//

iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft

iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vindk een goeike gister avond: afgelope zondag had ik mee ne maat imessage uitgetest en eens getest of deze na z'n data uit te zetten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-11-11, 11:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Vindk een goeike gister avond: afgelope zondag had ik mee ne maat imessage uitgetest en eens getest of deze na z'n data uit te zetten deze als gewone sms zou krijgen, na 5 min kwam er 1sms door, de andere, die kwam opeens gister op zijn iphone terecht, wel 5dagen te laat . Werkt dus nie zoals het moet.
Ik stuur toch nog altijd veel via whatsapp.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-11-11, 18:56
Ketsjap Ketsjap is offline
• iOS 8.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 28
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn vriendin heeft geen data-abonnement. Als ik haar een bericht stuur, dan gebeurt dat met iMessage omdat ze vaak Wi-Fi heeft. No problems there.

Maar als zij géén Wi-Fi heeft - en dus ook geen internet - dan komt mijn bericht niet aan.

M'n iPhone probeert eerst een iMessage te sturen. Lukt natuurlijk niet want m'n vriendin is buiten Wi-Fi-bereik. En om een of andere reden heeft m'n iPhone dat niet door. Er komt géén uitroepteken naast het bericht. En de sms-route wordt niét gebruikt. Toch niet automatisch. M'n bericht komt pas aan wanneer m'n vriendin weer in Wi-Fi-bereik is.

Ik weet dat je manueel 'stuur als sms' kan selecteren door op het ballonnetje te klikken, maar dat is toch wel héél onhandig. Ik zou denken dat je iPhone zou begrijpen dat hij een sms moet sturen, als de iMessage na pakweg 20 seconden nog niet werd afgeleverd. Dat gebeurt dus niet.
  #23  
Oud 20-11-11, 10:04
inekeve inekeve is offline
• iOS 7.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 12
Standaard

Bij mij worden de iMessage berichten volgens mij veranderd in mms terwijl ik die functie uitgeschakeld heb bij instellingen ??
  #24  
Oud 20-11-11, 12:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsjap Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn vriendin heeft geen data-abonnement. Als ik haar een bericht stuur, dan gebeurt dat met iMessage omdat ze vaak Wi-Fi heeft. No problems there.

Maar als zij géén Wi-Fi heeft - en dus ook geen internet - dan komt mijn bericht niet aan.

M'n iPhone probeert eerst een iMessage te sturen. Lukt natuurlijk niet want m'n vriendin is buiten Wi-Fi-bereik. En om een of andere reden heeft m'n iPhone dat niet door. Er komt géén uitroepteken naast het bericht. En de sms-route wordt niét gebruikt. Toch niet automatisch. M'n bericht komt pas aan wanneer m'n vriendin weer in Wi-Fi-bereik is.

Ik weet dat je manueel 'stuur als sms' kan selecteren door op het ballonnetje te klikken, maar dat is toch wel héél onhandig. Ik zou denken dat je iPhone zou begrijpen dat hij een sms moet sturen, als de iMessage na pakweg 20 seconden nog niet werd afgeleverd. Dat gebeurt dus niet.
Ik weet het geen excuus is maar moest iedereen nu eens een beetje van een deftige smartphone kopen en dat moet zelfs geen 300 euro kosten dan kan iedereen ook bv whatsapp installeren . Je moet natuurlijk wel data aboke hebbe maar toch, je haalt het eruit zeker omdat je ook foto's gratis kan doorsturen enz...
  #25  
Oud 16-05-12, 15:34
Caspar Caspar is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

Voor de mensen die hier nog mee zitten, ik heb zojuist een vriend een bericht gestuurd naar zijn iPhone, normaal gaat dit via iMessage. Ik weet dat hij nu in het buitenland is, wel telefonisch bereikbaar is maar zijn data volledig heeft uitgezet. iMessage is dan dus niet beschikbaar maar mijn eigen iPhone weet dat niet. Ik krijg dus geen afleverbevestiging. Dit duurt ongeveer 10 minuten en dan veranderd mijn bericht ineens in een groene kleur en staat er letterlijk onder "verstuurd als tekstbericht" .... Je telefoon checkt dus of iMessage beschikbaar is, zo niet dan na een minuut of 5 a 10 probeerd hij het bericht als SMS te verzenden, dus niet via internet. Zorg wel dat op jouw iPhone de optie "Stuur als SMS" aanstaat in instellingen->berichten
  #26  
Oud 17-05-12, 09:20
Timso23 Timso23 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Willebroek
Berichten: 12
Standaard

Verklaart wel veel ja, altijd bij dezelfde personen dat mijn berichten niet lijken toe te komen en dan na enkele minuten, soms uren, komen de sms'en aan.
  #27  
Oud 16-03-13, 11:53
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Iemand hier al een goede oplossing voor?

Bij mij precies hetzelfde probleem. Sinds een maand ben ik van t-mobile overgestapt op telfort. Mijn man zit voor zijn werk regelmatig in het buitenland. Zodra hij in het buitenland is, komen mijn sms'jes niet meer aan. Niet als imessage, maar ook niet als sms.
Dit is pas zo sinds ik bij telfort zit. Bij t-mobile ging het wel goed.

Alle opties staan goed ingesteld.
  #28  
Oud 16-03-13, 12:16
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenBvG Bekijk bericht
Iemand hier al een goede oplossing voor?

Bij mij precies hetzelfde probleem. Sinds een maand ben ik van t-mobile overgestapt op telfort. Mijn man zit voor zijn werk regelmatig in het buitenland. Zodra hij in het buitenland is, komen mijn sms'jes niet meer aan. Niet als imessage, maar ook niet als sms.
Dit is pas zo sinds ik bij telfort zit. Bij t-mobile ging het wel goed.

Alle opties staan goed ingesteld.
iMessage berichten ontvangen/zenden is niet meer mogelijk zodra je in het buitenland bent als Dataroaming uit staat en je geen toegankelijke Wi-Fi hebt.

De gewone SMS zou in beide richtingen moeten werken.
Het is ook mogelijk om SMS (zenden/ontvangen en andere toestanden) te blokkeren.
Neem contact op met je provider of ga met je login via de website je opties bekijken
  #29  
Oud 16-03-13, 12:35
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Maar imessage zou er automatisch een sms van moeten maken. En dat doet het dus niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 maart 2013 om 12:36 ----------

Heb al contact gehad met de provider. Zegt dat het niet aan hen ligt.
  #30  
Oud 16-03-13, 12:43
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenBvG Bekijk bericht
Maar imessage zou er automatisch een sms van moeten maken. En dat doet het dus niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 maart 2013 om 12:36 ----------

Heb al contact gehad met de provider. Zegt dat het niet aan hen ligt.
Dit hangt af van de instellingen als het volgende aanstaat

Instellingen >berichten > Stuur als SMS

Ik laat dit uit staan en als het iMessage niet verzonden is klik ik terug op het bericht en krijg dan de keuze hoe te zenden.
  #31  
Oud 16-03-13, 12:52
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Ja, dat kan. Maar ik zie niet dat het bericht niet verzonden is. Het lijkt verzonden, maar het komt nooit aan.
Ik kan ook geen berichten ontvangen van mijn man als hij in het buitenland zit.
  #32  
Oud 16-03-13, 12:56
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenBvG Bekijk bericht
Ja, dat kan. Maar ik zie niet dat het bericht niet verzonden is. Het lijkt verzonden, maar het komt nooit aan.
Ik kan ook geen berichten ontvangen van mijn man als hij in het buitenland zit.
Misschien ligt het aan je man

Ik wil het wel uit testen met je. Ik ben belg en gebruik ook een belgische provider. Je kan me PM zenden met je telefoonnr
  #33  
Oud 16-03-13, 13:01
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Ja, dat zou ook kunnen dat het aan hem ligt.. maar er is bij hem niets veranderd. Bij mij wel, sinds de nieuwe provider lukt het sms'en niet meer.

Ik stuur je een PM. Dank je!
  #34  
Oud 16-03-13, 13:59
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

We hebben Imessage en gewone SMS uitgeprobeerd vanuit Nederland naar Belgie en adersom en ondervinden geen problemen.

Ik heb haar gezegd om de contact na te kijken of deze internnatinaal is ingevoerd +316xxx
Het contact contoleren op beide toestellen
  #35  
Oud 16-03-13, 14:34
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Geen idee wat het nu was, maar heb bij beide telefoons iMessage uitgezet. Het lijkt nu te werken.
Voor gratis berichtjes gebruiken we dan wel Whatsapp.

Bedankt voor alle hulp.
  #36  
Oud 16-03-13, 14:36
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenBvG Bekijk bericht
Geen idee wat het nu was, maar heb bij beide telefoons iMessage uitgezet. Het lijkt nu te werken.
Voor gratis berichtjes gebruiken we dan wel Whatsapp.

Bedankt voor alle hulp.
Ja maar de internationale data wordt meestal apart aangerekend ( dataroaming)
  #37  
Oud 16-03-13, 15:20
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Ja, dat begrijp ik. Dat was ook al zo. Ik bedoelde meer voor berichtjes als hij ook in Nederland is.
  #38  
Oud 16-03-13, 18:30
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Waren de contacten in beide toestellen internationaal ingevoerd +316xxxx of heb je het nu gedaan en zal je dit later testen als je man weg is naar het buitenland?


ps Whatsapp werkt goed maar kan soms wat laat zijn.
Heb deze week een bericht ontvangen die dit 2 dagen voor Kerstmis verzonden had
Beter laat dan nooit
  #39  
Oud 16-03-13, 18:34
KarenBvG KarenBvG is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 8
Standaard

Nee, die nummers stonden beide goed.

Haha, dat is wel een heel laat whatsapp'je!
  #40  
Oud 26-09-13, 14:22
Jeanien Jeanien is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard

Dag allen en in het bijzonder RonBruins,
Met hetzelfde probleem als dat van Ron heb ik de discussie gelezen. Verder heb ik begrepen dat er geen automatische oplossing is maar dat elke keer handmatig het tekstbelletje aangeklikt moet worden om alsnog het bericht als SMS verstuurd te krijgen. Mij is overigens ook opgevallen dat er geen datum van verzenden komt te staan als je een iMessage verstuurd naar een ontvanger die wel een apple device heeft maar geen netwerk. Dit voor wat het waard is. Als iemand een automatische en permanente oplossing heeft, dan houd ik mij aanbevolen.
verder: Ron: bedankt voor je vasthoudendheid. Ook mij bekroop het gevoel dat niet goed gelezen werd. En onbeleefd vond ik je zeker niet.
Reageren

Labels
imessage



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen iMessage op Iphone 3gs met IOS5 ZeemoNL iPhone algemeen 6 14-10-11 14:39
Geen iMessage na update iOS 5 op iPhone 4 Jubaior iPhone algemeen 3 14-10-11 01:12
Iphone 3G Geen ontvangst, ontvanger kapot? janvandijk96 iPhone algemeen 4 08-10-10 09:08
geen service meer indien naar buitenland webdonkey Odido (T-Mobile) 1 28-07-10 17:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.