iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Standby tijd met iOS5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100856-standby-tijd-ios5.html)

sjoef 13-10-11 19:05

Standby tijd met iOS5
 
Het schijnt in het verleden na een update wel eens voor gekomen te zijn dat de standby tijd aanzienlijk terug liep. Heeft iemand dat al gemerkt met iOS5?

Sjoef

ronald24e 13-10-11 19:32

Nee ik heb sinds gisteravondlaat ios 5 erop staan en nog niet opgevallen dat mijn batterij sneller leeg loopt dan normaal.

mlangeveld 14-10-11 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoef (Bericht 715546)
Het schijnt in het verleden na een update wel eens voor gekomen te zijn dat de standby tijd aanzienlijk terug liep. Heeft iemand dat al gemerkt met iOS5?

Sjoef


Vannacht mijn volledig opgeladen IOs 5, iphone 3GS volledig leeg. Opgeladen rond 8.30 uur van het stroom op 83% nu op 40%. Wat is hier aan de hand?

ee8 14-10-11 11:47

So far so good hier, geen verschillen nog tov IOS4....

Messi 14-10-11 12:07

in t begin ging die nogal snel af, maar dat bleek omdat ik er constant mee bezig was ;-)

sjoef 14-10-11 12:10

@Messi, wat noem jij snel en hoeveel was je er (ongeveer) mee bezig?

Messi 14-10-11 12:21

die ging op een uurtje tijd toch van in de 90% naar in de 80%, weet niet precies meer
was vooral berichtjes sturen en ontvangen (testen ;-) en apps verder testen
ik doe bij normaal gebruik een 3 dagen met een volle battery (staat 's nachts ook aan)

sjoef 14-10-11 12:41

zou je over een paar dagen nog eens willen melden hoe lang je met een acculading doet?

Messi 14-10-11 12:46

ik probeer er aan te denken ;-)

Jigsjdg 14-10-11 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Messi (Bericht 716319)
ik probeer er aan te denken ;-)

Geen probleem; in iOS5 heb je nu "Herinneringen".... kun je die gelijk ook testen :P

BBaa 14-10-11 18:17

De eerste dag na de update ging mijn batterij snel leeg. Aan het einde van de dag nog 15%. Maar vandaag gaat het weer als vanouds. Om 8 uur vanochtend uit de lader gehaald, nu op 87%. Dat is wel hoe ik het gewend ben. Mijn iPhone 4 gebruikt ongeveer 35% batt

Tejologie 15-10-11 11:20

Donderdag de update op mijn 3gs gedaan naar ios5.
Donderdagavond laat opgeladen, vrijdag ochtend bijna leeg.
Vannacht weer volledig opgeladen , vanmorgen weer bijna leeg.

Ook Wi-Fi gaat steeds online and weer offline, erg in stabiel.
Heb alle updates via itunes moeten doen, Wi-Fi viel steeds uit

Denk er aan om terug te gaan naar 4.0 als ik weet hoe :s

Scooter 15-10-11 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejologie (Bericht 717291)
Donderdag de update op mijn 3gs gedaan naar ios5.
Donderdagavond laat opgeladen, vrijdag ochtend bijna leeg.
Vannacht weer volledig opgeladen , vanmorgen weer bijna leeg.

Ook Wi-Fi gaat steeds online and weer offline, erg in stabiel.
Heb alle updates via itunes moeten doen, Wi-Fi viel steeds uit

Denk er aan om terug te gaan naar 4.0 als ik weet hoe :s

miss een tip zorgen dat er geen programmas op achtergrond blijven draaien s'nachts?

jroentjuh_ 16-10-11 14:56

Eerste dag was mijn 3GS op ios5 ook al snel leeg!
Had blijkbaar Wi-Fi aan laten staan, deed ik onder ios 4 ook vaker, maar deze liep nog lang niet zo snel leeg als ios 5! Als ik Wi-Fi totaal niet gebruik kom ik de dag best door.

Messi 17-10-11 13:24

usage since last full charge: 3h 54 min
stand by: 2days, 4hours
battery = 44%

sjoef 17-10-11 13:26

@Messi...best acceptabel. Dank voor het bijhouden en melden.

JoZ

Messi 17-10-11 13:47

ik klaag er zeker niet over. Hangt uiteraard ook af van het gebruik.

Vullings 17-10-11 14:31

Nou ik gebruik hem niet overdreven. Vanmorgen om 9.00 uur 100% en nu is hij al 67% en ik heb niet gek gedaan. Bellen (voor de zaak) en e-mails gelezen. Verder niets.
Dus hij slurpt hem wel leeg en de 4 had daar minder last van vind ik.

sjoef 17-10-11 14:38

bedoel je met 4 de firmware versie 4 of de iphone 4 t.o.v. de 4S?

Spreeuwke 17-10-11 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Messi (Bericht 718908)
usage since last full charge: 3h 54 min
stand by: 2days, 4hours
battery = 44%

ter informatie:
gebruik sinds volledig opladen: 1 uur 45 minuten
stand-by : 1 dag 2 uur
batterij :75%

vincefra 17-10-11 15:07

lees op andere plekken dat afzetten van IOS5 functionaliteiten wijnig oplossing levert ... maar wel dat alle email instellingen weghalen, herstarten en terug configureren wel werkt (overzetten van oude settings naar ios5 is ergens corrupt ...)
Ben nu aan het testen, en voorlopig lijkt me dit wel een oplossing ... (eerstdaags meer nieuws)

Vullings 17-10-11 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoef (Bericht 718975)
bedoel je met 4 de firmware versie 4 of de iphone 4 t.o.v. de 4S?

Sorry.
Ik bedoel de Iphone 4 t.o.v. de Iphone 4s.

Nu na volledig opgeladen te zijn geweest enkele telefoontjes en emials gelezen te hebben staat hij op 53%. Dat na 6 uur en 55 minuten.
Dus hij trekt hem erg snel leeg vind ik. Als dat zo doorgaat nog niet eens een dag.

Kijk ik naar de Iphone 4 van mijn vrouw die is vanmorgen om 7.00 uur van de lader gehaald en staat nu nog op 92%
Het lijkt wel of de 4s een .... accu heeft.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 16:19 ----------

Ik heb Apple gebeld en die wisten mij te melden dat de 4s sneller leeg is omdat de processor zwaarder is. Dit was bij hun al bekent. Echter kan men er niets aan veranderen.
Dus schijnbaar vaker aan de lader leggen helaas.:mad:

vincefra 18-10-11 09:29

een dag later, en kan bevestigen dat na een update van een 3GS of een 4 het handig is om de email settings manueel weg te halen, herstarten en manueel terug te zetten. Dit lost een groot deel van de baterij duur op ... (in ieder geval bij mij een 3GS en bij een collega met een 4 ...).

apotheosis 18-10-11 11:06

Het is idd normaal de 4s wat sneller leeg zal raken door idd de snellere processor of als je in 1080p zal filmen.

Ik hoop vandaag teweten te komen of ik een beetje het probleem van de batterij wat heb kunnen verbeteren. Mijn batterij ging ook zeer snel naar beneden, toch te snel en heb eens bij itunes herstellen genomen,nieuwe iphone, geen reservekopie en zou wel eens kunne zijn daardoor nu de batterij wat minder snel afgaat, het heeft alvast mijn probleem van het emailen opgelost, kon geen mails sture maar wel ontvangen, door dat te doen lukt het nu wel.

DutchGuyDotMe 18-10-11 13:14

Bij mij loopt de 3GS iets sneller terug dan normaal, omdat ik nu notificaties wel heb aanstaan in dat nieuwe centrum. En daardoor pak ik toch sneller de iPhone. Dus mijn gebruik is iets omhoog gegaan, maar echt schokkend is het verbruik van de accu allemaal niet...

discoverrr 18-10-11 13:33

Op een ander forum las ik dat de netwerk instellingen resetten zou werken.
Ik heb het geprobeerd, en na anderhalf uur is er pas 2% af.
In die tijd heb ik een paar keer op twitter gekeken, mijn mail gecheckt en een bericht verstuurd via whatsapp.
Bij mij schijnt het dus wel te helpen, tot nu toe.

becosemsaida 18-10-11 13:40

Ik heb een 3gs met ios5 en die gaat mee voor 48 uur, ok heb 3g en data natuurlijk uit en zet alleen maar aan als ik het nodig heb. Bel veel met een aantal sms. 3-4 keer per dag wel even e-mails syncen. Vind het toch langer duren dan 4.3...........

vincefra 18-10-11 15:24

heren,


reset van email settings (en netwerk en bleutooth ... e.g. moest dat toch doen want de upgrade had deze niet mee genomen om één of andere redenen) kan ik ook zeggen dat baterij veel langer mee gaat dan onder vorige IOS ... Een goede 6 uur werken vandaag (en 7-tal telefoontjes, email checken, notificatie scherm actief en I love It, krant lezen, weerbericht nagaan, ... ) en er is nog maar 30% af ... een drastisch betere prestatie dan onder vorige IOS.

Vullings 18-10-11 18:31

Hier houd de Iphone 4s het 8 á 9 uur vol en dan is hij op de 25% gekomen.
Dus gaat lekker zo. Elke dag extra opladen. NIET LEUK

rafpbr 23-10-11 13:47

om geen nieuw topic te openen:
ik kamp sinds enkele dagen weer met een 'probleempje' dat ik nu met ios5, maar ook in het verleden al enkele keren meegemaakt heb en zich op wonderlijke wijze toen vanzelf weer oploste.
ik merkte dat mijn batterij plots sneller leegliep en als ik ga kijken naar mijn verbruik zie ik dit:
http://i53.tinypic.com/2i263gl.png
het echt verbruik is dus hetzelfde als de stand-bytijd. vanacht heb ik m'n iphone opgeladen nadat ik een 'verbruik' had van 1 dag en 7u...
iemand die me hiermee kan helpen?

voor als het wat uitmaakt: iphone 3gs, nieuwe bootrom, ios5, tethered jb

Edit: een maat van me met een iphone 4 heeft hetzelfde probleem, recent niets geinstalleerd, net zoals ik...

Robkro 24-10-11 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincefra (Bericht 719816)
heren,


reset van email settings (en netwerk en bleutooth ... e.g. moest dat toch doen want de upgrade had deze niet mee genomen om één of andere redenen) kan ik ook zeggen dat baterij veel langer mee gaat dan onder vorige IOS ... Een goede 6 uur werken vandaag (en 7-tal telefoontjes, email checken, notificatie scherm actief en I love It, krant lezen, weerbericht nagaan, ... ) en er is nog maar 30% af ... een drastisch betere prestatie dan onder vorige IOS.

Ik heb dit ook maar eens gedaan. En jawel, de batterij gaat beduidend langer mee. Het kan dus een oplossing zijn.

civicracer 24-10-11 13:26

Mijn 3gs is in nog geen halve dag al weer leeg. ik heb altijd mijn lader bij me en zit de dag door te bellen, mailen, facebooken en wordfeud te spelen. met Wordfeud merk ik toch dat die het meeste slurpt van mijn accu

Bulletdodger 24-10-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincefra (Bericht 719816)
heren,


reset van email settings (en netwerk en bleutooth ... e.g. moest dat toch doen want de upgrade had deze niet mee genomen om één of andere redenen) kan ik ook zeggen dat baterij veel langer mee gaat dan onder vorige IOS ... Een goede 6 uur werken vandaag (en 7-tal telefoontjes, email checken, notificatie scherm actief en I love It, krant lezen, weerbericht nagaan, ... ) en er is nog maar 30% af ... een drastisch betere prestatie dan onder vorige IOS.

Hoe doe je dat precies? Met de optie "Herstel netwerkinstellingen"?

Ralphxxx 24-10-11 19:52

BATTERIJ standby tijd kun je op je 4 en/of 4S redelijk makkelijk verlengen/verbeteren. In dit topic worden al vele aanbevelingen gedaan. Het beste is de BATTERIJ eens geheel te ontladen (Iphone zelf uit laten gaan!) hiervoor zijn meerder apps (druppelen) en daarna via een snellader - USB oplader Apple - geheel op te laden dus niet via je IMAC. Beter is nog wanneer je dit proces herhaalt een aantal keren. Doe dit als de Iphone nog nauwelijks of niet gebruikt is!! Je reset zo de memory van je BATTERIJ naar maximaal. 4S bevalt mij erg goed veel snelller dan 4, betere ontvangst door de twee antennes, betere handsfree geluidskwaliteit door Bleutooth 4.0 in je auto, overzichtelijker en meer instellingen die het nog makkelijker maken in IOS 5. SIRI wat minder je moet het accent van een Amerkaan hebben om er iets redelijks uit te halen. Hoop snel op een NL versie want op zichzelf is het natuurlijk super die kunstmatige intelligentie. Aan Icloud ontbreken nog een aantal dingen en laat bij het backuppen ook al gebeurt dit via Wi-Fi de BATTERIJ snel leeglopen staat bij mij uit net als fotostream. Icloud ververst op al je devices o.a. je contacten, agenda, documenten super snel.

Florida96 28-10-11 08:10

Tot nu toe vind ik iOS5 een regelrechte ramp. Heb een iPhone 4 white. Met iOS4 verloor ik 's nachts hooguit 2 á 3% batterij, nu met iOS5 meer dan 25% terwijl ik 's nachts slaap en mijn telefoon niet gebruik. Tijdens welk gebruik dan ook zie je de procenten echt naar beneden gaan. Denk er serieus over na om terug te gaan naar iOS4.:mad::mad::mad::mad::mad:

rcwdeg 28-10-11 12:46

Mijn accu is ook heel snel leeg.
Ik gebruik iOS 5 nu vanaf 14 oktober en gebruik mijn iPhone gewoon, zoals ik altijd doe.
Voorheen had ik tegen de nacht nog ruim 50%, nu heb ik halverwege de dan al dat ik hem weer op moet laden.

Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

pdp 28-10-11 15:54

Had hetzelfde probleem na installatie van iOS5. Alle instellingen van berichtgeving, netwerk,... proberen aan te passen maar de batterij bleef maar leeglopen.

1. Heb hem dan opnieuw volledig hersteld (eerst alle nuttige info gesynced met Outlook en foto's gekopieerd naar harde schijf) en geïnstalleerd als volledig nieuwe iPhone (dus niet kiezen om de reservekopie terug te zetten).
2. Netwerk en mailinstellingen opnieuw toegevoegd en locatievoorzieningen van systeem uitgezet.
3. Vervolgens al de echt nuttige en veelgebruikte apps handmatig terug geplaatst (gemakkelijk via de nieuwe functie 'aangekochte apps'). Dit heb ik telkens app per app gedaan met tussentijd van halve dag. Zo kon ik de apps eruit halen die de batterij leegtrokken.
4. Mijn contacten opnieuw gesynced met Outlook.

KLAAR

iPhone 4 gaat nu 3 tot 5 dagen mee afhankelijk van gebruik. Door niet te kiezen om de reservekopie terug te zetten ben ik wel berichtjes en dergelijke kwijt MAAR heb dit probleem vooraf ingecalculeerd en dus alle belangrijke info handmatig naar pc overgezet.

SUCCES

Bulletdodger 28-10-11 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdp (Bericht 725877)
Had hetzelfde probleem na installatie van iOS5. Alle instellingen van berichtgeving, netwerk,... proberen aan te passen maar de batterij bleef maar leeglopen.

1. Heb hem dan opnieuw volledig hersteld (eerst alle nuttige info gesynced met Outlook en foto's gekopieerd naar harde schijf) en geïnstalleerd als volledig nieuwe iPhone (dus niet kiezen om de reservekopie terug te zetten).
2. Netwerk en mailinstellingen opnieuw toegevoegd en locatievoorzieningen van systeem uitgezet.
3. Vervolgens al de echt nuttige en veelgebruikte apps handmatig terug geplaatst (gemakkelijk via de nieuwe functie 'aangekochte apps'). Dit heb ik telkens app per app gedaan met tussentijd van halve dag. Zo kon ik de apps eruit halen die de batterij leegtrokken.
4. Mijn contacten opnieuw gesynced met Outlook.

KLAAR

iPhone 4 gaat nu 3 tot 5 dagen mee afhankelijk van gebruik. Door niet te kiezen om de reservekopie terug te zetten ben ik wel berichtjes en dergelijke kwijt MAAR heb dit probleem vooraf ingecalculeerd en dus alle belangrijke info handmatig naar pc overgezet.

SUCCES

Maar ben je dan niet al je progress kwijt van je spellen enzo?

florussg 29-10-11 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincefra (Bericht 719816)
heren,


reset van email settings (en netwerk en bleutooth ... e.g. moest dat toch doen want de upgrade had deze niet mee genomen om één of andere redenen) kan ik ook zeggen dat baterij veel langer mee gaat dan onder vorige IOS ... Een goede 6 uur werken vandaag (en 7-tal telefoontjes, email checken, notificatie scherm actief en I love It, krant lezen, weerbericht nagaan, ... ) en er is nog maar 30% af ... een drastisch betere prestatie dan onder vorige IOS.

Vince,
Hoe bedoel je dit?
Wat bedoel je met het resetten van de emailsetting?
Wat gebeurd er als je de netwerk instellingen reset?

Ik heb namelijk ook problemen met mijn batterij. Heb een iPhone 4 trouwens. Eerst deed ik er 1,5 dag over en nu nog maar 1.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.