iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Telefoon één grote puinhoop na installatie iOS5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101471-telefoon-grote-puinhoop-na-installatie-ios5.html)

lieflotje 17-10-11 15:22

Telefoon één grote puinhoop na installatie iOS5
 
Afgelopen weekend heb ik iOS5 geinstalleerd op mijn iPhone. Uiteraard ging daarbij één en ander mis maar was reeds voorspeld dus daar maakte ik me nog niet zo druk om. Het maken van de reservekopie leverde het eerste probleem op en iTunes noemde dit zelf probeelm -20. De reservekopie terugzetten verliep ook niet zonder problemen. Uiteindelijk heb ik alle Apps via de iTunesbibliotheek moeten terugzetten. Een hele hoop Apps functioneren daardoor niet meer optimaal en ook mijn foto's ben ik allemaal kwijt. Later heb ik een nieuwe reservekopie gemaakt maar deze blijkt nu vol fouten te zitten. Het enige fijne is dat ik mijn contacten (telefoonnummers) nog heb. Helaas is mijn iPhone de enige plaats waar ik deze contacten heb opgeslagen. Op de een of andere manier zijn mijn emaliadressen er in honderdvoud opgezet en wanneer ik nu in mijn lijst contacten wil kijken word ik er gelijk weer uitgegooid zonder dat ik iets kan doen. Hetzelfde geldt voor bellen; wanneer ik dit wil schakelt de iPhone gelijk over naar het beginscherm en ook het menu Instellingen haalt dit geintje uit. Daarbij staat er ook 4.7GB 'overige' op mijn iPhone waarvan ik niet kan achterhalen wat het is. Dat zit in de reservekopie want toen ik hem al eens herstelde naar de fabrieksinstellingen was dit verdwenen. Ook is hij nu zo traag als dikke stront en loopt de batterij ontzettend snel leeg. Ik kan dus momenteel vrijwel niks met mijn iPhone. Ik zou het niet erg vinden om alles weer naar de fabrieksinstellingen terug te zetten als ik mijn telefoonnumers maar behoud. Dus:
- hoe kan ik mijn telefoonnumers (emailadressen dus niet) bewaren? en
- hoe krijg ik mijn iPhone weer werkend?
Harde restarts heb ik al in veelvoud uitgevoerd en helpen niks.

HELP!!!!

apotheosis 17-10-11 15:50

Welcome to the club, tis hier hetzelfde man, niks anders dan stront aan de knikker, de helft werkt hier ook niet, bij emails verzenden krijg ik nen tekst van da email adres bestaat waarschijnlijk nie terwijl da weldegelijk bestaat en correct is, nu opeens lukt het allemaal nimmer.ppfpf

heydan 19-10-11 17:13

HELP!!!
Ik kan geen van mijn apps terugzetten na update ios5

Marcel-VR6 19-10-11 20:21

Wat je kan doen met je telefoonnummers is: Idrive installeren vanuit de appstore.
Dan kun je je nummers met 1 druk op de knop back-uppen.

En je apps kun je vanuit itunes wel naar je telefoon slepen.
Althans, bij mij lukt dat.

ikkeg 19-10-11 22:17

puinhoop ?
 
Vreemd heb gewoon alles zonder probleem kunnen updaten, na installatie ios5, terug gezet van bestaande reservekopie en zelfs JB gedaan. Geen noemenswaardig probleem.

Probeer eens te herstellen met een oudere reservekopie via shift herstellen

webrabbit 20-10-11 15:09

Heb ik ook gehad. Ineens 7,nogwat extra Gb gevuld met "Others"? en app een puinhoop.
Gewoon een herstel toen, een goede backup terug zetten en syncen.
Daarna is alles OK, tenmiste zo werkte dat bij mij. "Others" nog maar 0,7Gb en alles netjes terug gezet.

Hans Willems 20-10-11 16:25

Mijn 3GS was perfect en reageert heel erg traag na installeren van ios5, loopt vast en slijt de batterij 4x zo snel.
HELP moet ik weer terug of weet iemand een oplossing?

webrabbit 20-10-11 16:51

Daar kreeg ik pas last van toen ik iCloud ging gebruiken. Heb ik nu uitgeschakeld, aacount gedelete en ben op dit moment mijn iPhone 3GS weer aan het restoren om opnioeuw te beginnen. (vanuit iTunes op de Mac)
Voor iCloud was hij zelfs wat sneller met IOS5 (kwam van 4.33 jailbreaked).
Ik heb de backup weer op de Mac gezet en synchroniseer niet meer via iCloud. Te veel kinder ziekten en de 3GS kan het kennelijk niet aan. Vandaag achter een iPhone 4S aan :-).

Hans Willems 20-10-11 17:27

Hi bedankt, maar ik gebruik geen iCloud, weet iemand hoe ik terug kan naar 4.3?

vuurvreter 20-10-11 17:58

Ik vindt ook dat de iphone 4 trager is geworden en volgens mij is iCloud de boosdoener.
Ook de battery is sneller leeg.

Nu eens kijken hoe ik dat iCloud gebeuren ongedaan kan maken.
Iemand enig idee?

KvdS 20-10-11 18:58

Algemeen
iCloud (Hier kan je de synchronisatie van de onderdelen uit of aan zetten)
Opslag en reservekopie (vink "iCloud-reservekopie" uit)

Hans Willems 20-10-11 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 721272)
Algemeen
iCloud (Hier kan je de synchronisatie van de onderdelen uit of aan zetten)
Opslag en reservekopie (vink "iCloud-reservekopie" uit)

Bedankt voor je reactie maar ik heb iCloud niet aan staan volgens mij, bij de vraag installeren? heb ik nee gezegd.:confused:

apotheosis 20-10-11 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 721237)
Ik vindt ook dat de iphone 4 trager is geworden
Ook de battery is sneller leeg.

Dat vind ik bizar; mijne maat heeft nog ne 3gs en sinds deze ios 5 op heeft staan gaat alles sneller bij deze :) en ik heb het zelf gezien en deze liegde niet.

De 4s die ik dan weer heb die vliegt als nen trein over 3G en Wi-Fi.

Batterij is bij mij ook sneller leeg dan anders maar ik kan ermee leven, heb al externe batterij aangeschaft ook voor als ik moet filmen, zal nodig zijn.

vuurvreter 20-10-11 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 721295)
Dat vind ik bizar; mijne maat heeft nog ne 3gs en sinds deze ios 5 op heeft staan gaat alles sneller bij deze :) en ik heb het zelf gezien en deze liegde niet.

De 4s die ik dan weer heb die vliegt als nen trein over 3G en Wi-Fi.

Batterij is bij mij ook sneller leeg dan anders maar ik kan ermee leven, heb al externe batterij aangeschaft ook voor als ik moet filmen, zal nodig zijn.

iCloud uitgezet en de iphone reageert stukken sneller :)
Nu ff de puinzooi opruimen die iCloud achterlaat :mad:

apotheosis 20-10-11 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 721364)
iCloud uitgezet en de iphone reageert stukken sneller :)
Nu ff de puinzooi opruimen die iCloud achterlaat :mad:

En toch zou het niet mogen hoor, zoals ik heb gezegd mijne maat 3gs heeft en bij deze gaat alles sneller nu ;p.

Een herstel kan u mss helpen?
Hetgeen ik heb gedaan toen ik paar dagen geleden problemen had; herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie (ik kon bv nimmer mailen en heb dat op die manier kunnen oplossen, is natuurlijk geen garantie dat voor iedereen bij alles helpt).

heydan 21-10-11 16:15

Ik heb mij bij itunes afgemeld en weer aangemeld en toen moest ik eerst een oude backup terugzetten en toen alles werkte heb ik een recente backup teruggezet. Nu werkt alles weer pff. Ik had gehoopt dat de ontvangst ook beter zou zijn maar helaas :-( heb nog niet echt voordelen ontdekt

vuurvreter 22-10-11 02:41

Na het verwijderen van iCloud gaat de accu ook veel langer mee. Opgestaan om 06.30 uur met 100% nu bijna 19 uur verder 01.45 uur nog 61% over. Met iCloud aan had ik dit niet gered. Zat meestal (06.30 uur - 16.30 uur) rond de 52%. Voor mij geen iCloud dus.

apotheosis 22-10-11 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 722172)
Na het verwijderen van iCloud gaat de accu ook veel langer mee. Opgestaan om 06.30 uur met 100% nu bijna 19 uur verder 01.45 uur nog 61% over. Met iCloud aan had ik dit niet gered. Zat meestal (06.30 uur - 16.30 uur) rond de 52%. Voor mij geen iCloud dus.

Mocht je bv eens in icloud bij instellingen gewoon alles afzetten (dus nie beginne mee verwijderen), dat zou toch denk ik ook voldoende moeten zijn, niet?
Zo kan je dan toch nog icloud meteen gebruiken als je eens foto's enzo wil trekken he ;).

Ik zou het zonde vinden dat ik van zoiets geen gebruik zou maken, ik moest altijd anders mijn foto's nog eens gaan overzetten op pc of wilde deze ook in de ipad zetten, nu gebeurt dat allemaal vanzelf, veel beter ;).
Maar soit; ieder zijn ding. Volgens mij is het gewoon nie nodig om icloud te verwijderen.

Hans Willems 22-10-11 11:47

Bedankt voor jullie reacties, ik moet echter zeggen dat ik iCloud niet geïnstalleerd heb, zonder iCloud is mijn 3GS is zo vreselijk traag geworden, ik kan niet eens lekker doortikken met een tekst !!! Ik ben er echter van overtuigd dat het een foutje ergens is, dus ik vrees dat ik moet wachten op een upgrade van iOS5 als ik jullie reacties zo hoor, hoe kan het anders dat anderen nergens last van hebben?

apotheosis 22-10-11 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Willems (Bericht 722267)
Bedankt voor jullie reacties, ik moet echter zeggen dat ik iCloud niet geïnstalleerd heb, zonder iCloud is mijn 3GS is zo vreselijk traag geworden, ik kan niet eens lekker doortikken met een tekst !!! Ik ben er echter van overtuigd dat het een foutje ergens is, dus ik vrees dat ik moet wachten op een upgrade van iOS5 als ik jullie reacties zo hoor, hoe kan het anders dat anderen nergens last van hebben?

Mss moet je eens herinstalleren, soms helpt dat (als je dat ziet zitten natuurlijk).

Mijne maat heeft 3gs en ios 5 en bij deze werkt het zelfs beter onder ios 5 (alleen icloud staat wel af bij deze). Ik weet dus nie hoe het bij deze werkt als deze icloud zou aanzetten maar denk nie deze problemen mee heeft.

Ik had bv probleem opeens met emails te versturen,ontvangen geen probleem, heb eens de software opnieuw opgezet en nadien terug alles ingesteld en twas wonderbaarlijk opeens in orde.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:40.