iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service/SIM onleesbaar na update iOs 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100860-geen-service-sim-onleesbaar-na-update-ios-5-a.html)

henk1978 15-10-11 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk1978 (Bericht 717912)
Ga ik dat maar doen, maar waar haal ik de baseband vandaag?

Alvast bedankt

Ik moet eerst browse kiezen en een ipsw bestand en daarnaar kan ik kiezen uit cydia, install custom bundel,verbose boot, custom boot logo, custom recovery logo, just boot tethered, just enter pwned dfu now.

Geen baseband enzo....?
Of ligt dat aan de ipsw firmware die ik moet kiezen?

Help.

sevano 15-10-11 22:50

jij hebt de verkeerde redsn0w je moet de juiste hebben redsn0w_win_0.9.9b4
Link: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

henk1978 15-10-11 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sevano (Bericht 717937)
jij hebt de verkeerde redsn0w je moet de juiste hebben redsn0w_win_0.9.9b4
Link: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

Nu geeft ie aan dat ik een andere ispw moet hebben? en die moet selecteren via extra's??

sevano 15-10-11 23:07

misschien moet je dat doen bij extras -> select ipsw en dan nogmaals de procedure uitvoeren

henk1978 15-10-11 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sevano (Bericht 717944)
misschien moet je dat doen bij extras -> select ipsw en dan nogmaals de procedure uitvoeren

Ja klopt, hij is net geactiveerd en is nu redelijk gelukt.

Alleen geeft ie nu aan bij inloggen bij apple id dat een server probleem het apple id blokkeerd...
wacht dat wel even af.

Tot nu toe bedankt voor je hulp..

Alleen als de telefoon nu een keer uit gaat moet ik hem opstarten via redsnow of niet?

sevano 15-10-11 23:49

uhm hoeft volgens mij niet als je alleen cydia wilt gaan gebruiken dan is het wel benodigd

henk1978 16-10-11 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sevano (Bericht 717963)
uhm hoeft volgens mij niet als je alleen cydia wilt gaan gebruiken dan is het wel benodigd

Zoals het nu lijkt doet alles het.
Alle gegevens staan er weer op en ios 5..
Telefoon uitgeschakeld en weer aan en doet het ook prima.

Bedankt voor de hulp..

sevano 16-10-11 00:54

Dat is heel mooi :) Graag gedaan :D

hengelo25 16-10-11 11:24

Sevano, bedankt voor je goede uitleg! Ik zat met hetzelfde probleem, maar is nu opgelost.

sevano 16-10-11 12:40

@hengelo25 Graag gedaan.
Waar ik wel achter ben gekomen dat als je niet tethered je iphone opstart dat email en safari niet werken.

josha 16-10-11 13:50

heey! ik heb precies hetzelfde probleem als jullie! de iphone herkent mijn sim niet. eerst kon ik hem niet activeren, had daar een trucje voor gevonden op een engels forum. druk home button, dan noodoproep, dan 911 bellen. dan staat er bellen mislukt ofzoiets. dan druk je super vaak op je home button en bel terug tegelijk en dan zie je dat je na een paar keer je home screen voor een seconden ziet. als je dit blijft doen blijft hij op je home screen en kan je je iphone 'gebruiken'. je kan eigenlijk nog steeds niks want als je op hold drukt ben je weer bij het activatie scherm; maar dan kom je er wel meteen door heen! heel vaag maar dan kan je je iphone dus oppeens activeren.

wat nu nog steeds mijn probleem is is dat hij geen service heeft! ik denk dat hij mijn simkaart wel leest want als ik er een ander in doe moet ik een pincode intypen en blijft hij maar zoeken maar nog steeds geen service.

ik heb de iphone eergiteren gekocht en dat meisje heeft hem in een winkel gekocht dus dan is hij wel gewoon simlock vrij neem ik aan? zit geen garantie meer op en hij doet het helemaal. Wi-Fi, ipod, hij synchroniseerd gewoon nu maar ik kan hem nu eigenlijk dus alleen als ipod touch gebruiken.. daar heb ik hem niet voor gekocht:(

we zijn niet de enige chek:

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

wie o wie kan me helpen, ik heb echt alles geprobeerd. ook in dfu mode zetten en geprobeerd de 4.3.3 er weer op te zetten maar dat is me niet gelukt. las dat zelfs als dit wel lukt dat hij nog steeds mijn sim niet zal gaan lezen.

is dit een probleem met de software van apple? denken jullie dat dit weer goed gaat komen? ik baal er echt onwijs van. please help

sevano 16-10-11 14:23

@josha

Als je bij ios 5 bij de activeringsscherm bent kunt je mijn oplossing gebruiken en dan zou die moeten werken.

Ik heb deze oplossing ook op youtube geplaatst
Solution for IOS 5 can't activate or no service - YouTube
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sevano (Bericht 717785)
Ios 4.3.x naar ios 5 op iphone 3gs geen Service / Activatie lukt niet (T-mobile) eindelijk fixed

Wanneer je niet kunt activeren of geen service hebt dan kun je de volgende stappen uitvoeren.
1. Haal je simkaart uit je iphone
2. Start redsn0w_win_0.9.9b4
3. kies jailbreak
4. Ga nu in dfu mode
5. Vink opties Cydia, install ipad baseband en deactivated aan
6. Zodra je telefoon wordt opgestart dan geeft je iphone aan van geen sim kaart
7. stop je simkaart in je iphone en ga je iphone verder configureren

Mocht je jou iphone willen restarten of je telefoon herstart zelf automatisch je telefoon dan moet je natuurlijk wel
tethered starten met redsn0w dat doe je door naar extras -> just boot te gaan en dan vanuit dfu mode wordt je iphone gestart


josha 16-10-11 14:25

ik ben al voorbij het activeringsscherm, werkt het dan ook?
en is het moet je dan elke keer als je hem aan zet iets doen ofzo hoe werkt dat:P tnx voor je reactie

ipeertje 16-10-11 14:34

Valt het ook niet op dat vooral mensen met jail breaks problemen hebben met ios 5? :P
mijn iphone 3gs van tmobile (geen jailbreak) ging vlekkeloos.

sevano 16-10-11 14:41

Ja het werkt ook als je voorbij de activeringsscherm bent. Ja als je voorbij de activeringsscherm en geen service verholpen hebt, dan moet je via redsn0w bij extras optie just boot doen. Dan werkt je hele telefoon weer na toebehoren als goed is. Mocht jou telefoon uitvallen of je hem willen restarten dan moet je telkens optie just boot gebruiken tot er een untethered jailbreak is

josha 16-10-11 14:43

ik krijg deze melding:

The iPSW for the following build is needed:
iphone2,1_5.0_9A334

The required IPSW is either not public or available right now. Please provide it manually using ''Extras -> select IPSW''

Note: if you provide this IPSW once, it will be cached so that you don't need to provide it again.


Wat word hier mee bedoeld en wat moet ik nu doen haha, heb er niet zo veel verstand van..

sevano 16-10-11 14:45

Ja je moet eerst via iPod, iPhone and iPad Firmware Download de firmware downloaden
Die ziet er als volgt uit iphone2,1_5.0_9A334.ipsw

Als je dat gedaan hebt ga je bij redsn0w naar extras en klik vervolgens op select ipsw

Succes

josha 16-10-11 15:18

dude als ik nu bij je was zou ik je echt een zoen en een knuffel geven! haha geniaal hij doet het weer helemaal! pff heb er echt 2 dagen aan zitten rondzoeken:D echt blij tnx man;)

Kevin 16-10-11 17:53

Ik blijf stiekem wachten op een untethered jailbreak (zoals velen van jullie).
Maar vooral op een veilig behoud van de baseband, ben nl. afhankelijk van een lock.


Ik durf gewoon niet upgraden, als ik lees hoevaak het misgaat!

josha 16-10-11 18:05

@ sevano

oke hij doet het dus nu, maar waar zit nou eigenlijk het probleem?

*is mijn telefoon niet simlockvrij of heeft het daar niks mee te maken?
*wat is een baseband en hoe kan het dat als je hem op ipad baseband zet hij het wel opeens doet?
*als ik nu de volgende keer mijn iphone updat, krijg ik dan weer dit probleem ?
*als de unthethered jailbreak uit is, doet mijn iphone het dan nog wel als ik die er op zet? moet ik dan ook weer ipad baseband doen ofzo?

hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden;)

tnx

sevano 16-10-11 19:05

@josha ja ik heb zelf 14 uur zitten testen met allemaal verschillende mogelijkheden maar dit heeft uiteindelijk wel gewerkt. :)

*Nee heeft niks met simlock te maken ik denk dat het komt omdat je misschien ervoor hebt gejailbreaked
* Ik weet zelf niet wat het precies is ik denk zoiets als een bios van een pc
* Ik denk dat je dit probleem niet meer zult gaan krijgen mocht dat gebeuren dan kun je dit gaan uitvoeren.
* Als untethered jb uit is kun je gewoon opnieuw jb met alleen cydia en dan moet die het gewoon doen.

Deze vragen beantwoord ik uit mijn ervaringen dus weet niet of het klopt

XIII 16-10-11 19:06

Onze Wiki legt (beknopt) uit wat een baseband (modemfirmware) is.

RoyD2 17-10-11 14:14

Ik zit met een Iphone 3GS die baseband 6.15.0 draait na een unlock op 4.2.1. Na update naar IOS5 inderdaad het no sim/activatie probleem. Weet iemand of dit niet simpelweg is op te lossen door de unlock via t-mobile op te laten vragen bij Apple?

josha 17-10-11 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 (Bericht 718944)
Ik zit met een Iphone 3GS die baseband 6.15.0 draait na een unlock op 4.2.1. Na update naar IOS5 inderdaad het no sim/activatie probleem. Weet iemand of dit niet simpelweg is op te lossen door de unlock via t-mobile op te laten vragen bij Apple?

heeft geloof ik niks te maken met de simlock, probeer wat sevano zecht;) werkt bij veel mensen, bij mij ook


dit vond ik nog:

>> ios5 no sim.. its this a apple issue?
> It depends. If your phone has been unlocked by any "unofficial" means (redsn0w, Cydia, etc) it is your problem, not Apple's.

I think it's arguable, Lawrence. The problem is that the Ipad baseband (6.15.00) does not get updated during the iOS upgrade, since its version number is nominally higher than the included baseband (5.16.05). Even so, it manages to disrupt the baseband somehow, enough to break comms between the baseband processor and the SIM tray.

On the one hand, the customer has contributed to the problem by an unauthorised software mod. On the other hand, Apple's software fails to wipe the baseband. It would be a tie at that point, but iOS5 then goes further and corrupts the Ipad baseband, effectively bricking the phone.

If Apple would release a 5.01update that forced a baseband replacement no matter what, the problem would be resolved to a degree. It's the lack of response that is troubling. Even the Apple Stores don't seem to be aware of this problem, a matter that could have been easily addressed with a technical bulletin.

chek de discussie op apple.com :

https://discussions.apple.com/message/16414957#16414957

over de hele wereld gaat dit probleem met de baseband. ben niet genoeg computernerd om nou echt te begrijpen wat er aan de hand is. zou iemand het in kindertaal uit kunnen leggen:P

RoyD2 17-10-11 14:28

ja als je het zo leest wordt de baseband niet geupgrade. De baseband communiceert met de simkaart lezer. Doordat er door een niet officiele unlock een hogere versie van de baseband op gekomen is (omdat dit een Ipad baseband is en geen iphone), wordt de baseband niet geupdate. Hierdoor wordt die Ipad baseband ook nog is corrupt, waardoor het dus niet meer werkt. Downgraden van de baseband schijnt niet mogelijk te zijn, dus dan zou inderdaad redsnow de enige optie zijn.

josha 17-10-11 14:48

oke, en wat maakt het uit dat ik nu een ipad baseband op mijn iphone heb zitten?

RoyD2 17-10-11 14:54

ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar wat ik zoal gelezen heb zorgt de update van IOS 5 ervoor dat je ipad baseband (6.15) niet meer correct functioneerd, waardoor de communicatie met je simkaart lezer fout gaat, waardoor je sim dus niet herkend wordt.

Wat ik las over de Ipad baseband, kan die zorgen voor een niet correct werkende GPS verbinding. Verder heb je er geloof ik geen last van.

josha 17-10-11 14:57

oke prima:) dus met verdere updates van ios of met het updaten naar de untethered jailbreak als die uit is moet ik er geen last van hebben? tnx

RoyD2 17-10-11 15:01

Zou ik je niet durven te zeggen. Ik heb me hier niet genoeg in verdiept om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Heb zelf een iPhone 4, draaide op 4.2.1 met Greenpoision JB. Geupdate naar ios5 zonder problemen. Ik heb echter geen unlock gedaan via een niet officiele manier waardoor ik niet met baseband 6.15 zit maar met 04.11.08. Mijn vraag hier boven was dus voor een vriend van mij die in Australie zit, met een 3gs geunlock op een niet officiele manier, baseband 6.15 draait en nu dus met dit probleem zit. Hoe het met verdere updates gaat zou ik niet weten, ik neem aan dat dat je JB waarmee je dit nu oplost dan weer weg is, dus als die update je baseband niet vervangt dan zou je dan weer met dit probleem zitten lijkt mij.

XIII 17-10-11 15:04

Jawel, je gaat bij iedere update van iOS last hebben...

Je moet dan een custom firmware maken of wachten op een versie van redsn0w die je bij baseband corruptie helpt.

teunfransen 17-10-11 15:17

Hoi Sevano,

Het is inderdaad gelukt om mijn Iphone te herstellen via de manier die jij voorstelde. Alles werkt, behalve mail en safari zoals jij ook al aangeeft. Heb je hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

sevano 17-10-11 15:18

ik denk doordat je niet tethered hebt gestart
redsn0w -> extras -> just boot

teunfransen 17-10-11 15:25

Dank je Sevano, het werkt!

Betekent dit dat iedere keer als ik de telefoon moet opstarten het op deze manier moet doen?
Denk je dat het nog mogelijk is om gewoon naar een officiele iphone baseband te gaan zonder jailbreak. Dat zou ik het liefst willen!


Groeten

sevano 17-10-11 15:28

mocht er een untethered jailbreak uitkomen dan kun je dat gewoon uitvoeren en dan kun je opnieuw opstarten zonder problemen. omdat op dit moment alleen tethered is moet je dat met kabel doen. officiele baseband wordt denk ik lastig want dan moet er een nieuwe baseband worden uitgebracht.

dus het enige wat je moet doen is wachten tot untethered jb voor ios 5 komt(op dit moment kan alleen voor oude versies van iphone 3gs)

teunfransen 17-10-11 15:37

En als ik terug ga naar een vorig IOS, is het dan ook niet mogelijk om de baseband te 'downgraden' naar een iphone baseband. Of stel ik een hele rare vraag?

sevano 17-10-11 15:40

nee dat gaat niet werken :( maar op internet heb ik gelezen dat je wel een downgrade kunt gaan uitvoeren met een bepaalde certificaat die je vervangt.

teunfransen 17-10-11 15:44

OK, misschien wat voor later. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Groeten

josha 17-10-11 22:20

iPad Baseband 6.15.00 Will be Downgraded to 5.13.02 to Fix GPS on iPhone 3G/ 3GS [Confirmed]

ze zijn er al een tijdje mee bezig om die ipad baseband te kunnen downgraden.. maar geloof dat het ze nog niet gelukt is of dat ze het op hebben gegeven ofzo:P als dit uit komt zou alles bij ons moeten werken denk?


hebben jullie ook soms dat een paar keer achterelkaar de service en Wi-Fi uit valt en dan weer meteen aan gaat?

sevano 17-10-11 23:06

@johha ja waarschijnlijk wel

Ik heb het in het begin wel aantal keren gehad, maar op dit moment heb ik er geen last meer van. Ik heb wel één keer vliegtuig modus aan gedaan en dan vervolgens weer uit.

Ik zelf ben in iedergeval wel heel blij dat ik mijn telefoon fatsoenlijk kan gaan gebruiken.

MaudR 18-10-11 06:33

Ik ben nieuw op dit forum en hoopte een antwoord hier te vinden voor dit probleem. Waar jullie het over hebben is voor mij chinees. 1 ding weet ik dat mijn telefoon nu niet werkt en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Kan nu niemand van jullie bellen en gebeld worden nadat jullie je telefoon geupdate hebben via Itunes? Boehoe ik weet nu niet wat ik kan doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.