//

iMessage: email invoeren + vraag iPod + gsm

iMessage: email invoeren + vraag iPod + gsm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Ik heb enkele vraagjes betreffende iMessage. Ikzelf heb een iPhone 4. Verschillende vrienden van me hebben een gsm en een iPod Touch. Nu, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-11, 16:55
EmperorBE EmperorBE is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 19
Question iMessage: email invoeren + vraag iPod + gsm

Dag iedereen,

Ik heb enkele vraagjes betreffende iMessage.

Ikzelf heb een iPhone 4. Verschillende vrienden van me hebben een gsm en een iPod Touch. Nu, ik heb al met hen geiMessaged omdat zij mij hadden geiMessaged. Wanneer ik echter probeer een contact met een iPod Touch in te voeren (met het + teken), komen enkel diens telefoonnummers beschikbaar en niet diens email. Ook lukt het mij niet om een emailadres in te geven?! Dat lukt enkel door copy-paste, wat nogal omslachtig is. Mijn vraag dus: is het mogelijk op een iPhone een emailadres in te geven van iemand? Bij mij komt immers het @-teken niet te voorschijn zoals dat op de iPod Touch naast de spatie staat. Ik kan enkel de cijfertjes kiezen zoals we dat al kenden.

Tweede vraag gaat als volgt:

Diezelfde vrienden hebben een iPod Touch en een gsm. Nu zou ik graag hebben dat wanneer ik hen een bericht stuur, ik dat in 1 berichtenvenster kan doen. Dus ik wil niet dat iPod en gsm gescheiden zijn. Gewoon 1 integratie zoals wanneer ik naar iemand sms/iMessage die een iPhone heeft. Maar dat lijkt mij niet mogelijk, hoe komt dat? Ik kan toch perfect een contact een iMessage sturen en wanneer diens Wi-Fi op zijn iPod niet aan staat, dat het dan naar zijn gsmnummer sms't? Zoals dat gebeurt wanneer de andere zijn Wi-Fi niet aanstaat bij een iPhone. Iemand een verklaring?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-11, 14:11
Ardi Ardi is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik zit met hetzelfde probleem, nl. dat je geen mogelijkheid hebt op de iPhone om een email van een contactpersoon te selecteren of te typen, en dus geen iMessage kan beginnen.... Bizar! Iemand al een oplossing gevonden?
  #3  
Oud 17-10-11, 14:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardi Bekijk bericht
Ik zit met hetzelfde probleem, nl. dat je geen mogelijkheid hebt op de iPhone om een email van een contactpersoon te selecteren of te typen, en dus geen iMessage kan beginnen.... Bizar! Iemand al een oplossing gevonden?
Mijne maat die 3gs heeft en ios 5 kan dat wel en ik kan dat helaas ook niet.
  #4  
Oud 17-10-11, 15:07
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Als je bij imessage gewoon achter "Aan:" een email adres intoets geeft het vanzelf aan welke in je contacten hebt staan en kan je een telefoonnummer of email selecteren. Dus geen "+" gebruiken.
  #5  
Oud 17-10-11, 15:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midon Bekijk bericht
Als je bij imessage gewoon achter "Aan:" een email adres intoets geeft het vanzelf aan welke in je contacten hebt staan en kan je een telefoonnummer of email selecteren. Dus geen "+" gebruiken.
Ook niet bij mij, alleen gsm nr.
  #6  
Oud 17-10-11, 15:15
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

" ook niet bij mij " bedoel je ik kan geen email adres intoetsen of de iphone komt niet met suggesties uit je contacten.
  #7  
Oud 17-10-11, 15:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midon Bekijk bericht
" ook niet bij mij " bedoel je ik kan geen email adres intoetsen of de iphone komt niet met suggesties uit je contacten.
Ik kan geen email invoeren bij aan en ook niet bij contacten, alleen gsm nr (bij imessage).

Mijne maat die dus 3gs heeft en ios 5 kan dat wel, ik kan dat niet en ik ben duidelijk de enige niet.

Als ik dan toch email kan nemen dan komt er bij mij ne zever op ik mss moet aanzetten maarja, dan ben ik altijd 0.25 cent kwijt, dan gebruik ik nog liever whatsapp, das nog altijd het beste.
Mijn problemen hier zijn enorm,ppff.ik kan mails ontvangen maar geen meer versturen. Tis nie normaal en ik heb al zeker 20 uren mee bezig gezeten maar nikske helpt, enige wat ik mss nog eens kan doen is werkelijk alles volledig wissen en nieuwe iphone nemen en geen reservekopie enzo nemen, dan nog kan het allemaal voor noppes zijn al dat vele werk alweer, nog nooit zo'n miserie als nu gehad.
(das nog nie alles zenne, er is nog meer maar teveel om op te noemen).
  #8  
Oud 17-10-11, 18:04
EmperorBE EmperorBE is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 19
Standaard

Beste mensen,

Ik heb de oplossing (op een ander forum) gevonden!

Ga naar Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data > MMS > Vul in (maakt niet uit wat, schrijf er gewoon wat)
Als je dan de iPhone herstart en je opent 'Berichten' of 'Messages', dan kun je het '@' symbool invullen!

Andreas
  #9  
Oud 17-10-11, 18:20
Ardi Ardi is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard Mms aanzetten helpt!

Bij Instellingen - Berichten - sms/mms - Mms-berichten aanzetten. Dit zorgt ervoor dat je bij het opstellen van berichten ook email-adressen kan schrijven of kiezen. Achter het email-adres waarmee iemand per iMessage te bereiken is zie je een blauw tekstballonnetje!
  #10  
Oud 17-10-11, 21:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Raar inderdaad. Ik kan iemand met een iPod met iOS 5 ook geen iMessage sturen. Alleen een MMS. Het ballonnetje wordt maar niet blauw. Als ik MMS uitzet in instellingen, krijg ik de foutmelding dat ik diegene geen bericht kan sturen (naar een email adres) als MMS uitgeschakeld is.

N.B. Ik kan die persoon niet 'vinden' als ik de naam begin te tikken. Pas als ik op '+' druk, kan ik die persoon uit het adresboek selecteren.
En ik heb al wel een iMessage gekregen van die persoon.
  #11  
Oud 12-02-12, 16:07
Bfw30 Bfw30 is offline
• iOS 8.1
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag 070
Berichten: 75
Standaard

Ik heb een oplossing gevonden; ga in je contacten-app naar de persoon en druk op stuur message. Dan kan ik wel zijn email adres selecteren
Reageren

Labels
berichten, imessage, iphone, ipod touch, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iPod iOS 4.0 Vraag dylanspronck iTunes 6 22-06-10 06:58
Email account invoeren??? richardiPhonepoldervaart iPhone algemeen 0 21-06-10 23:23
Bluetooth programma om iPod Touch met gsm te verbinden DaMob Jailbreak apps en thema's 1 12-05-10 22:40
iPod vraag mitchellsprenk iPhone algemeen 2 17-02-10 17:27
Vraag/Probleem (Email) Sylerr iPhone algemeen 2 14-05-09 18:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.