iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vervelend aan imessage (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101171-vervelend-imessage.html)

LightPhoenix 15-10-11 12:06

Vervelend aan imessage
 
Hoi,

Ik vind een bepaald iets nogal vervelend aan iMessage.
Een maat van mij heeft een ipad en een gewone telefoon(geen iphone).

Het email adres staat dus toegevoegd aan zijn contact.

Als ik nu een sms naar hem stuur via zn nummer komt hij in de lijst berichten te staan bijv: pietje puck

Als ik hem nu een imessage bericht via zn email stuur komt er weer pietje puck te staan.

Dus dan krijg je dit in het berichten overzicht:
Pietje Puck
Pietje Puck

Ik vind het vervelend dan elke keer een appart contact aan te maken.

Mij lijkt het een mooi idee om een blauw tekst balonnetje achter een naam te laten zien. Als je nu een bericht naar iemand stuurt kun je zoeken op zijn naam dan komt er al een blauw tekstbalonnetje te staan als hij imessage heeft.

Ik vind dat ze dit bij het overzicht achter iemand naam moeten zetten.

Hoe kan ik dit bij apple aangeven zodat dit in de volgende update verwerkt word?

PeterPastoor 15-10-11 12:20

Kleine toevoeging hierop van mijn kant uit.

Ik en mijn vriendin gebruiken hetzelfde account. Als we berichten via iMessage willen sturen komt lke keer dezelfde naam als afzender te staan en niet die van haar. Is hier iets aan te doen? :)

We gebruiken ook Whatsapp hoor dus niet echt een groot probleem :)

LightPhoenix 15-10-11 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterPastoor (Bericht 717360)
Kleine toevoeging hierop van mijn kant uit.

Ik en mijn vriendin gebruiken hetzelfde account. Als we berichten via iMessage willen sturen komt lke keer dezelfde naam als afzender te staan en niet die van haar. Is hier iets aan te doen? :)

We gebruiken ook Whatsapp hoor dus niet echt een groot probleem :)

Hoi,

Je kunt als het goed is onder instellingen -> berichten een email adres instellen.
Onder het opje Ontvang op. Daar kun je een apple ID toevoegen.

Moet je maar even kijken, bij mij en mijn vader gaat het wel goed. Wij gebruiken hetzelfde Apple ID voor apps maar voor imessage en gamecenter hebben we beide een eigen account ingesteld.

Jasper

MathieuG 15-10-11 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LightPhoenix (Bericht 717363)
Hoi,

Je kunt als het goed is onder instellingen -> berichten een email adres instellen.
Onder het opje Ontvang op. Daar kun je een apple ID toevoegen.

Moet je maar even kijken, bij mij en mijn vader gaat het wel goed. Wij gebruiken hetzelfde Apple ID voor apps maar voor imessage en gamecenter hebben we beide een eigen account ingesteld.

Jasper

Klopt dit werkt bij mij ook zo. Alleen wat wel vreemd is dat je op de iPad een afbeelding hebt in de chat maar beide van mijn account. Weet iemand waar hij die afbeelding vandaan haalt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.