//

iMessage: Problemen en oplossingen

iMessage: Problemen en oplossingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb mijn iphone 4 geupdate naar io5 en wil imessage gebruiken!Deze staat geactiveerd op mijn toestel!Ik wil een bericht versturen naar mijn dochter die eveneens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22-10-11, 19:44
carllycke carllycke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Question iMessage

Heb mijn iphone 4 geupdate naar io5 en wil imessage gebruiken!Deze staat geactiveerd op mijn toestel!Ik wil een bericht versturen naar mijn dochter die eveneens een iphone vier heeft met iso5 geinstalleerd en dit lukt niet.
Bij versturen blijft de kleur op groen staan en normaal moet deze blauw worden voor imessage te verzenden!
Heb al alles geprobeerd maar vindt hier omtrent geen info!Bij mijn dochter lukt dit perfect met dezelfde instellingen!

Iemand hier ervaring mee!

Grts
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 22-10-11, 23:28
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Heb je een werkend data protocol aanstaan? (3G of Wi-Fi) Mocht dit niet zo zijn of het signaal is te zwak, dan gaat het je niet lukken.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #43  
Oud 23-10-11, 04:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Probeer eens een iMessage te sturen vanuit vliegtuigmodus terwijl wi-fi aanstaat?
  #44  
Oud 23-10-11, 09:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu we dat allemaal gehad hebben kan jouw dochter misschien eens nakijken welke adressen zij ingesteld heeft in iMessage (telefoonnummer en e-mail adressen).

En dan eens kijken welke adressen jij gebruikt om haar te bereiken.
  #45  
Oud 24-10-11, 12:20
ralphvlassak ralphvlassak is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard iMessage

Kan ik iMessage gebruiken met mijn ipad2 16gb? Ik krijg nu geen berichten verstuurd!

Alvast bedankt,
Ralph
  #46  
Oud 24-10-11, 23:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralphvlassak Bekijk bericht
Kan ik iMessage gebruiken met mijn ipad2 16gb? Ik krijg nu geen berichten verstuurd!

Alvast bedankt,
Ralph
Dat gaat ja. Zolang je maar data connectie hebt zoals bv Wi-Fi,3G enz....
  #47  
Oud 25-10-11, 00:20
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Zolang je maar data connectie hebt zoals bv Wi-Fi,3G enz....
Apotheosis,

Wat bedoel je nu met "enz..." je kan toch alleen met Wi-Fi en 3G internet verbinding maken? Of werkt het ook als hij met de kabel aan de PC of iMac hangt?
  #48  
Oud 25-10-11, 00:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Apotheosis,

Wat bedoel je nu met "enz..." je kan toch alleen met Wi-Fi en 3G internet verbinding maken? Of werkt het ook als hij met de kabel aan de PC of iMac hangt?
E=EDGE
o=gprs

Ook data connectie deze 2, de gprs is wel tergend traag en niet meer voor de dag van vandaag, ben je weinig mee.
  #49  
Oud 25-10-11, 02:25
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralphvlassak Bekijk bericht
Kan ik iMessage gebruiken met mijn ipad2 16gb? Ik krijg nu geen berichten verstuurd!

Alvast bedankt,
Ralph
Je moet het wel eerst instellen en zoals Apotheosis zei een actieve dataverbinding hebben.
  #50  
Oud 28-10-11, 16:51
ralphvlassak ralphvlassak is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Hoe moet ik dit instellen? Ik heb Wi-Fi!

Alvast bedankt,
  #51  
Oud 28-10-11, 20:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Als je op je Wi-Fi netwerk zit dan moet dat gewoon gaan om berichten te sturen naar andere imessage gebruikers.
Je kan dat dus alleen gebruiken als andere mensen ook een ipad of iphone ofzo hebben (met ios 5 erop wel) , als ze bv samsung toestel ofzo hebben dan gaat het niet he .

Voor de rest valt er normaal gezien weinig tot nikske in te stellen; je kan wel naar instellingen gaan en op berichtgeving klikken en dan berichten klikken in berichtencentrum en daar kan je dat aanzetten ( of het zal mss al aanstaan).

Berichtencentrum ; staat aan bij mij
Toon; staat bij mij 5 recente onderdelen
meldingsstijl staat op stroken bij mij
en als de rest zoals badge appsymbool,toon voorvertoning,herhaal melding 1keer, in toegangsscherm staat allemaal aan.


En dan kan je ook naar je berichten gaan ook bij instellingen en dan linkse kant en staat bij mij onder safari, berichten; als je daar dan opklikt daar kan je imessage aanzetten, stuur leesbewijzen, ontvang op (staat mijn emailadres) en toon onderwerpveld staat ook aan.

Ik denk dat dat alles is, ik hoop ik het een beetje duidleijk heb uitgelegd wnt ben daar nie ne goeie in.


Update; ja man, lap, ik heb het ook aan mijn *****n; ik kan nu ook opeens nikske meer versturen via de ipad naar iemand anders die imessage heeft,lol,grmbblll, kzit zelf in de shit nu en .
Heel bizar toch allemaal. Ik kan wel emails ontvangen via iemand anders z'n imessage op mijn laptop, snap er nu zelf niske meer van,ppfff.

Heb de vorige keer een herstel enzo gedaan en toen was deels mijn probleem opgelost,maar tis terug miserie.
Gelukkig hebk bij de iphone minder problemen mee.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-10-11 om 21:08.
  #52  
Oud 06-11-11, 21:10
Elidb Elidb is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 55
Standaard iMessage

Ik en mij vriendin hebben een probleem. Zij heeft momenteel enkel internet via Wi-Fi en als zij dan een bericht verstuurt gaat dit perfect via iMessage maar als ze geen internet meer heeft en wilt naar mij een sms stuurt gaat dit niet in het zelfde scherm hij probeert altijd via iMessage te sturen terwijl bij instellingen staat dat indien iMessage niet beschikbaar is via sms sturen maar dit werkt dus niet en als ze dan een nieuw scherm opent en naar mij een sms stuurt dan gaat dit wel maar als ik dan een antwoord stuur krijgt zij dit niet omdat dit bij mij via iMessage stuurt ja ook bij mij staat het aan dat hij via sms moet sturen. Hebben beide iphone's al eens volledig gereset en opnieuw begonnen zonder reserve copie en het probleem blijft. Iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?

Mvg
  #53  
Oud 06-11-11, 21:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elidb Bekijk bericht
Ik en mij vriendin hebben een probleem. Zij heeft momenteel enkel internet via Wi-Fi en als zij dan een bericht verstuurt gaat dit perfect via iMessage maar als ze geen internet meer heeft en wilt naar mij een sms stuurt gaat dit niet in het zelfde scherm hij probeert altijd via iMessage te sturen terwijl bij instellingen staat dat indien iMessage niet beschikbaar is via sms sturen maar dit werkt dus niet en als ze dan een nieuw scherm opent en naar mij een sms stuurt dan gaat dit wel maar als ik dan een antwoord stuur krijgt zij dit niet omdat dit bij mij via iMessage stuurt ja ook bij mij staat het aan dat hij via sms moet sturen. Hebben beide iphone's al eens volledig gereset en opnieuw begonnen zonder reserve copie en het probleem blijft. Iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?

Mvg
Ik heb dat helaas ook voor.
  #54  
Oud 06-11-11, 21:17
Elidb Elidb is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 55
Standaard

Dit is redelijk vervelend en hoop da iemand hier een oplossing voor weet
  #55  
Oud 06-11-11, 21:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Hetgeen ik nu zelf getest heb; mijne maat zijne Wi-Fi staat uit en alsook zijne mobiele data. Bij mij staat Wi-Fi wel aan maar ik heb in imessage instelling imessage uitgezet en dan op de normale manier een sms gestuurd en dat ging. Vanaf ik imessage terug aanzet en ik stuur een bericht dan krijgt mijne maat mijn bericht ook niet ondanks er staat deze als gewone sms moet sturen.

Kan u vriendin op haar smartphone geene whatsapp installeren en data aboke hebben? .
  #56  
Oud 06-11-11, 22:00
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Zijn jullie iMessage-programma's gekoppeld aan jullie telefoonnummers of aan jullie e-mail adressen (als afzender dus)?
  #57  
Oud 06-11-11, 22:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Zijn jullie iMessage-programma's gekoppeld aan jullie telefoonnummers of aan jullie e-mail adressen (als afzender dus)?
Ik denk gsm nr maar ben nie zeker? Hoe stelt ge dat in mss??
Heb ik geen flauw benul van.
  #58  
Oud 06-11-11, 22:04
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Instellingen -> Berichten -> Ontvang op

Maar als je een iPhone hebt is het telefoonnummer standaard een ontvanger geloof ik.
  #59  
Oud 06-11-11, 22:05
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Klopt maar je kunt dan nog kiezen wie de "afzender" is. Als dat een e-mail adres is kan ik me zomaar voorstellen dat SMS fall-back niet werkt (zeker als MMS ook uit staat).
  #60  
Oud 06-11-11, 23:10
Elidb Elidb is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Hetgeen ik nu zelf getest heb; mijne maat zijne Wi-Fi staat uit en alsook zijne mobiele data. Bij mij staat Wi-Fi wel aan maar ik heb in imessage instelling imessage uitgezet en dan op de normale manier een sms gestuurd en dat ging. Vanaf ik imessage terug aanzet en ik stuur een bericht dan krijgt mijne maat mijn bericht ook niet ondanks er staat deze als gewone sms moet sturen.

Kan u vriendin op haar smartphone geene whatsapp installeren en data aboke hebben? .
Waarom zouden we nog betalen voor whatsapp als je gratis iMessage hebt. En volgende maand gaat ze een dataabo halen maar zit nog 1maand vast bij haarhuidige provider.


Ja bij ontvanger staat er bij mij ook men email adress maar ik heb ook een iPad en dan moet dit om mijn berichten ook daar te ontvangen. Bij haar Staat er ook 2. Zou het helpen als zij haar emailadres daar verwijdert?

Blijkbaar kan je het email adres daar niet verwijderen.
Reageren

Labels
imessage, ios5, iphone, iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage RoBertoo iPhone Apps 41 01-07-13 00:16
Imessage IOS 5 eugje iPhone algemeen 20 29-06-12 20:23
iMessage op Iphone en Ipad dat.rooie.ventje iPhone algemeen 0 14-10-11 11:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.