iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service/SIM onleesbaar na update iOs 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100860-geen-service-sim-onleesbaar-na-update-ios-5-a.html)

stotro 18-10-11 10:06

Hoi,

Ook ik heb een 3GS (old bootrom) die nu "geen service" geeft. MAAR ik heb nooit never-ever de ipad baseband geinstallleerd! Zat van te voren op 4.2.1, en volgens mijn iphone heb ik nu baseband 05.16.05 (maakt verder niet uit, want ik heb de iphone door t-mobile laten unlocken).

Ik wil niet de ipad bb installeren, dat geeft volgens mij alleen maar meer problemen dan dat het nu (temp) iets oplost. Er moet toch een ander manier zijn?!

edit:
https://discussions.apple.com/thread...rt=90&tstart=0

blijkbaar is er een IMEI problem met onze iphones, de sim card reader word blijkbaar compleet disabled :(

edit2: Na nog een restore werkt het gewoon weer. Blijkbaar hebben dus alleen 3GS gebruiker, die het Ipad BB hebben, dit probleem.

Kevin 18-10-11 12:20

Ik blijf aanraden om niet te upgraden naar iOS 5 als je afhankelijk bent van een unlock.

50/50 kans dat het fout gaat.

MaudR 18-10-11 15:10

Mijn 3Gs doet het ondertussen weer. Waarom geen idee, maar ik ben blij en hier volgen de stappen die ik heb gedaan en dat heeft voor mij gewerkt.
1 - ik heb alles uitgezet. Zowel mijn Iphone als mijn MacBook Pro
2 - alles van elkaar losgekoppeld
3 - Afzonderlijk van elkaar weer aangezet
4 - Iphone ontgrendeld met mijn gebruikelijke wachtwoord
5 - nog steeds geen sim antwoord
6 - Itunes op mijn Macbookpro gestart
7 - Nu de Iphone weer gekoppeld aan mijn MacBook
8 - Ja en toen starte alles automatisch op. Mijn reservekopie van mijn bestanden werden weer geplaatst e.d.
9 - Nadat alles weer was geinstalleerd gewoon weer gedaan wat in de vensters gevraagd werd
10 - Als laatste nog een keer alles gesynchroniseerd.
En nu heb ik een werkende telefoon.
Ik blij en misschien heeft iemand wat aan deze stappen.
Hopelijk werkt dit bij jullie ook.

sevano 18-10-11 18:02

@stotro wat jij zegt klopt niet helemaal, ik heb voorheen nooit ipad baseband gebruikt maar dat was het enige oplossing. Waarom zou er meer problemen komen, als ik nu gewoon kan bellen enzofoort ik zelf ga niet maanden lang wachten tot er een andere oplossing ervoor is.

@maudr Thank you :)

stotro 18-10-11 18:15

heel simpel: als jij geen ipad bb hebt, dus gewoon een upgrade/restore doet en het dan niet meer werkt (ongeacht jb of niet), dan is het toch niet jou schuld maar die van Apple?
Dat houd weer in dat ZIJ het moeten fixen - als jij de fout hebt dan zullen dat andere ongetwijfelt ook hebben. Installeren van een bb die (a) niet te verwijderen valt en sterker nog (b) zeker een reden is hoezo je van Apple geen enkele support meer moet verwachten, is dus absoluut geen optie.

Nadat ik nog een restore gedaan heb werkt het iig weer - zonder ipad bb.

Tjinboekie 24-10-11 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sevano (Bericht 717916)
die hoef je nergens vandaan te halen die zit gewoon in redsn0w je hoeft alleen die optie aan te vinken :)


Zoo super bedankt! Zowel mijn vriendin en ik zijn blij (zij omdat ik niet meer dagen achter de pc zit om een oplossing te vinden) :):):d

josha 25-10-11 17:42

ik heb hem nu met redsnow 0.9.9B7 gejailbreakt en install ipad baseband etc gedaan. dit omdat hij crashde en ik ik alleen een lime groen scherm zag. toen ik hem herstelde met itunes was ik weer terug bij af:P gelukkig deed hij het meteen weer na de jailbreak en nu kan ik hem ook gewoon uit en aan zetten zonder dat safari en mail het niet meer doet!

dit betekend toch dat hij nu unthethered is?

hil2011 27-10-11 13:28

Ik zit ook met dit probleem, en ook voor mij was dit forum als chinees toen ik hier voor het eerst kwam. Inmiddels heb ik elke letter 3x gelezen en alles gedaan wat hier gezegd wordt. Alles werkt, behalve de service, die nu blijft hangen op 'zoeken...'. Hij vraagt wel SIM te ontgrendelen, zegt dan dat pincode juist is, maar daar houdt het mee op.

Dit heb ik gedaan met mijn 3gs met oude boot rom met FW 6.15.00:
1. Met Redsn0w 0.9.9B7 custom IPSW aangemaakt
2. Via iTunes deze custom IPSW geïnstalleerd
3. Gejailbreakt (jailgebroken? :o ) via Redsn0w 0.9.9B7
4. Ultrasnow gedownload en uitgevoerd met Cydia

'Just boot' in Redsn0w werkte niet, maar dat ligt als ik het goed begrijp aan het feit dat ik oude bootrom heb.

Werkt als een zonnetje, als het een iPod was. Wie o wie heeft een idee waar het fout is gegaan? Alvast erg bedankt!

josha 27-10-11 19:47

heb je wel ipad baseband aangeklikt?


>> ik heb een vraagje: ik zie dat ik in plaats van het ipod icoontje nu opeens een muziek icoontje heb. deze is oranje met een muzieknoot erop. hoe krijg ik mijn ipod icoontje terug?

Operafreak 27-10-11 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josha (Bericht 725335)
heb je wel ipad baseband aangeklikt?


>> ik heb een vraagje: ik zie dat ik in plaats van het ipod icoontje nu opeens een muziek icoontje heb. deze is oranje met een muzieknoot erop. hoe krijg ik mijn ipod icoontje terug?

Niet... het icoon is in iOS 5 veranderd in die oranje versie die je nu hebt. :cool:

josha 27-10-11 19:54

*****, deze is veel lelijker haha. ik wil weer een coole ipod op mijn iphone:D

josha 27-10-11 21:58

heeft iedereen met de ipad baseband last van dat de Wi-Fi en het hele bereik steeds wegvalt? ik heb het meestal als ik op facebook of internet zit, anders blijft hij gewoon ontvangen. hij valt steeds weg, dan zoekt hij weer naar netwerk en dan vind hij hem weer. heel irritand..

Twisterr 29-10-11 13:09

Ik volg deze discussie ook al een tijdje. Super dat er zo goed wordt mee gedacht! Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Een tweedehands iPhone gekocht, er stond nog wat informatie op van de vorige eigenaar, dus ik dacht; even maar alles verwijderen. Vervolgens op iTunes aangesloten en toen begon de ellende. Ik kan het toestel nog steeds niet activeren. (Waarschijnlijk was het toestel gejailbreaked.)
Ik heb de stappen van Sevano gevolgd, maar nu herkent het toestel mijn simkaart nog steeds niet? Iemand nog een idee?

jandevoer 29-10-11 13:12

als je jailbreak hebt dan ultrasnow installen

als dat niet gelukt is dan even opnieuw baseband installen


maar het blijft ellende

Twisterr 29-10-11 13:18

Ik heb Redsnow geinstalleerd, nu ultrasnow er over heengooien?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 12:24 ----------

Ik heb het niet eens goed genoeg opgeschreven zie ik.


Een tweedehands iPhone gekocht, er stond nog wat informatie op van de vorige eigenaar, dus ik dacht; even maar alles verwijderen via een hard reset. Vervolgens op iTunes aangesloten en toen begon de ellende. (Waarschijnlijk was het toestel gejailbreaked, is mij echter niet verteld.) Inmiddels lijkt het alsof iOS 5 (via Redsn0w) er goed op staat, maar ik kan het toestel nog steeds niet activeren. Mijn simkaart wordt namelijk niet herkend. De telefoon vraagt om de orginele simkaart.

Ik heb de stappen van Sevano gevolgd, maar nu herkent het toestel mijn simkaart nog steeds niet? Iemand nog een idee? Ik ben inmiddels hopeloos en gepuzzeld.

clark538 30-10-11 01:55

@Sevano je bent een held! Maar klopt het dat ik die hoofd configuratie niet weg kan krijgen? Erg vervelend die iOS5 dit had ik eerder moeten weten :p

Edit -> hij geeft aan dat de sim kaart niet Compatibele is terwijl ik al wel kan bellen en etc.

Twisterr 30-10-11 13:44

Ik kom niet eens door het activatieproces heen.. =\

Twisterr 30-10-11 17:18

Dat is me net gelukt, alleen de telefoon sprong direct weer terug..
Ben het nu alweer een half uur aan het proberen, zonder resultaat.
Maakt het nog uit wanneer je de home-button precies indrukt oid?

clark538 30-10-11 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twisterr (Bericht 727076)
Dat is me net gelukt, alleen de telefoon sprong direct weer terug..
Ben het nu alweer een half uur aan het proberen, zonder resultaat.
Maakt het nog uit wanneer je de home-button precies indrukt oid?

Op het moment dat hij aangeeft dat je sim-kaart niet goed is, en probeer het gelijk met het bellen en ophangen te doen..
Succes !

Twisterr 30-10-11 22:23

Ik kom af en toe dan wel in de iPhone, maar ik spring er ook weer uit.
Het lukt me niet om in het menu te blijven.

clark538 31-10-11 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twisterr (Bericht 727304)
Ik kom af en toe dan wel in de iPhone, maar ik spring er ook weer uit.
Het lukt me niet om in het menu te blijven.

Ik zit met hetzelfde probleem zie een eerdere post ;)

Leonoz 02-11-11 16:08

Hallo, ben hier nogal een newbie in, maar volgens mij heb ik het zelfde probleem.

Ik heb een T-mobile toestel overgenomen van een vriend. Deze is nu JB, volgens mij met ultrasn0w. Tevens een IOS 5.0.

Ook ik heb "geen service'' wel Wi-Fi, en er zit nu een vodafone sim in, wat dus niet werkt.
Ik ben ook al uren bezig ( wat dagen ) om dit te verhelpen maar helaas geen resultaat.

Zijn er hier goeie onder ons die dit in jip en janneke taal kunnen uitleggen, indien mogelijk natuurlijk?

Grtz,
leon

hil2011 03-11-11 13:41

Ha Leon, ik ben inmiddels een week zonder iPhone, en heb het idee dat we afhankelijk zijn van een nieuwe update of downgrade van de baseband. Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik ben bang dat onze telefoons nu alleen nog maar goed zijn voor muziek luisteren en Wordfeud.

Tenzij iemand dus een oplossing weet?

Leonoz 03-11-11 21:26

He Hil,

eigenlijk bizar toch!
Achteraf in mijn geval blijkt het toestel ge-unlocked te zijn, was van KPN.

Is het een idee om een firmware terug te zetten? we hebben dan onze oude IOS maar kunnen lijkt me wel bellen, moet het nog wel testen.

Iemand idee voor het terug zetten van een firmware?

grtzz

hil2011 03-11-11 21:30

Ik had inderdaad ook dat ik niet wist dat ie was geunlocked, kwam ik pas bij deze update achter. Firmware terugzetten is volgens mij geen optie omdat de baseband is aangepast, maar dit is voor mij ook nog abracadabra.

Ondertussen heb ik het godzijdank voormekaar gekregen door de aanwijzingen op deze site te volgen. Ik heb het idee dat ik dit vorige week ook al steeds deed, maar op een of andere manier deed 'ie het nu wel.

Jailbroken 3GS upgraded to IOS 5, now no service / no SIM - iPhone, iPad, iPod Forums at TiPb.com

Succes!

Leonoz 03-11-11 21:50

Echt!! Is het bij jou gelukt!

Ik ga ook deze stappen eens volgen... hoop dat het gaat lukken

Badankt voor je reply

grtz

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2011 om 20:55 ----------

Zit zo even te lezen, maar heb geen recovery, heb m namelijk met IOS overgenomen.

Ga wel even een IOS 5 ergens downloaden en zo proberen...

grr, blijf wel van de straat zo :d

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2011 om 21:26 ----------

Helaas, gaat mij niet lukken.
Ik heb hem al ge JB.

Nou zegt ie dat mijn phone al is ge JB en ik dus verder niet kan..
ben echt radeloos!!

Iemand nog andere idee?

Of misschien belang bij een Iphone 3 GS :-)

timmy7 03-11-11 23:01

hallo menskes ,
zit met een vervelend probleem hier , alles werkt nog op mijn iphone 4 maar ik kan geen telgesprekken en sms ontvangen , wat kan de oorzaak hier van zijn en is er een oplossing ?
ps: netwerk is oke, bereik oke , batterij oke
geen JB
IOS 5

Leonoz 04-11-11 00:25

Hil, Top man Thanx Alot

Ook mijn iphone werkt weer!!! Echt super, na even *****, en een hoop pogingen, volgens jou link gelukt.
Voor alle mensen hier nog even de link die ik van Hil kreeg: Jailbroken 3GS upgraded to IOS 5, now no service / no SIM - iPhone, iPad, iPod Forums at TiPb.com

Hulde Hulde!!! :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2011 om 23:45 ----------

iets te vroeg gejuicht, geen safari en cydia...
mmm ...

Sefs 04-11-11 09:03

Heb speciaal een profiel aangemaakt om Sevano te bedanken.
Ik wist dus niet dat er ooit een JB op mn iPhone zat en wilde upgraden naar 5.0. Telefoon deed daarna niets meer. Kon niet activeren en simkaart werd niet herkend. Ik wilde geen JB en heb op alle manieren geprobeerd het probleem te verhelpen. Niets wilde lukken totdat ik de post van Sevano tegen kwam. Ben niet echt een techneut maar het is me na een dag frustratie over het niet kunnen gebruiken van mn iPhone toch gelukt :D Bij deze thanks Sevano!

Enige wat ik me nu nog afvraag is of de JB en ipad band ongedaan gemaakt kunnen worden? En ik mn iphone zonder JB kan gebruiken in de oorspronkelijke staat?

XIII 04-11-11 09:19

Van die iPad baseband kom je (voorlopig?) niet af...

mayawandelt 04-11-11 09:27

Anders eens contact opnemen met je provider ?

Mijn sim doet het wel maar als telenet-klant (Belgische provider) ondervind ik echter wel dat ik ook vaak de melding "zoeken" of "geen service" krijg.
Met mijn vroegere Nokia had ik dit probleem echter nooit, had ik altijd en overal verbinding.
Met de aankoop van mijn Iphone in een andere winkel dan mijn provider hebben ze mijn Simkaart verknipt. Zou de slechte verbinding daarmee te maken hebben ?

Echter, met Wi-Fi heb ik nooit problemen, gaat razendsnel. Als ik op internet (3G, Edge) ga via Telenet gaat het traag en kan ik vaak de sites amper of niet openen. Jammer als je "vasthangt" aan een jaarabonnement...

Sefs 04-11-11 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 730819)
Van die iPad baseband kom je (voorlopig?) niet af...

Hmm ok.
Ooh ja enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik Safari niet kan gebruiken. Wanneer ik Safari open wordt het vanzelf weer afgesloten en kom ik op mijn beginscherm. En mn mail app blijft leeg. Iemand enig idee hoe dat verholpen kan worden?

XIII 04-11-11 10:58

Sefs, je boot toch wel *iedere keer* tethered via redsn0w?

josha 04-11-11 14:59

als iemand de downgrade van onze baseband heeft gevonden, wil diegene het dan hier neerzetten? hoop dat hij nog komt:( ik zit nu weer op ios 4.3.5 :) werkt super.

Mippert 04-11-11 22:43

@Sevano
Ik ben de uitgestippelde stappen aan het uitproberen op de 3GS van mijn vriendin.
Ik kan echter nergens opties aanvinken nadat ik in DFU mode zit.
Ook springt de telefoon elke keer na een paar minuten weer automatisch aan in DFU mode.

Enig idee wat er fout gaat? Heb de firmware gedownload en ook de juiste Redsnow.

Vast bedankt!

Edit: Met redsnow 099b7 kan ik wel alles aanvinken en is het gelukt, thanks!

NicolaasR 05-11-11 15:39

ik had het zelfde probleem, geen service geen simkaart.e.d. kwam ook niet door de activatie heen.

heb redsn0w_win_0.9.9b7 gebruikt voor ios 5. oude eigenaar bleek ook de ipad bb te hebben geinstalleerd.

dan naar jailbreak gaan onderstaande aanvinken
instal cydia
ipad bb
deactivate
dan kun je weer bellen met je telefoon.
Echter bij kreeg ik de volgende 3 vervelende nevenefecten
geen GPS
geen bleutooth
geen Wi-Fi

mocht iemand daar nog een oplossing voor hebben hoor ik het graag

pht 09-11-11 15:34

ik heb hetzelfde probleem zegt dat hij geen simkaard heeft heb het een aantal x geprobeerd =iphone 3gs uit frankrijk start em tethered op ik snap er niks van

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2011 om 14:36 ----------

ik heb trouwens wel Wi-Fi geen gps

NicolaasR 09-11-11 18:26

en welke firmware heb je?
je telefoon herkent nu helemaal geen simkaart ziet zelfs de pincode niet toch?
Dit had ik ook ik moest in redsnow invinken install cydia, ipad baseband installeren en deactiveren en da zag hij mijn simkaart wel en kan er nu gewoon mee bellen. Alleen heb dus geen van bovenstaande dingen tot mijn beschikking.

pht 09-11-11 19:53

het is mij gelukt super dankjewel ik had de volgorde verkeerd was trouwens ios 5

josha 11-11-11 18:48

Jailbreak iOS 5.0.1 & Preserve Baseband Using Sn0wBreeze 2.8b10 For iPhone 4, iPad, 3GS | Inspired Geek

oplossing misschien nu?

- Supports iOS 5.0 (9A334)/5.0.1-b2 (9A404)
- Fixed iBooks sandbox crashing issues (as of 2.8b9).
- Fixed location services issues with iPhone 3GS
users running the iPad baseband (as of 2.8b9).
- Re-added iPad baseband install option to iPhone 3GS.
- Removes UDID requirement/Beta timer in 5.0.1.
- Tethered devices are booted via iBooty which is
extracted to the Desktop after running sn0wbreeze.

iPhone 3GS iPad baseband (06.15.00) users:
- Re-flash the iPad baseband via sn0wbreeze
if you restore(d) to a stock 5.0 firmware.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.