//

iMessage: Problemen en oplossingen

iMessage: Problemen en oplossingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Ik heb even een vraagje. Mijn vader en zusje hebben ook een iPhone, aangezien wij geen zin hadden om programma's dan 3x aan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-10-11, 14:32
LightPhoenix LightPhoenix is offline
• iOS 13.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard iMessage: Problemen en oplossingen

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Mijn vader en zusje hebben ook een iPhone, aangezien wij geen zin hadden om programma's dan 3x aan te schaffen, gebruiken wij alle 3 hetzelfde account.

Als je bijvoorbeeld heel iWork 3x moet kopen word het best prijzig, ik denk dat er meerdere mensen zijn die dit doen.

Alleen stel ik wil nu gebruik maken van iMessage hoe werkt dit dan?
Ik vind het bijvoorbeeld vervelend als mijn zusje al mijn iMessage berichten ook op haar telefoon te zien krijgt.

Hoe werkt dit precies?

Thx

Laatst gewijzigd door Nikooos; 14-11-12 om 15:05.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-11, 14:47
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

iMessage gaat niet via hetzelfde hoor, volgens mij is elk iMessage programma identiek aan een iPhone of iPod!
  #3  
Oud 12-10-11, 14:50
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

iMessage is net als een gewoon bericht sturen.

Maar als de ontvanger van de sms ook iOS5 heeft gaat het via iMessage

heeft helemaal niets met iTunesaccount of icloud te maken.
  #4  
Oud 12-10-11, 15:19
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Misschien wel goed om na te denken wat je met je foto's doet. iCloud synct deze namelijk wel naar alle devices met hetzelfde AppleID
  #5  
Oud 12-10-11, 15:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans
heeft helemaal niets met iTunesaccount of icloud te maken.
Ehm, wat doet de optie "Apple ID" als eerste instelling bij iMessage dan?

Als ik er op klik komt een pop-up met de naam "iMessage-account" die die Apple ID toont...

Daarnaast kan ik wel extra emailadressen toevoegen bij de optie "U bent bereikbaar voor berichten op:"
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 12-10-11, 15:28
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

inderdaad ook alle imessage berichten worden gesynct over alle devices met dezelfde appleID.
Dit werdt overigens vol overgave gepresenteerd in de keynote van juni
  #7  
Oud 12-10-11, 15:43
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je kan achteraf toch gelijk welk mailadres ingeven.
  #8  
Oud 12-10-11, 15:48
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

@bomans Ik heb nog geen idee hoe dt zou werken. Het lijkt er op dat je inderdaad je bereikbaarheid op kan geven maar hoe dit vervolgens dan weer gekoppeld is aan je appleID is me even een raadsel.

Heb geen mogelijkheid dit te testen. Misschien dat LightPhoenix dit kan testen na de update van de devices bij hem thuis en dit kan delen hij zal idd niet de enige zijn. Ik heb die mogelijkheid niet wij hebben gescheiden accounts thuis.
  #9  
Oud 12-10-11, 16:02
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Er zit idd een koppeling in van je iTunes account.
Maar je kan een alternatief mailadres opgeven.

Zal inderdaad ook even moeten testen hoe en waar iMessage zijn berichten opslaat/synct.
  #10  
Oud 12-10-11, 16:13
LightPhoenix LightPhoenix is offline
• iOS 13.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Volgensmij kun je het bij instellingen instellen voor iMessage, een klasgenoot had de GM op zijn iPhone staan dus ik heb daar even gekeken. Vanavond zal ik de officiele versie op mijn iPhone zetten dan kan ik vanavond kijken hoe of wat.

Thx voor de reacties
  #11  
Oud 12-10-11, 16:17
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je kan inderdaad instellen waarop de iMessage moet aankomen. Ik heb op mijn iPhone bijvoorbeeld mijn telefoonnummer als eerste keuze ingesteld, dus iMessages die ik verstuur komen van mijn telefoonnummer. iMessages die naar mijn telefoonnummer worden gestuurd komen alleen op mijn iPhone aan, niet op de iPad.

Omgekeerd zal het zo zijn dat iMessages die naar je Apple ID worden gestuurd op beide iDevices terechtkomen aangezien die van hetzelfde account gebruikmaken.
  #12  
Oud 13-10-11, 18:01
sjors199 sjors199 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard iMessage IOS 5

Hallo, ik heb sinds woensdag (12-10-11) die nieuwe IOS 5 op mijn Iphone 4 staan. Het werk perfect op een ding na! Als ik iMessage aan zet bij instellingen, zet ie zich zelf weer terug in enkele seconden, terwijl die het wel al heeft gedaan. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes Sjors
  #13  
Oud 14-10-11, 00:35
Merin Merin is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 15
Standaard

Waarom maak je geen nieuwe Apple ID aan?
  #14  
Oud 14-10-11, 02:09
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Ik denk dat het al heel wat duidelijker wordt als je weet dat je een AppleID nodig hebt voor aankopen in de diverse stores en dat deze AppleID van alles mag zijn: je eigen mailadres, je MobileMe account, je iCloud account, etc. Het staat dus los van iCloud.

Wat je moet doen is simpel: helemaal niks met het account wat je gebruikt voor de aankopen. Die lekker laten voor wat het is: een account om aankopen mee te doen.

Als je de iCloud diensten wil gebruiken en wil dat iedereen z'n eigen ding heeft zul je voor iedereen een eigen iCloud moeten aanvragen. Aangezien die gratis zijn lijkt me dat geen probleem. Dan heeft iedereen voor nop een eigen mailadres, eigen agenda, eigen adresboek, etc.

Zelf heb ik het ook opgesplitst. Mijn iCloud doet alleen agenda, contacten en mail. Voor de aankopen in de app store e.d. heb ik een geheel ander apart AppleID.

Edit: het is in het Engels maar bij Apple zelf staat op hun iCloud support page hier ook het e.e.a. over. Je moet op de volgende link de 2e optie aanklikken: https://support.apple.com/kb/HT4895

Laatst gewijzigd door ppl; 14-10-11 om 17:48. Reden: Toevoeging Apple support link
  #15  
Oud 14-10-11, 03:11
djsparky djsparky is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merin Bekijk bericht
Waarom maak je geen nieuwe Apple ID aan?
Zoals in 1e bericht uitgelegd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LightPhoenix Bekijk bericht
...aangezien wij geen zin hadden om programma's dan 3x aan te schaffen, gebruiken wij alle 3 hetzelfde account.

Als je bijvoorbeeld heel iWork 3x moet kopen word het best prijzig, ik denk dat er meerdere mensen zijn die dit doen.

....
  #16  
Oud 14-10-11, 10:16
Merin Merin is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djsparky Bekijk bericht
Zoals in 1e bericht uitgelegd:
Je kunt dat account behouden, en daarmee toch de aankopen blijven doen. Ik heb zelf ook 2 Apple ID's. Eentje waarmee ik betaalde apps koop, de andere voor de rest.
  #17  
Oud 14-10-11, 13:25
LightPhoenix LightPhoenix is offline
• iOS 13.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Werkt zoals ik gehoopt had
  #18  
Oud 14-10-11, 15:02
eugje eugje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Ik denk dat het al heel wat duidelijker wordt als je weet dat je een AppleID nodig hebt voor aankopen in de diverse stores en dat deze AppleID van alles mag zijn: je eigen mailadres, je MobileMe account, je iCloud account, etc. Het staat dus los van iCloud.

Wat je moet doen is simpel: helemaal niks met het account wat je gebruikt voor de aankopen. Die lekker laten voor wat het is: een account om aankopen mee te doen.

Als je de iCloud diensten wil gebruiken en wil dat iedereen z'n eigen ding heeft zul je voor iedereen een eigen iCloud moeten aanvragen. Aangezien die gratis zijn lijkt me dat geen probleem. Dan heeft iedereen voor nop een eigen mailadres, eigen agenda, eigen adresboek, etc.

Zelf heb ik het ook opgesplitst. Mijn iCloud doet alleen agenda, contacten en mail. Voor de aankopen in de app store e.d. heb ik een geheel ander apart AppleID.
Een aanvulling hierop is dat je Icloud account ook gebruik wordt voor de find my iPhone / iPad optie. Als alle apparaten in huis hetzelfde Icloud account gebruiken zul je ook alle apparaten onder 1 account zien. Daarom is het beter om alleen die apparaten die van jou zijn onder jouw account te plaatsen. Dus elk gezinslid een eigen Icloud account.
  #19  
Oud 14-10-11, 17:23
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Ik verstuur een bericht naar iemand met ios5 op Iphone en internetverbinding maar het is een gewone sms en geen Imessage.
Imessage staat op,maar ????????
Moet ik in Icloud iets instellen,zo ja wat,hoe?

mvg
  #20  
Oud 15-10-11, 01:24
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

iMessage moet op beide iPhones met iOS 5 wel aan staan en je telefoonnummer moet dan geregistreerd zijn. Je kunt hier echter ook een e-mailadres voor gebruiken (volgens mij moet dat een AppleID zijn).
Reageren

Labels
imessage, ios5, iphone, iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage RoBertoo iPhone Apps 41 01-07-13 00:16
Imessage IOS 5 eugje iPhone algemeen 20 29-06-12 20:23
iMessage op Iphone en Ipad dat.rooie.ventje iPhone algemeen 0 14-10-11 11:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.