iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   activeren van Imessage en Facetime in IOS 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101163-activeren-imessage-facetime-ios-5-a.html)

GoGo22 15-10-11 11:45

activeren van Imessage en Facetime in IOS 5
 
Mensen ik heb nu ook IOS 5 (met behoud van baseband) er op gezet en tethered jailbreak uitgevoerd. Alles werkt prima alleen ik krijg Imessage en Facetime niet geactiveerd? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en maar wil maar niet werken.

Ik moest me baseband behouden omdat ik een locked (T-mobile Duits) Iphone 4 heb. Ik werk met zo`n je weet wel sim houder ( ik mag de naam niet opnoemen, is illigaal namelijk :) )

Voordat ik op IOS 5 zat had ik IOS 4.3.3 en daar kon ik Facetime wel activeren. Heeft iemand idee`n hoe ik in iedergeval Facetime geactiveerd kan krijgen? Imessage is niet echt belangrijk voor mij namelijk.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor mij ?

GoGo22 15-10-11 19:39

Niemand die wat hulp kan geven?

kokkie44 15-10-11 19:50

Dat facetime stel je in bij instellingen, facetime.
En Imessage gaat automatisch wanneer je een berichtje stuurt naar iemand die ook een iphone op ios5 draait geeft ie dat ook aan.

stig666 15-10-11 23:33

heb ik nog een vreemder probleem, bij mij staat helemaal geen facetime icoon bij instellingen, zelfs bij de apple store wisten ze er geen raad mee

GoGo22 16-10-11 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 (Bericht 717762)
Dat facetime stel je in bij instellingen, facetime.
En Imessage gaat automatisch wanneer je een berichtje stuurt naar iemand die ook een iphone op ios5 draait geeft ie dat ook aan.

İk begrijp dat je facetime bij instellingen aan zet, alleen zodra ik dit doe blijft die staan op wachten op activering. İk krijg hem dus niet aan.

Er zou toch eigenlijk een bericht uitgestuurd moeten worden? En melding geven dat die ern bericht gaat uitsturen? Facetime werkte bij mij wel met ios 4.3.3 en die turbo sim die ik heb :)

maltje 18-10-11 17:10

hier zelfde probleem,geen facetime of Imessage en alles staat op.
Tiens

Nilles 18-10-11 17:26

iMessage heeft ook geen apart icoon. iMessage zit in je berichten App.
Je iPhone kijkt of hij gebruik kan maken van iMessage en stuurt anders gewoon een sms.

maltje 18-10-11 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 719931)
iMessage heeft ook geen apart icoon. iMessage zit in je berichten App.
Je iPhone kijkt of hij gebruik kan maken van iMessage en stuurt anders gewoon een sms.

Hier doet hij dat dus niet.

LazerG 18-10-11 17:42

beide partijen moeten zeker een ios5 hebben anders werkt het niet ! hij ckeckt normaal ook of je versie legaal is ander kan hij geen thrusted handshake maken

maltje 18-10-11 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LazerG (Bericht 719937)
beide partijen moeten zeker een ios5 hebben anders werkt het niet ! hij ckeckt normaal ook of je versie legaal is ander kan hij geen thrusted handshake maken

tja,is het misschien omdat hij gejailbreaked is?
Whatsapp blijven gebruiken dus,jammer.

GoGo22 18-10-11 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 720018)
tja,is het misschien omdat hij gejailbreaked is?
Whatsapp blijven gebruiken dus,jammer.

Mijne is ook gejailbreaked, zit een duits tmobile lock op. Heb geen keus moet wel jailbreaken. Heb ook geen tmobile kaart om legaal te activeren :s imessage is niet zon probleem bij mij, facetime had ik graag wel werkende :( op ios 4.3.3 werkte het wel, mischien maar weer terug naar dat :s

simlockvrij 18-10-11 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LazerG (Bericht 719937)
hij ckeckt normaal ook of je versie legaal is ander kan hij geen thrusted handshake maken

dit is dan zeker nieuw sinds ios5?

wouter016 19-10-11 23:34

Hier staat bij facetime: wachten op activering... ook ios 5 jailbeaked + unlocked... iemand raad?

maltje 21-10-11 12:04

Het werkt hier nu,heb mijn paswoord opnieuw ingegeven en hopla.

Wijcky 24-10-11 20:51

Ik heb blijkbaar geen icoontje staan. Ik kan enkel maar voor Facetime kiezen bij de contacten.

Is er ook zo een icoon voor Facetime zoals bij de iPad 2?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.