//

Gratis messanger

Gratis messanger discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Net voor de update stond er ergens dat iPhone ios5 gebruikers gratis konden messangen met elkaar zoiets als blackberry al jaren heeft.. Enig idee hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-10-11, 16:46
LazerG LazerG is offline
• iOS 12.0
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: belgië
Berichten: 61
Stuur een bericht via ICQ naar LazerG Stuur een bericht via MSN naar LazerG
Standaard Gratis messanger

Net voor de update stond er ergens dat iPhone ios5 gebruikers gratis konden messangen met elkaar zoiets als blackberry al jaren heeft.. Enig idee hoe en waar? Dat kan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-11, 16:58
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LazerG Bekijk bericht
Net voor de update stond er ergens dat iPhone ios5 gebruikers gratis konden messangen met elkaar zoiets als blackberry al jaren heeft.. Enig idee hoe en waar? Dat kan?
dat zit ingebouwd in de standaard sms applicatie.
Als de ontvanger over een iOs device beschikt zal na het eerste verzonden bericht een "handshaking" plaatsvinden tussen de 2 devices ('t is niet dat je dat merkt natuurlijk )

en vanaf dan gaan sms'en naar die persoon over het datanetwerk (de sms'en en stuur-knop zijn dan blauw)

Wanneer een persoon toch niet in het bereik is van Wi-Fi / geen mogelijkheid heft tot data, dan zal het bericht over het gewone gsm netwerk verstuurd worden (en groen zijn)
  #3  
Oud 17-10-11, 17:02
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Gebeurt al vóór een bericht verzonden wordt; dus niet na het eerste bericht.

Aanvulling op de kleur van de knoppen:
Als de tegenpartij iMessage heeft, dan verschijnt in het tekst veld (waar je het bericht typt) "iMessage" en is de "Stuur" knop blauw.
Anders gaat het per SMS en staat er "Bericht" en is de knop groen.

De tekstwolkjes volgen hetzelfde kleurenschema.

Genoeg visuele clues dus hoe het bericht verstuurd wordt dus..
  #4  
Oud 17-10-11, 17:15
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Wel vreemd dat mijn vrouw wel een BLAUW balonntje krijgt als ik een sms stuur naar haa en als ik vanaf haar Iphone 4 naar mijn Iphone 4s een bericht stuur krijg ik geen BLAUW ballontje achter mijn naam te staan.

Of komt dat niet achter mijn naam???
  #5  
Oud 17-10-11, 17:17
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Alleen het balonnetje van de zender kleurt. De ontvanger blijft ongeacht het gebruikte systeem mooi grijs...
  #6  
Oud 17-10-11, 18:05
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Maar als mijn vrouw mij een bericht stuurt. Blijft het dan mooi grijs? Daar verandert namelijk niets als een sms gestuurd wordt naar mijn Iphone.
  #7  
Oud 17-10-11, 20:19
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Ik snap 'm ff niet.

Als je iemand, stel je vrouw met haar 4 die ook op iOS5 draait en dus iMessenger heeft, een bericht stuurt, "ziet" jouw 4S dat zij messenger heeft.

Nu kleurt het "Stuur" knopje blauw en zie je in het vakje waar je je bericht intikt ïMessage" staan. Als jij haar nu een berichtje stuurt, dan kleurt het tekst ballonnetje met jouw bericht erin aan de rechterkant ook blauw. Als zij antwoord, blijft het tekstballonnetje met haar antwoord erin grijs.

Aan haar kant blijft het tekstballonnetje met jouw tekst grijs. Als zij een antwoord tikt (bij haar staat in het tekstvak ook "iMessage" en "Stuur" knop is blauw) en verstuurt, wordt het tekstballonnetje met haar antwoord blauw. Jouw tekst blijft bij haar grijs.

Als je nu naar iemand anders, bijvoorbeeld een vriend, een bericht stuurt en die vriend heeft geen iPhone met iMessage, herlees dan het bovenstaande en vervang "vrouw" door "vriend" en "blauw" door "groen".
Het is nu een SMS geworden.

Goed, wat is dan het verschil en waarom? iMessages gaan niet ten laste van je SMS bundel en met iMessage kun je ook foto's en korte fimpjes meesturen.
Dat doe je alleen met iMessage, dus alleen als alle visuele signalen aangeven dat je een iMessage gaat versturen. Via SMS kan dat niet en wordt het automatisch een MMS waarvoor vaak meer betaalt moet worden...
Foto's sturen via Berichten: Indien groen, niet doen... (vind ik zelf wel weer leuk gevonden )

Duidelijker zo?
  #8  
Oud 17-10-11, 21:14
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jigsjdg Bekijk bericht
Ik snap 'm ff niet.


Aan haar kant blijft het tekstballonnetje met jouw tekst grijs. Als zij een antwoord tikt (bij haar staat in het tekstvak ook "iMessage" en "Stuur" knop is blauw) en verstuurt, wordt het tekstballonnetje met haar antwoord blauw.
Dat is het juist. Bij haar staat geen iMessage en bij mij wel.
  #9  
Oud 18-10-11, 12:34
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Okee...
Even voor de duidelijkheid:
  1. Ze heeft ook iOS5?
  2. Ze heeft Wi-Fi verbinding of 3G internet verbinding?
  3. Ze heeft een groene "Stuur" knop als ze jou een bericht wil sturen, er staat "Bericht" in het tekstvak en haar tekstballonnetje met haar bericht aan jou erin wordt groen als ze antwoord.
    Maar als jij haar een bericht stuurt is zijn de kleuren blauw en krijg je "iMessage" in het tekstvak?
  #10  
Oud 18-10-11, 12:39
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jigsjdg Bekijk bericht
Okee...
Even voor de duidelijkheid:
  1. Ze heeft ook iOS5?
  2. Ze heeft Wi-Fi verbinding of 3G internet verbinding?
  3. Ze heeft een groene "Stuur" knop als ze jou een bericht wil sturen, er staat "Bericht" in het tekstvak en haar tekstballonnetje met haar bericht aan jou erin wordt groen als ze antwoord.
    Maar als jij haar een bericht stuurt is zijn de kleuren blauw en krijg je "iMessage" in het tekstvak?

1 ja heeft ze
2 kan beide. Op beide hetzelfde resultaat
3 Klopt precies zoals je omschrijft
  #11  
Oud 18-10-11, 15:45
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Heb je bij haar instellingen gecheckt of onder Berichten "iMessage" aan staat?
Ik heb net gecheckt en als ik die uitzet, dan kan ik nog steeds met een vriend van mij die ook iOS5 heeft berichten uitwisselen, maar ben ik groen.. Mmmm... dan zou ze bij jou ook groen moeten zijn... kijk toch maar even voor de zekerheid.

Als iMessage aanstaat bij haar, vermoed ik toch dat ze geen internet verbinding heeft.
Onder dezelfde instellingen staat "Stuur als SMS" voor het geval er geen iMessage beschikbaar is en dat is alleen als er geen Internet verbinding is; dan wordt het in dat geval allemaal groen aan haar kant.

Blijft een raar verhaal toch...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 oktober 2011 om 15:46 ----------

wat anders nog:
iMessage werkt via je Apple ID. Ze gebruikt niet toevallig hetzelfde Apple ID als jij, wel?
  #12  
Oud 18-10-11, 18:27
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Nee dat niet. Maar vandaag de hele telefoon eens gewist enz en een hoop problemen verholpen. Zo ook deze nu ineens.
Wat er anders staat ik weet het niet. Maar ineens kunnen we beide imessage

Toch heel erg bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gratis smsen matsoft Jailbreak apps en thema's 10 18-11-10 19:58
Is iSMS gratis echt gratis? mathijs666 iPhone Apps 0 28-07-10 19:08
Gratis abonnement? Animestyle Odido (T-Mobile) 3 29-07-09 10:22
Gratis gps. Digi Archief 2 08-08-08 18:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.