iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [3GS] Van werkend naar drama na update ios5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101103-3gs-werkend-naar-drama-na-update-ios5.html)

basjuuh 14-10-11 22:06

[3GS] Van werkend naar drama na update ios5
 
Goedeavond allen,

Mijn iPhone is onbruikbaar geworden.
Na een update vanochtend van 4.3.3 naar 5.0 krijg ik de activatieserver niet aan de praat na 90 x proberen. Ik kom gewoon door het taalselectiekeuze menu en daarop volgt de locatie en Wi-Fi service etc. Maar bij het activeren geeftie telkens weer dat de activatieservice TIJDELIJK niet beschikbaar is.
Als ik vervolgens mijn iPhone connect met iTunes (op advies van de iphone zelf) zegt iTunes dat er een iPhone geconnect is zonder simkaart. iTunes geeft aan dat ik de telefoon opnieuw moet connecten, maar dat werkt na 100x proberen ook niet.

Ik heb dit geprobeerd met een t-mobile simkaart, omdat het toestel origineel vanaf t-mobile komt. Heb het ook geprobeerd met een vodafone simkaart omdat ik daarmee het toestel gebruikte.

Nu zou ik graag mijn toestel helemaal leeg willen maken, zonder software of iets, maar heb geen idee hoe ik in godsnaam dat ding formateer of wat dan ook. Desnoods terug naar ios4, want maandag moet ik weer aan het werk en dan is m'n iPhone noodzakelijk. Waar moet ik starten en welke progs gebruik ik hiervoor

Zit met de handen in het haar, hoop dat ik zo duidelijk mogelijk geweest ben en dat iemand me kan helpen met dit vervelende probleem, gezien ik echt afhankelijk ben van telefoon, maar vooral de data die er op staat.

Groet,
Bas

meegaa 14-10-11 22:38

zit er geen simlock op de simkaart? als itunes dan zegt dat je hem opnieuw moet connecten, moet je hem gewoon laten zitten, en je iphone ontgrendelen. dan vraagt die voor het wachtwoord, vul dit in en je kunt verder. Anders zou ik het ook niet weten.. succes ;)

ballegooier 14-10-11 22:40

Je bedoelt een simpincode. Een simlock (eigenlijk provider lock) zit op het toestel.

@Bas. Was je gejailbreakte toestel voorzien van een software matige unlocktool? Als je op de reguliere manier update, verlies je de jailbreak en ook de eventuele unlock.
Gister stond er nog een nieuwsbericht over al dan niet updaten naar iOS 5 als je een jailbreak hebt. Lees dat maar eens, voordat je allemaal vragen hoeft te stellen.

Terug naar iOS 4 zou misschien kunnen als je de voor jouw toestel specifieke SHSH blobs hebt. Echter heeft dat voor jou geen zin, denk ik, want de baseband (waar de unlocktool gebruik van maakt) is nu ook geüpdatet en die kun je niet downgraden.

Een iPhone kun je niet leegmaken; je kunt alleen de telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten door op 'herstel' te klikken in iTunes. De iPhone krijgt echter altijd de nieuwste software en baseband (nooit ouder)

meegaa 14-10-11 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 717049)
Je bedoelt een simpincode. Een simlock (eigenlijk provider lock) zit op het toestel.

ja dat bedoel ik :P

jackieboy8 15-10-11 00:00

Zet je iPhone in DFU mode. (kijk op youtube hoe dat moet)
Download de originele iOS 5 van felixbruns.de en klik op ipod firmware en kies daar bij 3GS voor iOS5.
Ga naar iTunes en doe shift+herstellen en kies je ios5 bestand. Klaar weer werkend. Ken het probleem.

basjuuh 15-10-11 00:42

Gedaan en werkt ook niet... Toch bedankt!!

arjan95 15-10-11 09:04

Als je in de instellingen kan, wat is dan de modemfirmware??? Als dit 06.15.00 is dan moet je unlocken met ultrasn0w om weer service te krijgen. Probeer de iphone anders eerst eens te hacktiveren met redsn0w (in de instellingen voor het jailbreaken klikken op Activate this iPhone) om zo in de instellingen te komen

Redsn0w is te vinden in het artikel over jailbreaken / unlocken op iOS 5 en is beschikbaar voor windows of mac

basjuuh 15-10-11 09:25

Thx voor je berichtje!

Mijn modemfirmware is idd die, die jij aangeeft. Maar dat weet ik gewoon, in instellingen kom ik niet... kom niet verder dan de setupscreens voor taal, regio, locatievoorziening, Wi-Fi en dan activatie.

Als ik redsnow opstart, mn toestel in DFU zet, ondersteunt hij geen van alle opties, hij zegt continue untethered options are not availeble for you're device...

henk1978 15-10-11 20:15

Mooie ***** dit, ik zit met excact het zelfde probleem en kom geen steek verder.
Zou je ook graag willen helpen maar heb zelf wel wat hulp nodig,
Hier gaat het ook om een t-mobile telefoon en sim.

Help Help

henk1978 16-10-11 00:45

Nou mensen de oplossing ga ik hieronder beschrijven voor zover mogelijk.

Download de nieuwste versie van redsnow_win_0.9.9b4
Download de nieuwste firmware ios5 via apple

simkaart uit de telefoon> telefoon aan de kabel en uitschakelen> start redsnow> kies jailbreak> dan vraagt ie naar de juiste ipsw selecteer deze> daarna terug en kies nogmaals jailbreak> vink ipad baseband en deactivated>vanaf daar loopt het vanzelf door en vraagt de iphone vanzelf naar de simkaart> sim erin stoppen> activatie voortzetten.

Dit was bij mij de oplossing..

Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.