iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service/SIM onleesbaar na update iOs 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100860-geen-service-sim-onleesbaar-na-update-ios-5-a.html)

paulslap 14-11-11 15:02

Ik heb iOS 5.0 (9A334) met Redsn0w jailbreak
heb een officiële t-mobile unlock
modem firmware 05.16.05
en krijg ook de melding "Geen service"
Is hier nog iets aan te doen?

XIII 14-11-11 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulslap (Bericht 735882)
Ik heb iOS 5.0 (9A334) met Redsn0w jailbreak
heb een officiële t-mobile unlock
modem firmware 05.16.05
en krijg ook de melding "Geen service"
Is hier nog iets aan te doen?

Kijk eens in het unlockforum: je zou de iPad baseband truc kunnen toepassen.

Lees dan wel eerst over de nadelen hiervan!

paulslap 14-11-11 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 735891)
Kijk eens in het unlockforum: je zou de iPad baseband truc kunnen toepassen.

Lees dan wel eerst over de nadelen hiervan!

Maar mijn telefoon was al unlocked, komt er door de jailbreak een fout in de baseband?:confused:
Welke versie baseband zet ios5 er op dan?
en welke de jailbrake

XIII 14-11-11 15:51

Sorry, ik had niet gezien dat je een officiële (provider IMEI) unlock hebt.

Zeker niet de iPad baseband installeren; het zou zo moeten werken!

paulslap 14-11-11 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 735909)
Sorry, ik had niet gezien dat je een officiële (provider IMEI) unlock hebt.

Zeker niet de iPad baseband installeren; het zou zo moeten werken!

Tja, dat dacht ik ook, maar toch de melding "Geen service" Wat kan ik nu doen?

Kun je ook een ipsw bestand terug zetten zonder I-tunes (3194 melding) en zonder jailbreak?
Dus eigenlijk gewoon een herstel actie van een standaard ios

paulslap 15-11-11 08:00

Heb de iphone na uren van proberen en testen maar voorzien van ios5.01 en hij doet het weer
Helaas geen jailbreak maar ga er van uit dat de ontwikkelaars er nog wel achter komen hoe dit moet. :D

soetie 30-11-11 14:28

heb helaas ook dit probleem maar update naar 5.0.1 heeft bij mij geen resultaat!

PiNh00fD 30-11-11 17:55

Allen, ik weet niet waar ik dit precies moet posten, maar pas op !! ik heb dus ook BB 6.15 en wil downgraden omdat mijn GPS het niet meer doet, Youtube, pushberichten wel weer aan de praat gekregen. Nu kwam ik vanmorgen Id0wnBB.zip tegen als proggie wat je BB zou kunnen downgraden, maar PAS OP, NIET GEBRUIKEN het is een trojan. zie
Id0wnBB.exe Details. Is this file safe? Check the directory
Mocht iemand wel een downgrade optie hebben gevonden of een andere GPS fix, dan verneem ik dit graag. SAM al geprobeerd, wel youtube geen GPS.

tiger1050 06-12-11 21:21

Hallo allemaal,

aan allen mocht je een melding krijgen van geen service, je telefoon even opnieuw voorzien van 5.01, daarna jailbreaken met redsnow 0.9.9b7, verwijzen naar ipsw 5.0 aangeven dat je cydia,ipad baseband en deactiveren alles aanklikken dus, na het opstarten krijg je gelijk een melding dat er geen sim kaart in zit, ook al heb je er een met sim lock gewoon er in doen, en je code ingeven, daarna gewoon alle aanwijzingen opvolgen zoals jij dat wil, en klaar zijn we, na weken van ploeteren was het met deze aanwijzingen binnen 15 min opgelost, bedankt aan allen die deze aanwijzingen hebben gegeven, ik ben weer erg gelukkig.

Sefs 25-12-11 19:39

Ik had met succes mijn iPhone gejailbreakt met Redsnow. Nu doet mn telefoon de laatste tijd nogal raar (vanzelf opnieuw opstarten continu) dus heb ik restore gedaan via itunes. Als ik nu via dezelfde Redsnow op dezelfde manier mn telefoon opnieuw probeer te jailbreaken (want krijg weer de melding geen SIM/service) krijg ik de volgende foutmelding:

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4718879_n.jpg



Gevolg is dat ik mn iPhone nu weer niet kan gebruiken. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Loes87 01-01-12 10:43

Ik denk dat ik ook te maken met heb met zoiets maar... ik heb 5.0 geen problemen gehad. Deze tehtered gjb en toen 5..01. erop gezet en kan nu niet meer activeren...kan niet echt goed vinden waar dit door komt..ben in het buitenland, maar dat zou niet mogen uitmaken. Mijn telefoon simlockvrij gekocht (nieuwe 3gs in september gekocht)... dus dan is dat hele bb verhaal nvt toch?? Kan aub iemand helpen? Heb al op meerdere threads een post geplaatst... :-( please...

Loes87 04-01-12 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loes87 (Bericht 753567)
Ik denk dat ik ook te maken met heb met zoiets maar... ik heb 5.0 geen problemen gehad. Deze tehtered gjb en toen 5..01. erop gezet en kan nu niet meer activeren...kan niet echt goed vinden waar dit door komt..ben in het buitenland, maar dat zou niet mogen uitmaken. Mijn telefoon simlockvrij gekocht (nieuwe 3gs in september gekocht)... dus dan is dat hele bb verhaal nvt toch?? Kan aub iemand helpen? Heb al op meerdere threads een post geplaatst... :-( please...

niemand???:confused: dan misschien een link naar waar wel iets nuttigs staat???

sevsef 31-10-12 14:08

Hallo allemaal,

Ik had een topic geplaatst met de vraag:

Ik heb een iphone 3GS gekregen waar een jailbreak op zit (met een iPad baseband?). Weet niet welke versie/firmware, maar ik wil eigenlijk heel graag de jailbreak er af halen en de iphone naar zijn originele status herstellen.

Is dit mogelijk? Zal erg blij zijn als ik hier mee verder geholpen kan worden.



Er werd mij geadviseerd om via itunes de update naar 6.0 te doen.
Dit advies heb ik opgevolgd met als gevolg dat mijn iphone helemaal niks meer doet.
Ik ben een absolute n00b op dit gebied. Heb met redsn0w_win_0.9.9b4.zip opnieuw geprobeerd een jailbreak te doen maar krijg een foutmelding: Unrecognized build.

Wat kan ik doen om mijn iphone weer te laten werken?

NicolaasR 31-10-12 14:45

om te beginnen wat doet je telefoon nog wel?

sevsef 31-10-12 15:10

Ik kan de stappen volgen tot activeren maar de activatie mislukt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2012 om 16:22 ----------

Oke heb het probleem met de activatie opgelost door te jailbreaken met redsnow 09.15b2. en de baseband te downgraden. Ik had vervolgens geen bereik meer na de activatie wat er op wees dat mn toestel niet simlockvrij was. Heb vervolgens via itunes mijn iphone hersteld en nu lijkt alles eindelijk goed te werken.

ballegooier 31-10-12 16:06

Dan is je toestel nu dus wel IMEI simlockvrij.

revengingmanki 16-11-12 08:01

activeringsservers liggen al 4 dagen plat bij apple . dinsdag toestel aangekocht en nu maar wachten tot ik het kan gebruiken

Foodlover 29-11-12 01:55

Ik heb een iphone 3gs. Ben nou in azie en wilde een thaise simkaart laten plaatsen. Nu blijft hij zoeken naar SIM. Zelfs mijn ned sim werkt niet meer, Wi-Fi ook niet. Volgens mij hebben ze in de winkel iets verkeerd gedaan. Wat zou het kunnen zijn. Mijn iphone zou niet kunnen werken in azie zeiden ze, onzin ik heb bij aankomst hier de functies gezien


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.