iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Een paar korte vraagjes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101650-paar-korte-vraagjes.html)

paulvdb08 18-10-11 17:18

Een paar korte vraagjes
 
Ik wil graag een ipod touch kopen maar daar heb ik dus een paar vragen over.
Ondersteund het WPA2? En ik wil graag de nieuwste apps als word feud, angry birds etc. gebruiken, maakt het dan uit welke versie ik heb?
En wat is de standaard 2e hands prijs van een ipod touch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 oktober 2011 om 16:19 ----------

ohja alvast bedankt :D

paulvdb08 18-10-11 21:38

niemand????????????

apotheosis 18-10-11 21:43

Nog nooit een ipod gehad hier dus kan er dan ook nikske over zeggen.
:).

simlockvrij 18-10-11 22:10

volgens mij wel, maar wat heeft dat er verder mee te maken, Wi-Fi is Wi-Fi voor die dingen toch?
en alle apps draaien erop als het een vrij recent toestel is, en ios 5 kan er ook op, dus waarom niet.
en de prijs? kijk eens op mp.

paulvdb08 18-10-11 22:30

haha, ik weet niet hoe dat ? er opeens komt maar goed :rolleyes:
Maar stel je koopt een iphone 2g (ik dacht dat het zo heet), en dan zet je er versie 4 op dan werkt alles gewoon?

ipeertje 18-10-11 22:37

Nee, op een 2g ipod werkt niet alles van iOS 4.
Je kunt bijvoorbeeld geen achtergronden op het beginscherm instellen, maar met een jailbreak zal dat wel kunnen.

paulvdb08 18-10-11 22:53

Maar welke raden jullie aan om te kopen? Een camera maakt niet heel veel uit, het gaat me meer om de apps en de Wi-Fi, en ik wil hem ook wel jailbreaken :P

KvdS 18-10-11 23:11

Koop gewoon nieuw als je het kan betalen.
Dan kan je voorlopig alle software er zetten en dus volop genieten.
Verder koop zo groot mogelijk, in mijn optiek doe je er goed aan om minimaal de 32GB versie te kopen. Dan kan je er veel programma's, maar ook aardig wat films er op zetten.
Een film kijken gaat heel erg goed op het iPod 4 scherm en is heel erg scherp van beeldkwaliteit.
Succes met je beslissing.

paulvdb08 19-10-11 09:20

De 4 is iets te duur dus ik dacht om de 3 te kopen, kan die wel alles wat 4 ook kan?

simlockvrij 19-10-11 10:59

wil je nou een ipod of iphone? en een 3gs is opzich een goede keuze, betaalbaar, en het meeste werkt erop, maar geen facetime en volgens mij ook geen siri.

paulvdb08 19-10-11 11:35

Ik wil een ipod touch :P
Maar wat is facetime en siri?

flashingst 19-10-11 12:05

FaceTime kan je mee videobellen van iPod Touch naar iPhone, andersom en naar iPad. Dat gaat niet werken op de 3e generatie iPod Touch; simpelweg omdat je geen camera('s) hebt! Siri werkt (vooralsnog en officiëel) alleen op de iPhone 4S! Helemaal NIET op geen enkele iPod Touch dus! Als de camera je niet uitmaakt zal ik voor een 3e generatie 32GB kijken dan kom je rond de 120 euro denk ik ongeveer of voor een 4e generatie (aangeraden!), dan zul je rond de 130 komen ofzo?

paulvdb08 19-10-11 20:58

Als het maar een 10tje verschil is maakt het niet zo heel veel uit, maar stel dat ik toch de 3 neem kan ik dan alle apps die 4 ook speelt behalve camera dingen ?

paulvdb08 20-10-11 17:06

:confused:

KvdS 20-10-11 17:46

Alle app's is een grote vraag.
Er zullen heel wat app op de 3 draaien, maar ik kan mij zo voorstellen dat er ook een aantal er niet op draaien, zo ook met je OS er zijn nu al app's die alleen op iOS5 draaien.

Nogmaals mijn visie koop zo groot mogelijk en als je een 3 eerst wilt proberen, dan kan je tweedehands kopen. Kijk uit met tweedehands, er zullen hele mooie exemplaren bij zitten, maar ook die al diverse malen zijn gevallen en die dode pixels in het scherm zullen hebben.

succes met je zoektocht.

Kees.

iJordi 20-10-11 18:55

Ik zou voor een 3e generatie iPod touch gaan.

Die is snel, goedkoop, draait op iOS 5 en kan vrijwel alle - behalve camera - apps aan.

Zoek voor een leuke tweedehands op marktplaats, aangezien Apple ze zelf niet meer officieel verkoopt.

Succes!

Bubbly 20-10-11 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulvdb08 (Bericht 719920)
Ik wil graag een ipod touch kopen maar daar heb ik dus een paar vragen over.
Ondersteund het WPA2? En ik wil graag de nieuwste apps als word feud, angry birds etc. gebruiken, maakt het dan uit welke versie ik heb?
En wat is de standaard 2e hands prijs van een ipod touch?[COLOR="SlateGrey"]

WPA, WPA2 e.d. zijn standaard en worden door alle Apple apparaten ondersteund.
De genoemde apps kun je gewoon spelen, ze hebben geen vereisten zoals dat het een iPhone moet zijn, ook zit er geen ingewikkelde functie in die iOS 5 vereist. Voor zover ik weet in ieder geval.
De standaardprijs, dat ligt eraan. Hierbij de website van Apple, waar je een gereviseerde iPod Touch kunt kopen. Gereviseerd betekent dat het een tweedehands apparaat is, waarbij de onderdelen die niet goed functioneerden vervangen zijn.

Op Marktplaats, Ebay, dit forum en vele andere websites kan het goedkoper of duurder uitvallen. Dan ligt het aan wat de eigenaar vraagt.

Mocht je een witte willen, dan zou ik een nieuwe kopen :)

Edit: Op de website van Apple staan 2x iPod Touch 3G (sep 2009) en 1x iPod Touch 4G (sep 2010) ;)

paulvdb08 20-10-11 20:26

Bedankt, nu alleen nog even me PSP verkopen en dan opzoek naar een 3g ipod :D

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2011 om 21:44 ----------

nog een heel kort vraagje, kan je 5.0 al jailbreaken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.