//

iOS5-probleem bij installeren op 3GS

iOS5-probleem bij installeren op 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben al bijna de hele dag bezig om ios5 op mijn iPhone 3GS te installeren, hetgeen niet echt lukte totdat ik maar (uit ellende ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-10-11, 19:20
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Unhappy iOS5-probleem bij installeren op 3GS

Ik ben al bijna de hele dag bezig om ios5 op mijn iPhone 3GS te installeren, hetgeen niet echt lukte totdat ik maar (uit ellende) heb gekozen voor de optie telefoon opnieuw instellen. De installatie lijkt nu wel goed te zijn verlopen, maar ik ben wel alles kwijt (denk ik) wat er eerst op stond. De app's en de muziek heb ik inmiddels er opnieuw op gezet maar, ik ben al mijn telefoongegevens OOK kwijt en dat is echt een ramp want ik heb daar geen back-up van (denk ik). Is er misschien een mogelijkheid dat ik de telefoongegevens nog ergens terug kan halen van mijn laptop ??? Is er iemand die mij hiermee kan helpen ??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-11, 04:43
welpie welpie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

reservekopie terugzetten via itunes
  #3  
Oud 15-10-11, 14:45
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Standaard

Een reservekopie terugzetten via iTunes heb ik uiteraard geprobeerd, zelfs tig keer omdat het terugzetten (halverwege?) automatisch werd gestopt maar de iPhone deed nog steeds niets. Ook niet na aan en uitzetten. Toen pas besloten om dan maar een "nieuwe" telefoon aan te melden, hetgeen in ieder geval er toe leidde dat de telefoon weer te gebruiken was. Alleen stond er dus niets meer op.
Ik denk dat het installatieproces niet goed verlopen is, maar dat er wel toen een reservekopie gemaakt is, waar dus niets op staat. En deze reservekopie wordt automatisch gebruikt op het moment dat ik een reservekopie wil installeren.

Waarom geeft iTunes je niet de kans om te kiezen voor een "oudere" reserve kopie die wel degelijk ergens op m'n laptop staat?

Ik vrees dat ik nu al m'm telefoongegevens kwijt ben en ze weer handmatig moet verzamelen en inbrengen (ca 150 namen e.d.) !!
Of is er iemand die een goede "truc" weet ??

Laatst gewijzigd door mick.faber; 15-10-11 om 15:05.
  #4  
Oud 15-10-11, 14:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kun je de nieuwe (foute) reservekopie niet wissen en vervangen door de oude (goede)?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 15-10-11, 14:54
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Standaard

Lijkt inderdaad de oplossing, alleen weet ik niet hoe dat te doen !

ik heb al geprobeerd de reservekopieën te lokaliseren op mijn Windows-Vista laptop (wie dat Vista heeft bedacht moeten ze opknopen), maar zelfs dat is me nog niet gelukt.
  #6  
Oud 15-10-11, 15:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ah, waarom denk je eigenlijk dat er meerdere exemplaren zijn?
  #7  
Oud 15-10-11, 15:34
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Standaard

Omdat ik enerzijds aanneem dat het bekende grootvader/vader/zoon principe wordt gehanteerd bij het aanmaken van een backup/reservekopie. En anderzijds is er (bij aanvang van het installeren van de iOs5 bij mijn weten geen reserve-kopie aangemaakt.
Maar ik kan noch het een noch het andere aantonen, zelfs de reservekopie kan ik niet eens vinden op mijn Vista-laptop.
Ik ben inmiddels maar begonnen met het opnieuw intikken van adressen vanaf oudere Nokia-telefoons die ik nog heb liggen. (bij Nokia was het overzetten van gegevens veel uitgebreider (en beter) geregeld.
  #8  
Oud 15-10-11, 15:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Voor zover ik weet maakt iTunes maar 1 backup en wordt die steeds overschreven...

Alleen als je een device als nieuw hersteld wordt een oude backup bewaard?

TIP: Gebruik Google Contacts voor adressen, dan kun je ze gewoon syncen als er iets mis ging met de iTunes backup.
  #9  
Oud 16-10-11, 14:49
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Standaard

Bedankt voor je advies, alleen ben ik er (nog) niet in geslaagd om Google Contacts mijn adressen te laten inlezen van mijn vorige Nokia telefoon. Ga later nog wel eens proberen, want Google Contacts is nu erg onduidelijk (net of een vel folie over delen van het scherm liggen en daardoor soms helemaal niet leesbaar. Vanochtend besteed om op iPhone opnieuw alle contacten handmatig in te brengen.
Nog een vraagje: - ik ben nu opeens ook het percentage teken kwijt naast het batterijsymbool ! Is dat nog ergens terug te halen? Bovendien loopt die batterij nu binnen 8 uur helemaal leeg. Voorheen duurde dat toch ongeveer ruim 1 dag. Vreemd !
  #10  
Oud 16-10-11, 15:21
daanvanassen daanvanassen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, alles kwijt.. Iphone werkte wel gewoon. Net geprobeerd reservekopie terug te zetten, maar hij blijft hangen op een appeltje met laadbalk eronder. Dit gaat zo al een 1,5 zo. Niks helpt, als ik hem eruit haal en weer opnieuw aan de pc hang gaat hij weer verder en loopt hij op hetzelfde punt vast.

Iemand idee wat ik kan doen?!! Ben nu wel een beetje ten einde raad..
  #11  
Oud 16-10-11, 17:48
eugje eugje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 80
Standaard

Een advies: Gebruik Acronis True Image of een andere tool om een backup te maken van je hele computer. Jullie vertrouwen teveel op Apple terwijl jullie zelf aangeven niet weten of er maar 1 backup wordt gemaakt. Er is ook een tool waarmee jij je contacten kan beheren en naar je pc / laptop kan overzetten. Als iets mis gaat kan je alles nog terughalen.
  #12  
Oud 16-10-11, 18:30
mick.faber mick.faber is offline
• iOS 5.0
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: harderwijk
Berichten: 18
Standaard

Je hebt gelijk voor wat betreft die back-ups, maar dan ? - hoe haal je zo'n reserve kopie uit je backup (van je hele computer). Het lijkt mij toch niet meer normaal dat Apple een fatsoenlijk back-up systeem maakt/levert/verkoopt waar je meer dan alleen de laatst aangemaakte reservekopie kunt gebruiken. Tenminste 3 versie te bewaren.
Maar goed het is er niet en op Apple hoef je ook niet op te vertrouwen, het zal ze worst zijn.
Waar ik op zoek naar ben is simpele (liefst gratis) software - windows Vista waar je makkelijk je contacten in bij kunt houden (NAW,tel, mail e.d.) wat je kunt synchroniseren met je iPHone maar ook met je Nokia van je vrouw/man die geen iPhone heeft of wil. Heb jij wellicht een advies hieromtrent ? Zojuist met Google Contacts geprobeerd maar dat lukte niet.
  #13  
Oud 16-10-11, 19:11
jaynor jaynor is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zuidoost Brabant
Berichten: 24
Standaard

Probeer is te synchroniseren
  #14  
Oud 23-10-11, 11:52
ronaldioso ronaldioso is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Als ik dit zo allemaal lees en eerdere ervaringen ernaast zet (bij update 4.3 ging ook bijna alles verloren) twijfel ik enorm of ik 5.0 wel wil installeren op de 3GS. Wat vinden jullie?
  #15  
Oud 30-12-11, 18:12
ami38 ami38 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard iOS5

Ik ben al 2 dagen bezig om iOS5 op mijn Iphone 3 GS te zetten maar het downloaden loopt steeds vast bij reservekopie maken voor Iphone van Ad.
Wie o wie weet wat ik moet doen om het alsnog te doen slagen?
Ik heb iOS 5 nodig om mijn apps te updaten.
  #16  
Oud 30-12-11, 19:26
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

1. Maak reservekopie.
2. Klik op herstel.
3. Na herstel, installeer reservekopie.
  #17  
Oud 30-12-11, 23:09
ami38 ami38 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
1. Maak reservekopie.
2. Klik op herstel.
3. Na herstel, installeer reservekopie.
Ja, en dat lukt nou net niet
  #18  
Oud 31-12-11, 00:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dus als je rechtsklikt op je iPhone en je selecteert maak reservekopie, dan krijg je een foutmelding? Of krijg je alleen een foutmelding als je via updaten een reservekopie (automatisch) maakt?
  #19  
Oud 31-12-11, 09:40
ami38 ami38 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Het downloaden van iOS5 op mijn Iphone vanaf mijn laptop via Itunes ging goed, daarna kreeg ik op de laptop een schermpje met de opties : reservekopie Iphone maken, ja/nee, ik heb voor ja gekozen en dan zie je een groen balkje van links naar rechts bewegen, dit houdt na ca 1 minuut op en vervolgens gebeurt er niets meer, maar het schermpje van kopie maken blijft in beeld, ik heb mijn Iphone ca 8 uur verbonden gelaten maar uiteindelijk afgekoppeld en geen iOS5 er op, waar gaat het fout? Mijn Iphone is niet gelailbraiked.
  #20  
Oud 31-12-11, 10:30
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nou dan heb je dus niet gedaan wat ik eerder beschreef: handmatig een reservekopie maken en daarna herstellen; niet updaten, dat levert velen problemen op bij het back-uppen, bij sommigen ligt het overigens aan firewalls e.d.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone werkt niet na installeren iOS5 clairecynthia iPhone algemeen 6 04-01-12 00:57
Probleem bij update ios5.0 : 3173 Stijnsandt iPhone algemeen 9 14-10-11 00:15
Foutmelding bij installeren IOS5. ChantallicA iPhone algemeen 1 12-10-11 23:02
iPhone 4 iOS5 Beta 1 naar iOS5 Beta 2 updaten probleem iOS5 iPhone algemeen 19 30-06-11 16:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.