iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone echt of nep? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101678-iphone-echt-nep.html)

roberthengeveld 18-10-11 20:34

Iphone echt of nep?
 
Ik ben bereid om een iphone aan te schaffen via marktplaats.nl. Alleen ben ik bang dat ik een 'fake' iphone aanschaf. Voor de kenners onder ons; wat denken jullie van deze advertentie; (denk aan foto's etc.) Ziet dit er vertrouwd uit?

Marktplaats.nl > Ruilen Iphone 4 16 GB - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Drinkyoghurt 18-10-11 21:01

ziet er redelijk nep uit. Laag resolutie scherm en rare icoontjes, zou het niet zo snel kopen

G.J. 18-10-11 21:05

Volgens mij ook nep..

roberthengeveld 18-10-11 21:18

bedankt voor de snelle reacties. Vond hem er zelf ook al niet echt uitzien. Vooral die rare iconen. Maar even verder kijken :)
In ieder geval bedankt voor de hulp!

Scooter 18-10-11 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roberthengeveld (Bericht 720106)
bedankt voor de snelle reacties. Vond hem er zelf ook al niet echt uitzien. Vooral die rare iconen. Maar even verder kijken :)
In ieder geval bedankt voor de hulp!

Kan ook een thema zijn natuurlijk maar ik vertrouw het zaakje niet

Guest-20180925190238 18-10-11 21:25

Ik ben niet zo'n grote fraudedeskundoloog. Ik heb al een heel boel nep iPhones in mijn handen gehad.

Maar ik heb nog nooit een nep iPhone 4 gezien met een micro-SIM slot aan de zijkant net zoals bij de echte iPhone 4. Al die nep dingen die ik gezien heb gebruiken een gewone SIM of zelfs een dual-SIM.

Maar misschien hebben mijn voorgangers in deze draad wel al eens een nep iPhone gezien met micro SIM slot aan de zijkant.

simlockvrij 18-10-11 22:16

als ik het zo zie, dan zeg ik echt, icoontjes kunnen heel goed een thema zijn en ik zie er geen lage resolutie in. maar ik zeg altijd bij twijfel, niet doen, zeker nu er tig iphone's aangeboden worden, kijk gewoon hier op t forum, dan heb je al iets meer zekerheid.

iJordi 18-10-11 23:28

Ziet er echt uit, en hij heeft duidelijk een winterboard theme aanstaan.

Alsnog staat er dat hij 'm alleen wil ruilen tegen een galaxy s2, dus je kan hem niet overkopen.

Succes verder.

BruceSV 19-10-11 00:02

Ik vind m er ook wel echt uitzien, volgens mij zijn de icoontjes gewoon een wb thema zoals de personen boven mij ook al zeggen.

dutchduc 19-10-11 12:06

Is gejailbreaked, gewoon een notebook meenemen als ITunes hem herkend als Ipone is het zeker okay.

hverra 20-10-12 22:52

echt of nep ?
 
ik kan via Marktplaats een Iphone 4S kopen (16GB). Allen de verkoper blijkt in Spanje te wonen en de Iphone op te sturen. Helemaal nieuw in doos. Hij koopt ze grootschalig direct in bij de fabriek en verkoopt ze door in Europa. Ik betaal pas als ik hem uitgeprobeerd heb.
Hoe kom ik erachter of dit (en de Iphone) echt of nep is ?

alvast bedankt, Hans Verra

Werner1963 20-10-12 23:13

Bij twijfel nooit

n1mber 20-10-12 23:27

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

hier kan je een serienummer invullen van de iphone. Als het een nep iphone is dan kent ie het nummer niet.

hverra 20-10-12 23:55

echt of nep ?
 
ik heb het serieopnummer opgevraagd en ge-checkt op de Apple-site.
Technical Telephone support tot eind dit jaar en repair en service tot eind volgend jaar.

wel een hele vage transportmaatschappij :T.A.O. - Courier

blijft spannend.

mulderslag 21-10-12 00:16

Als je niet vooruit hoeft te betalen heb je 100% zekerheid

Sniper78 21-10-12 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hverra (Bericht 840591)
ik kan via Marktplaats een Iphone 4S kopen (16GB). Allen de verkoper blijkt in Spanje te wonen en de Iphone op te sturen. Helemaal nieuw in doos. Hij koopt ze grootschalig direct in bij de fabriek en verkoopt ze door in Europa. Ik betaal pas als ik hem uitgeprobeerd heb.
Hoe kom ik erachter of dit (en de Iphone) echt of nep is ?

alvast bedankt, Hans Verra

Als dat mijne gestolen iPhone is, ga je pech hebben. Hij is geblokkeerd.

ballegooier 21-10-12 08:50

Aan de andere kant, als je pas hoeft te betalen als je het toestel thuis hebt.... Als ie nep is, stuur je m terug toch?

Als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!

Werner1963 21-10-12 09:14

@hverra
Eerst schrijf je: Ik kan een via Spanje een iphone kopen
Dan schrijf je: ik heb het serieopnummer opgevraagd en ge-checkt op de Apple-site.

Heb je het toestel al dan?

n1mber 21-10-12 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hverra (Bericht 840603)
ik heb het serieopnummer opgevraagd en ge-checkt op de Apple-site.
Technical Telephone support tot eind dit jaar en repair en service tot eind volgend jaar.

wel een hele vage transportmaatschappij :T.A.O. - Courier

blijft spannend.

En welke zekerheid heb je dat ze jou de juiste serienummer hebben doorgegeven?? Wie zegt dat de telefoon die je ontvangt niet een hele andere nummer heeft?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.