iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S UK, simfree maar werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101795-iphone-4s-uk-simfree-maar-werkt-niet.html)

Ambiorix 19-10-11 18:38

iPhone 4S UK, simfree maar werkt niet
 
Heb vorige week een iPhone 4S simfree besteld in de online UK Apple Store. Ik reis over de hele wereld en daarom wou ik natuurlijk simfree. In the UK besteld om hem vlug te hebben en hij werd inderdaad afgelopen vrijdag in de UK geleverd op het adres van een vriend. Maarrrrr, je moet hem dan wel eerst activeren in de UK want dat kan niet vanuit een ander land. Ben ik vandaag achter gekomen nadat ik het wel in 3 verschillende landen geprobeerd heb. Apple UK Customer Service is heel vriendelijk maar kan dit niet 1,2,3 oplossen. Morgen zou het misschien wel lukken na kunstmatige activatie via Apple UK. Wees dus voorzichtig indien je een UK simfree iPhone besteld!

chaser2600 19-10-11 18:55

Activeren via Wi-Fi of iTunes?

apotheosis 19-10-11 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 720690)
Heb vorige week een iPhone 4S simfree besteld in de online UK Apple Store. Ik reis over de hele wereld en daarom wou ik natuurlijk simfree. In the UK besteld om hem vlug te hebben en hij werd inderdaad afgelopen vrijdag in de UK geleverd op het adres van een vriend. Maarrrrr, je moet hem dan wel eerst activeren in de UK want dat kan niet vanuit een ander land. Ben ik vandaag achter gekomen nadat ik het wel in 3 verschillende landen geprobeerd heb. Apple UK Customer Service is heel vriendelijk maar kan dit niet 1,2,3 oplossen. Morgen zou het misschien wel lukken na kunstmatige activatie via Apple UK. Wees dus voorzichtig indien je een UK simfree iPhone besteld!

Hug? Normaal gezien toch zoals hier gezegd aan itunes enzo hangen en zo activeren.

Marcel-VR6 19-10-11 19:19

Ik heb laatst ook een engelse Iphone 4 gekocht voor een kennis van me, en die kon ik ook niet meteen activeren.
Ik ben teruggegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en die kon hem voor me activeren.

Ambiorix 20-10-11 01:26

@Chaser
 
Noch via Wi-Fi noch via iTunes...

Yzord 20-10-11 09:22

Engelse proxy/vpn en klaar is klara...mits je internet nodig hebt tenminste.

knuster 20-10-11 09:33

Raar dit verhaal!

Ik heb de mijne ook in london gekocht vorige week en hem pas bij terugkomst in belgie geactiveerd!

Werkte (zoals elk jaar) perfect!

Ambiorix 21-10-11 00:37

Opgelost
 
Apple Customer Service heeft de kwestie opgelost zoals ze beloofd hebben: via een remote activation.
Zaak gesloten, weer een happy 4S user erbij!

sarinanaomi 17-11-11 11:38

Oh deze info is wel bruikbaar voor mij.

Ik vlieg over 2 weken naar London en wil daar een Iphone 4s kopen Sim-free

Maar hoe zit dat dan precies met die activatie? Dit word mijn eerste Iphone dus kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

Ik zat dat ze in London 500 pond waren die Iphone's..Is dat wel Sim-free?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sarina

Ambiorix 17-11-11 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarinanaomi (Bericht 737077)
Oh deze info is wel bruikbaar voor mij.

Ik vlieg over 2 weken naar London en wil daar een Iphone 4s kopen Sim-free

Maar hoe zit dat dan precies met die activatie? Dit word mijn eerste Iphone dus kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

Ik zat dat ze in London 500 pond waren die Iphone's..Is dat wel Sim-free?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sarina

@ Sarina. Probeer een micro sim mee te nemen naar de store en vraag hen de iPhone meteen te activeren in de store. Indien je geen micro sim hebt kunnen ze je misschien toch helpen met activatie door een micro sim van hen te gebruiken. Activatie hoeft slechts eenmaal, daarna kan je elke micro sim gebruiken van provider naar keuze.
Ben niet zeker of the store staff zich bewust is van het probleem dus laat je niet wegsturen zonder activatie anders riskeer je het zelfde als ik ondervond.
Succes!

sarinanaomi 20-11-11 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 737241)
@ Sarina. Probeer een micro sim mee te nemen naar de store en vraag hen de iPhone meteen te activeren in de store. Indien je geen micro sim hebt kunnen ze je misschien toch helpen met activatie door een micro sim van hen te gebruiken. Activatie hoeft slechts eenmaal, daarna kan je elke micro sim gebruiken van provider naar keuze.
Ben niet zeker of the store staff zich bewust is van het probleem dus laat je niet wegsturen zonder activatie anders riskeer je het zelfde als ik ondervond.
Succes!


Oke erg bedankt voor je reactie!

Ik zal even bij vodafone vragen wat mijn mogelijkheden zijn wat betreft de microsim.

simlockvrij 20-11-11 23:30

koop je daar toch een prepaid sim? volgens mij heb je om te activeren geen pc meer nodig, of wel? en zowel, dan heb je iig een engelse sim, kun je vervolgens hier weer doorverkopen aan iemand met hetzelfde probleem.

sarinanaomi 20-11-11 23:32

Ja dat is ook een optie bedankt voor de tip!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.