//

Email push werkt niet meer

Email push werkt niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Sinds vandaag, dus enkele dagen na installatie, pusht mijn iphone mijn mails niet meer. Enkel het "fetchen" doet hij nog automatisch. Als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-10-11, 15:32
Diddy Diddy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 59
Standaard Email push werkt niet meer

Beste mensen,


Sinds vandaag, dus enkele dagen na installatie, pusht mijn iphone mijn mails niet meer. Enkel het "fetchen" doet hij nog automatisch. Als ik dan mijn mail app open, komen de mails wel binnen, maar het gebeurt alleszins niet meer automatisch. Nog iemand met hetzelfde probleem, en/of iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Mvg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 15:37 ----------

Voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten, dit zijn tot nu toe de mogelijke oplossingen: (de tweede werkte bij mij)

The same problem:

(1) close all apps in the background
(2) restart your iOS 5 device
(3) send an e-mail from another client
(4) waiting for push mail
--> it should work at this time (there is no mail.app in the background)

(5) now open the mail.app on your iOS 5 device, and send it to the background
(6) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it works (with the mail.app in the background)

(8) now close the mail.app completely (kill the app from running in the background)
(9) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it doesn't work
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-11, 19:43
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diddy Bekijk bericht
Beste mensen,


Sinds vandaag, dus enkele dagen na installatie, pusht mijn iphone mijn mails niet meer. Enkel het "fetchen" doet hij nog automatisch. Als ik dan mijn mail app open, komen de mails wel binnen, maar het gebeurt alleszins niet meer automatisch. Nog iemand met hetzelfde probleem, en/of iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Mvg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 15:37 ----------

Voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten, dit zijn tot nu toe de mogelijke oplossingen: (de tweede werkte bij mij)

The same problem:

(1) close all apps in the background
(2) restart your iOS 5 device
(3) send an e-mail from another client
(4) waiting for push mail
--> it should work at this time (there is no mail.app in the background)

(5) now open the mail.app on your iOS 5 device, and send it to the background
(6) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it works (with the mail.app in the background)

(8) now close the mail.app completely (kill the app from running in the background)
(9) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it doesn't work
Het werkt bij mij nog steeds niet hoor. Zodra je de app af sluit, zoals bij stap 8, komt de push niet meer binnen.

De push heeft in het begin wel gewoon gewerkt, maar nu functioneert het niet meer. Na stap 8 komt de mail alleen maar binnen door de mail app te openen en fetched de mailapp de mailtjes die vanaf de vorige keer dat je de mailapp af sloot opgeslagen staan in de iCloud.

Iemand al iets meer informatie hierover?

Het lijkt duidelijk een bug in iOS5 en is veel besproken op vele apple fora, maar vooralsnog is het antwoord van apple support dat men hiermee niet bekend is.

Het probleem is geen ramp, maar het hele cloud idee voor de email gaat zo wel een beetje weg.

Alle andere functies voor de andere apps die via de iCloud werken werken perfect zover ik heb kunne ontdekken.
  #3  
Oud 31-10-11, 20:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het volgende vastgesteld.

Ik heb drie Macs, één iPhone en één iPad. Ze gebruiken allemaal hetzelfde iCloud account.

Als er een mail per push binnenkomt op een van de Macs komt deze niet meer per push toe op de iDevices. Staan de drie Macs in de slaapstand werkt push mail weer op de iDevices.
  #4  
Oud 31-10-11, 21:12
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb het volgende vastgesteld.

Ik heb drie Macs, één iPhone en één iPad. Ze gebruiken allemaal hetzelfde iCloud account.

Als er een mail per push binnenkomt op een van de Macs komt deze niet meer per push toe op de iDevices. Staan de drie Macs in de slaapstand werkt push mail weer op de iDevices.
Hmm, ik gebruik het mail op de mac niet, dus daar ligt het niet aan lijkt me...
  #5  
Oud 31-10-11, 22:26
paterdirk paterdirk is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb met mijn iPhone precies hetzelfde probleem met Push Email van iCloud.
Het is sinds de versie iOS 5 uitgekomen is of bij mij met de migratie van Mobile Me naar iCloud. Eerst had ik een Mobile Me account en dat is pas geleden gemigreerd naar iCLoud.
De migratie is goed gegaan, echter email komt met Push niet meer binnen, alleen als ik handmatig Email open, dan komen direct alle berichten binnen, maar via Push nooit!
Soms als ik mijn iPhone geheel opnieuw opstart, duurt wel een 2 minuten, dan werkt de push weer voor een dag, maar een uur of 12 verder werkt de push niet meer, zonder dat ik ook maar iets met het toestel doet.
Dus het is wel degelijk een bug in het Push systeem.
Ergens heb ik van de week gelezen dat Apple van dit probleem op de hoogte is.
Dus nu maar wachten op een update van Apple!
  #6  
Oud 15-11-11, 23:13
Meshell Meshell is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Sinds kort werkt de push mail dus ook niet meer bij mij op mijn iPhone 4. iOS 5.0.1. Ik heb het iedee dat het is sinds de update naar 5.0.1. Het viel me ineens op dat ik op de iCloud 8 nieuwe mails bleek te hebben. Wanneer ik de push functie uitschakel en daarna weer in schakel werkt het een half uurtje ofzow wanneer ik mezelf vanaf een ander account mail. Maar dan na een half uurtje werkt het weer niet. Ik draai nu op een fetch schema van 15 min. maar volgends mij is dat de bedoeling niet.

Ik kan weinig erover terug vinden op google dan dit topic. Bovenstande suggesties mogen geen hulp bieden helaas. Ik lees hierboven dat het een bekend probleem zou zijn bij apple, maar ook dat kan ik nietterug vinden. Een link iemand wellicht?! Zijn er nog andere mensen die zich in deze problemen kunnen vinden?

Michel.
  #7  
Oud 16-11-11, 08:30
paterdirk paterdirk is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meshell Bekijk bericht
Sinds kort werkt de push mail dus ook niet meer bij mij op mijn iPhone 4. iOS 5.0.1. Ik heb het iedee dat het is sinds de update naar 5.0.1. Het viel me ineens op dat ik op de iCloud 8 nieuwe mails bleek te hebben. Wanneer ik de push functie uitschakel en daarna weer in schakel werkt het een half uurtje ofzow wanneer ik mezelf vanaf een ander account mail. Maar dan na een half uurtje werkt het weer niet. Ik draai nu op een fetch schema van 15 min. maar volgends mij is dat de bedoeling niet.

Michel.
Beste Michel, de update 5.0.0 was de schuldige al! Ik hoopte dat met de IOS5.0.1. update het probleem verholpen was.
Maar dat was helaas niet zo!
Bij mij werkt Fetch ook heel goed, die om de 15 min de post ophaalt, maar kost veel meer batterij capaciteit dan Push.
Ik heb uit gevogeld dat wanneer ik Push inschakel, vervolgens de Iphone geheel uit zet, dus knopje bovenop 10 sec ingedrukt houden, en hij weer op start, het dan werkt met push voor 24 uur, dan is het weer afgelopen.
Dus maar weer wachten op een nieuwe update, die het probleem verhelpt.
Gelukkig werkt Fetch nog wel!
  #8  
Oud 26-11-11, 18:16
vadasz vadasz is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Helaas hetzelfde hier. Alleen het @me.com account werkt perfect. Maar die gebruik ik nooit.. Nog gekker is dat alle mail die ik op mijn favoriete adres binnenkrijg automatisch wordt gemarkeerd als gelezen. Dus het blauwe bolletje verdwijnt vanzelf.
Ik begrijp er steeds minder van, zeker omdat het bij het door Jobs verguisde mobile me perfect werkte allemaal.
  #9  
Oud 27-04-12, 09:15
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Opvallend dat dit topic hier zo rustig is. Op het apple forum zijn ze al 37 pagina's verder: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Hier begonnen ze ook op 17 oktober, maar tot op de dag van vandaag is er nog geen oplossing voor gevonden.

Ik heb ook regelmatig dat ik eens handmatig mijn mail check en dat er dan opeens 3 of 4 iCloud mail binnen komt. Heel irritant.
  #10  
Oud 27-04-12, 09:19
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Zoals reeds gemeld, er is reeds een bestaand topic. Daarom een slotje.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email (gmail ) werkt niet meer albeba72 iPhone algemeen 6 27-03-13 22:11
Email werkt niet meer Delva89 iPad algemeen 0 14-10-11 09:24
Gmail Push werkt niet meer IOS 4.2.1 arts24 iPhone algemeen 4 03-01-11 15:27
Push werkt niet meer voor Nu.app Ger0nimo iPhone Apps 0 05-10-10 15:35
Gmail via push werkt niet meer goed Ciao iPhone algemeen 40 12-11-09 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.