//

iOS5 wireless sync

iOS5 wireless sync discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb sinds iOS5 al een paar keer mijn iPhone aangesloten op het net en dan heeft hij nog steeds verbinding met het internet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-11, 18:33
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Question iOS5 wireless sync

Beste,

Ik heb sinds iOS5 al een paar keer mijn iPhone aangesloten op het net en dan heeft hij nog steeds verbinding met het internet via het draadloosnetwerk hier. Maar toch synchroniseert hij niet. Hij synchroniseert pas als ik hem aan iTunes hang via de kabel nog.

Doet iOS5 geen back-up als je telefoon in standby staat of hoe werkt dit nu eigenlijk?

Ook stel dat ik er nieuwe muziek wil bij opzetten, als ik nu mijn itunes open dan vind hij mijn telefoon niet terug, terwijl er wel op youtube filmpjes zijn waar dit mogelijk is?

met vriendelijke groeten,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 20:49
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

Heb je bij itunes aangevinkt dat die moet synchroniseren via Wi-Fi ?
  #3  
Oud 18-10-11, 21:28
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Standaard

Ja, dat heb ik gedaan. Maar hij doet het niet , ik zit momenteel ook op men iPhone en met stroom en nog synct hij niet. Kan ook bij settings niet duwen op sync nu. En iPhone komt ook niet voor in iTunes.
  #4  
Oud 18-10-11, 21:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door click66 Bekijk bericht
Ja, dat heb ik gedaan. Maar hij doet het niet , ik zit momenteel ook op men iPhone en met stroom en nog synct hij niet. Kan ook bij settings niet duwen op sync nu. En iPhone komt ook niet voor in iTunes.
Eens de pc/laptop heropstarten en dan wat geduld hebben en het zou moeten lukken dan of toch op z'n minst je toestel die deze terug vind, zo heb ik da opgelost. Soms vind deze je toestel niet, zal wel nog eens gebeuren hoor . Pc dus eens heropstarten, laat weten of dat al gelukt is dan of niet.

Als je wil beginnen synchen moet je ook altijd best wachten tot wanneer het cirkeltje gedaan heeft (je device in itunes) en dan pas beginnen synchen.
  #5  
Oud 19-10-11, 10:59
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Question

ik heb gedaan wat je zei heropgestart en nu aan het wachten. Moet men iTunes openstaan om te syncen ? Ik ben nu toch een paar minuten aan het wachten en de iPhone vindt de macbook pro niet.

Als ik iTunes open vindt hij ook men iPhone niet dus ik kan gewoon niet draadloos synchroniseren.

alvast bedankt voor je hulp
  #6  
Oud 19-10-11, 12:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door click66 Bekijk bericht
ik heb gedaan wat je zei heropgestart en nu aan het wachten. Moet men iTunes openstaan om te syncen ? Ik ben nu toch een paar minuten aan het wachten en de iPhone vindt de macbook pro niet.

Als ik iTunes open vindt hij ook men iPhone niet dus ik kan gewoon niet draadloos synchroniseren.

alvast bedankt voor je hulp
Ja, je laptop/pc en itunes moet uiteraard openstaan als je wil synchen via Wi-Fi en je iphone en macbook moeten Wi-Fi ontvangen.
Hoe het bij u komt het niet wil,geen flauw idee.
Ik vinkte dat aan in itunes en dat ging nadien, lukte het eens niet ofzo deed ik itunes weg of de pc herstarten en twas opgelost.

Ik hoop iemand anders meer van weet en u kan helpen, mijn kennis is zelf maar beperkt mee al die nieuwigheden nu .
  #7  
Oud 19-10-11, 15:15
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Hoi Click 66,

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Bij mij deed 'ie het wel enkele keren.
Nu wil het op de een of andere manier niet meer. iTunes op m'n MacBook Pro ziet m'n iPhone 4 inderdaad niet.
De iPhone zegt wel vriendelijk dat het wireless synchen door zal gaan zodra de MacBook available is.

Zojuist keek ik en ik zag dat de laatste synchronisatie vandaag om 7.39 was.

Zou het kunnen dat iTunes zelf bepaalt wanneer hij Syncht ? Hij zou het moeten doen zodra we iPhone aan stroom hangen.
Op internet wordt ik verder niet wijzer.
Hopelijk weet iemand hier iets..

Gr. Rick
  #8  
Oud 19-10-11, 15:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rickphone Bekijk bericht
Hoi Click 66,

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Bij mij deed 'ie het wel enkele keren.
Nu wil het op de een of andere manier niet meer. iTunes op m'n MacBook Pro ziet m'n iPhone 4 inderdaad niet.
De iPhone zegt wel vriendelijk dat het wireless synchen door zal gaan zodra de MacBook available is.

Zojuist keek ik en ik zag dat de laatste synchronisatie vandaag om 7.39 was.

Zou het kunnen dat iTunes zelf bepaalt wanneer hij Syncht ? Hij zou het moeten doen zodra we iPhone aan stroom hangen.
Op internet wordt ik verder niet wijzer.
Hopelijk weet iemand hier iets..

Gr. Rick
Oh man, dernet zelf tegen gekomen, mijn ipad vind deze altijd maar heeft meer moeite met mijn iphone.
Tis dus nog niet alles dat draadloos synchen, heb de reservekopie veranderd naar mijn pc nu, ging meteen als nen trein. Probleem die ik nog had dat ik aan 6/6 zat en dat spel bleef maar doordraaien en wilde maar niet stoppen toen deze wireless aant synchen was.
  #9  
Oud 19-10-11, 16:14
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Je reservekopie verplaatst naar je pc? Dus niet op iCloud? Hmm.. ga ik ook proberen.
Thanks..
  #10  
Oud 19-10-11, 16:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rickphone Bekijk bericht
Je reservekopie verplaatst naar je pc? Dus niet op iCloud? Hmm.. ga ik ook proberen.
Thanks..
In je itunes kan je dat snel en makkelijk veranderen, heb gewoon reservekopie computer genomen en gesyncht en werkte perfect.
Ik weet nu wel nie of da draadloos zal gaan? Was wel mee kabelke aan laptop .

Update; gvdm, lijkt er dus hier op ik nu terug kabeltje moet gebruiken,grmbl.
  #11  
Oud 19-10-11, 16:27
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Hahaha.. ja...dat kon ik ook al.. t gaat om het draadloos synchen..haha..
k heb dat later namelijk wel aangepast..dat ie de reserve op iCloud zet. ik vond dat wel handig. Nu heb ik het teruggezet, maar hij lijkt t nog niet te doen.
Ik start het ff opnieuw op.
  #12  
Oud 19-10-11, 16:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rickphone Bekijk bericht
Hahaha.. ja...dat kon ik ook al.. t gaat om het draadloos synchen..haha..
k heb dat later namelijk wel aangepast..dat ie de reserve op iCloud zet. ik vond dat wel handig. Nu heb ik het teruggezet, maar hij lijkt t nog niet te doen.
Ik start het ff opnieuw op.
Ik had da veranderd omdat het spel draadloos bleef verder synchen en nooit stopte, daarmee ik het terug had veranderd maarja, nu hebk terug veranderd naar icloud anders moetk ieder keer een kabeltke gaan aansluiten . Hopen het nu wel perfect wil synchen hier.

Update; perfect gelukt nu draadloos synchen.
  #13  
Oud 19-10-11, 18:05
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Hey Apotheosis, bedankt voor je tip!
Het duurde even, maar all of a sudden zag ie m'n iPhone weer in iTunes.
Dus blijkbaar (is mijn voorzichtige conclusie) heeft iTunes een reservekopie op de Mac nodig ipv op iCloud om Wi-Fi synch te kunnen gebruiken.
Wonderful!!

mijn avond is goed!
  #14  
Oud 19-10-11, 18:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rickphone Bekijk bericht
Hey Apotheosis, bedankt voor je tip!
Het duurde even, maar all of a sudden zag ie m'n iPhone weer in iTunes.
Dus blijkbaar (is mijn voorzichtige conclusie) heeft iTunes een reservekopie op de Mac nodig ipv op iCloud om Wi-Fi synch te kunnen gebruiken.
Wonderful!!

mijn avond is goed!
Je zal het helaas wel nog tegen komen; voorbeeldje van mij nog; em begint zowel mijn iphone 4s als ipad 2 te zoeken draadloos.
Maar dan opeens valt soms de iphone 4s gewoon weg, de ipad die wint meestal altijd, alsof deze deze voorrang ofzo heeft kweet ook nie hoe da komt.
En dan hebk het aan mijne rekker, als ik itunes weg doe en terug oplaad,soms lukt het dan toch maar soms moet ik dan alweer de laptop heropstarten, tis nog niet perfect maar soit, ik weet hoe ik het moet oplossen .
  #15  
Oud 20-10-11, 06:19
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Zucht... en inderdaad vanmorgen doet hij het weer niet. iTunes ziet mijn telefoon niet..
sjonge..zo wordt je er toch niet goed van?
Niemand een tip?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2011 om 05:44 ----------

AHA!!! I KNOW!!!
Ik heb gebeld met Apple Support.. en eindelijk iemand van iOS gesproken. De jongen van iPhone dacht nog dat de iPhone alleen via kabel kon synchen.. maar de kerel van iOS zei dat iTunes maximaal 1x per 24 uur Syncht .. automatisch. Dus dat verklaart dat hij het soms wel, en soms niet doet.

Voor mij is het opgelost!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iOS5] iTunes Wi-Fi Sync DarkMessiah iTunes 16 19-10-11 15:18
Werkt de iOs5 GM jailbreak ook op de iOs5 Final? benna Jailbreak 3 12-10-11 19:38
sync met outlook agenda: sync.server vindt iPhone niet? IMECer iTunes 25 03-08-11 23:22
Geen Wi-Fi sync iOS5 beta 2 en iTunes 10.5 beta 2 ThomasJwz iPad algemeen 2 03-07-11 16:50
iPhone 4 iOS5 Beta 1 naar iOS5 Beta 2 updaten probleem iOS5 iPhone algemeen 19 30-06-11 15:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.