iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   gesprekken selecteren op iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101035-gesprekken-selecteren-op-iphone.html)

crazydice 14-10-11 15:59

gesprekken selecteren op iphone
 
Ik heb 2 abonnementen en nummers verdeeld over 2 mobiele telefoons ( beiden Proximus , België )

1 zit continu in de auto en ik schakel oproepen via de iphone door naar de wagen als ik aan het rijden ben door middel van 2 x aan/uit knop

Nu lukt dit niet meer en schakelt hij de oproepen door naar de voicemail

Iemand een idee hoe ik dit opnieuw kan wijzigen naar men tweede nummer?

slechtste geval , SIM eruit , in met behulp van adapter in andere gsm plaatsen en daar de doorschakeling instellen , want dit is weer iets wat een iphone niet kan standaard

Maar ben benieuw of jullie een andere oplossing kennen

Guest-20180928213307 14-10-11 16:43

Duo simkaart vragen misschien.
1 Nr voor 2 simkaarten.
Opgelet er kan maar 1 actief zijn.

Of uw mailbox uitzetten is een andere oplossing...

crazydice 14-10-11 22:19

Bedankt voor je reactie maar wat je zegt is naast de kwestie

Ik heb al alle iphones gehad en heb dit steeds perfect op deze manier gebruikt, maar sinds enkele weken werkt het niet meer.

Duo sim is compleet achterhaald en enkel zinvol voor data abonnementen en zo heb ik er ook 2.

Zal wel men eigen oplossing gebruiken: dus gewoon instellen op ander toestel en dan sim terug in iphone4s die ik net heb opgehaald in Duitsland. Neemt niet weg datApple achter staat op sommige vlakken zelfs in vergelijking met pakweg een nokia 3210 van 14 jaar geleden en dit is 1 van die punten voor mij

crazydice 17-10-11 19:40

Tip voor mensen die gesprekken willen selecteren of doorsturen naar ander nummer

Sim eruit ( bij iphone 4(s) adaptor kopen voor micro sim -> sim )

In eender welke gsm plaatsen en daar de doorschakelopties selecteren

Doorschaken bij in gesprek : ander nummer instellen

Sim terug in iphone

Als je nu een oproep krijgt en je drukt 2x aan/uit knop, dan schakelt hij deze door naar het nummer dat jij invoerde en niet naar de voicemail zoals standaar gebeurt

Dit is een instelling voor de provider en niet zo zeer voor de iphone als je het mij vraagt , alleen laat apple het na om deze eenvoudige keuze mogelijkheid in IOS op te nemen

Hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan

Jigsjdg 17-10-11 20:02

Er bestaat bij Nederlandse providers toch ook de mogelijkheid om via een hele serie netwerk commando's een telefoontje door te laten schakelen naar een ander nummer bij geen gehoor, in gesprek of buiten bereik e.d.?

Heb ik ook gedaan met mijn voicemail instelling zodat die nu naar het voicemail systeem van mijn bedrijf gerouteerd worden; dat is qua opties namelijk veel uitgebreider dan de standaard voicemail van telecom providers.

Ik zit bij Vodafone en die heeft dit er voor staan:

Hoe stel ik een doorschakeling 'bij in gesprek' in?
Onderstaande code kun je gebruiken om een doorschakeling in te stellen als je in gesprek bent. Wil je weten of deze doorschakeling actief is, dan kun je de status opvragen via *#67#.
Doorschakelen als je in gesprek bent:**67*gewenst nummer#
Deze doorschakeling opheffen: ##67#

Te vinden op deze site: Vodafone Klantenservice - Waarmee kunnen we je helpen?

satwolf 17-10-11 20:11

Dit komt van de Proximus site.


U kunt de oproepdoorschakeling naar uw gsm activeren via het menu van uw gsm of met behulp van de volgende standaardcodes:

Naar een ander nummer Activeren Uitschakelen
U antwoordt niet Vorm **61*+32 ander nummmer# en druk op Verzenden Vorm ##61# en druk op Verzenden
Uw gsm krijgt geen signaal Vorm**62*+32 ander nummer# en druk op Verzenden Vorm ##62# en druk op Verzenden
Uw gsm is bezet Vorm**67*+32 ander nummer# en druk op Verzenden Vorm ##67# en druk op Verzenden
U wilt alle oproepen doorschakelen zonder onderscheid
Vorm **21*+32 ander nummer# en druk op Verzenden
Vorm ##21# en druk op Verzenden
U wilt weten welke doorschakelingen geactiveerd zijn
Vorm *#(code)# en druk op Verzenden


Uw oproepen worden standaard doorgeschakeld na 15 seconden. Hebt u een abonnement, dan kunt u de doorschakelingstijd wijzigen tussen 5 en 30 seconden. Voer daartoe bij de activering van de doorschakeling het aantal gewenste seconden in als volgt: vorm**61*+32 ander nummer**aantal seconden# en druk op Verzenden.

Jigsjdg 18-10-11 12:40

volgens mij zij dit inderdaad gewoon standaard netwerk codes die nagenoeg overal werken.. Bij Vodafone doe je de andere codes (naast "In bezet") net zoals bij Proximus.

In ieder geval handiger dan met je SIM te gaan klooien..

crazydice 18-10-11 14:24

Dat had waarschijnlijk ook gewerkt, maar heb het nu zo opgelost.

Echt geklooi was het niet, moest sim toch van iphone4 overzetten naar men iphone4s , alleen tussenstop gemaakt in oude nokia met een adaptor setje dat ik toch gekregen had bij een aankoop van cases in china ;-)

Hoe dan ook : ik heb de codes van proximus genoteerd en zal ze een volgende keer gebruiken.

Bedankt voor de reacties


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.