iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Find My iPhone is onzinnig systeem? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101068-find-my-iphone-onzinnig-systeem.html)

mindchaoz 14-10-11 18:49

Find My iPhone is onzinnig systeem?
 
Zeg, ik heb eens een vraagje c.q. mededelinkje he.

Nu heb ik iOS 5 en iCloud en dus ook Find My iPhone.
Maar ik ben erachter gekomen dat je dat gewoon kunt uitzetten op je iPhone!.

Als ik op mijn iPhone naar Instellingen ga, en dan naar iCloud en ik zet daar Find my iPhone uit, dan ben ik niet meer zichtbaar als ik mezelf ga op zoeken via de website.

Dus, een tip aan alle iPhone dieven: Vind je een iPhone met iOS 5, voer bovenstaande stappen uit en je gevonden iPhone is door de rechtmatige eigenaar niet meer terug te vinden..

Ik vind het nogal merkwaardig dat het uitschakelen van zo'n functie niet beveiligd is met een wachtwoord ofzo.


Is Apple nu echt zo dom om te vergeten hier een solide beveiliging op te zetten, of wat?

WDS001 14-10-11 18:51

Een slimme dief omzeilt het Find My iPhone systeem nog voor dat je doorhebt dat die gestolen is. Bovendien kan je nog steeds een toegangscode instellen op je iPhone ;)

mindchaoz 14-10-11 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 716802)
Een slimme dief omzeilt het Find My iPhone systeem nog voor dat je doorhebt dat die gestolen is. Bovendien kan je nog steeds een toegangscode instellen op je iPhone ;)

Ja dat weet ik.. dat heb ik ook.
Maar het klopt dus ook dat die hele Find My iPhone "service" zo lek is als een kapot mandje uit 1764...

Weten we dat ook weer.
http://www.energyflash.nl/forum/imag...ies/smoker.gif

ballegooier 14-10-11 19:12

Toegangscode gebruiken en bij beperkingen instellen dat er geen wijzigingen aan de accounts gemaakt mogen worden (dus ook iCloud niet). Dat scheelt toch iets.

Het beveiligen kan idd niet zo goed als bijv. bij mn MacBook air. Een firmware wachtwoord + undercover (ook verkrijgbaar voor iphone, maar omdat die service alleen als app geinstalleerd kan, heb je daar op een idevice niets aan) en ik zal em altijd kunnen volgen. En de dief kan de harddisk niet wissen / herinstalleren (en schijf vervangen kan niet) Heb je natuurlijk nog niks aan als ie aan de andere kant van de wereld opduikt......

ipeertje 14-10-11 19:54

Wat doe je als de dief find my iphone niet heeft uitgezet en je hebt hem opgespoord? xD

Eric-B 14-10-11 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 716853)
Wat doe je als de dief find my iphone niet heeft uitgezet en je hebt hem opgespoord? xD

Je iPhone ophalen!

mindchaoz 14-10-11 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 716823)
...en bij beperkingen instellen dat er geen wijzigingen aan de accounts gemaakt mogen worden (dus ook iCloud niet). Dat scheelt toch iets.

Kijk dat is op zich wel iets wat scheelt ja.
Maar ik leg mezelf hier gelijk een hoop beperkingen mee op.

Beste is m.i. toch gewoon een losse alfanumerieke password beveiliging over deze vrij belangrijke functie. Waar kan ik een suggestie indienen bij Apple? ;)

reprise3 15-10-11 00:17

Stom, extern vergrendeld ( via app Find my Iphone in toestel zelf).
Iphone kan nu alleen opgestart worden met door mij ingegeven password.
Dat is probleem niet, want weet password. Aleen dit wil ik niet. Telkens password ingeven voordat ik kan ontgrendelen.
Kan extern wissen maar mededeling geeft aan dat find my Ipfone nooit meer zal werken.

Iemand een idee hoe dat zit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 00:39 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reprise3 (Bericht 717121)
Stom, extern vergrendeld ( via app Find my Iphone in toestel zelf).
Iphone kan nu alleen opgestart worden met door mij ingegeven password.
Dat is probleem niet, want weet password. Aleen dit wil ik niet. Telkens password ingeven voordat ik kan ontgrendelen.
Kan extern wissen maar mededeling geeft aan dat find my Ipfone nooit meer zal werken.

Iemand een idee hoe dat zit?

En gewist!!
Jawel alles wordt van Iphone gewist. Letterlijk ALLES!!!
Gelukkig back up. Gaat weer zo'n uur duren. Benieuwd of alles terugkomt....

update: nee herstelbestand blijkt beschadigd!! Verdomme.

Franko 15-10-11 11:15

Het is sowieso onzinnig, als hij hem hersteld via Itunes is hij sowieso niet meer tevinden ..

debroei 15-10-11 11:33

Als je binnen een groep je account deelt kun je van elkaar zien waar je bent. Handig als je ios5 hebt.

4JC 15-10-11 12:35

Eigenlijk zouden je ook het systeem moeten invoeren als je iphone uit wil zetten je ook je code moet instellen. Zo kunnen ze het niet omzeilen.

Cebis 15-10-11 12:57

Cylay vind ik beter werken dan find my iphone. Je kan zelfs foto nemen op afstand en nog veel meer

ballegooier 15-10-11 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4JC (Bericht 717373)
Eigenlijk zouden je ook het systeem moeten invoeren als je iphone uit wil zetten je ook je code moet instellen. Zo kunnen ze het niet omzeilen.

Niet helemaal: wachten tot de batterij leeg is, kan dan toch ook?

jobbais 15-10-11 14:11

lol heb tethered jailbreak op mijn iphone 3gs, je kan wel raden wat er gebeurd als mijn batterij leeg is, dan start hij helemaal niet meer op, en de dief maar denken wtf?? kapotte foon ( dump in de plomp :P )

dus thetered jailbreaken mensen!! je krijgt er je foon niet mee terug maar de dief heeft er binnen de kortste keren ook niets meer aan.

Jigsjdg 15-10-11 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 717308)
Als je binnen een groep je account deelt kun je van elkaar zien waar je bent. Handig als je ios5 hebt.

Yup, tot er ruzie in de tent is en je iphone op afstand gewist wordt... Hartstikke handig idd :(

Bikermouse 15-10-11 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jigsjdg (Bericht 717488)
Yup, tot er ruzie in de tent is en je iphone op afstand gewist wordt... Hartstikke handig idd :(

En ook niet meer nodig, nu je Find My Friends hebt....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 14:25 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jigsjdg (Bericht 717488)
Yup, tot er ruzie in de tent is en je iphone op afstand gewist wordt... Hartstikke handig idd :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz (Bericht 716868)
Kijk dat is op zich wel iets wat scheelt ja.
Maar ik leg mezelf hier gelijk een hoop beperkingen mee op.

Beste is m.i. toch gewoon een losse alfanumerieke password beveiliging over deze vrij belangrijke functie. Waar kan ik een suggestie indienen bij Apple? ;)

Die beperking valt volgens mij heel erg mee. Het enige wat je onder "beperkingen" moet blokkeren is dat Acounts kunnen worden gewijzigd/verwijderd (en hoe vaak doe je dat nu eenmaal?) en dat locatiebepaling uitgezet kan worden (!).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 14:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franko (Bericht 717287)
Het is sowieso onzinnig, als hij hem hersteld via Itunes is hij sowieso niet meer tevinden ..

Als je je iPhone netjes met een wachtwoord beveiligd is dat volgens mij de enige manier voor de dief (en natuurlijk zorgen dat ie geen netwerkverbinding kan maken = feitelijk onbruikbaar) om Find My iPhone te omzeilen/verwijderen.

Gek eigenlijk dat Apple geen firmware wachtwoord op de iPhone ondersteunt (en zoiets als een Puc-code voor het geval je die kwijt raakt) die gewoon niet gewist wordt bij een volledige system-wipe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.