

BfromB 14-10-11 09:03

Afspraak verzet en nu werd hij slechts een keer weergegeven in het berichtencentrum

BfromB 18-10-11 13:39

Op mijn iPhone staat naast "iCloud" nu ook nog "van mijn iPhone" agenda. Hoe kan ik deze kwijtspelen? Ik heb namelijk gevonden dat deze de oorzaak is van dubbele agenda items in het Berichtencentrum, ook al heb ik enkel de iCloud Agenda aangevinkt.

BfromB 18-10-11 23:19

Oplossing hier gevonden: https://discussions.apple.com/message/16380071#16380071

Eerst iCloud sync Agenda uitschakelen op iPhone, dan iCloud sync Agenda terug inschakelen op iPhone, en opgelost!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.